vbnswf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 PC-en min slår seg på av seg selv noen sekunder etter at jeg har skrudd den av. Hvis jeg tar ut kontakten, også setter den inn igjen derimot, skrur den seg ikke på av seg selv. Jeg har fjernet alt av "wake on ..." (wake on LAN etc.) i bios, men det hjelper ikke. For øvrig ser det ut til at bios av og til glemmer instillingene mine. Det har ikke gått et år engang siden jeg kjøpte hovedkortet. Hva er galt? Hovedkortet er et Asus P5GD2 Deluxe. Har byttet strømforsyning (av andre årsaker) og problemet vedvarer. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 jeg vil mene at når bios ikke husker så er bios-batteriet modent for utskiftning. Prøv å resette bios helt og se om problemet vedvarer? Lenke til kommentar
vbnswf Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 jeg vil mene at når bios ikke husker så er bios-batteriet modent for utskiftning. Prøv å resette bios helt og se om problemet vedvarer? 5457441[/snapback] Resette den ved å ta ut batteriet og sette det inn igjen? Går det bra uten at jeg må gjøre noe spesielt for å få bootet opp igjen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 For å resette må du ta ut batteriet, flytte jumperen for å slette cmos (min 10 sek), og så sette den tilbake. Til slutt settes batteriet tilbake igjen. Gjør dette gjerne med strømkablelen tatt ut. Maskinen vil botte opp, men da med standard instillinger (slik du fikk den fra butikken), og evnt justeringer kan behøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå