Gå til innhold

VIA Prosessor?

johna

Anbefalte innlegg

Noen som har testa VIA-CPU'er?

De er jo sucko, det vet jeg, men har en 3.Pc her som fadern bruker, den har en Celeron 667mhz@950 som har hompa å gått i noen år. Tenkte kanskje kjøpe en VIA til den for å gjøre den litt stillere. Er 933mhzVIA'n bedre enn Celeronen? eller skiller det lite? Hadde vært litt kult å prøvd fikse en stum pc til han. :smile:

Kom med erfaringer eller Viten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde en via C3 866mhz i en shuttle Barebone sv24, prosessoren er megadigg til nett, tekstbehandling, musikkavspilling, video (divx) hadde den problemer med (hakket litt) og cpu-bruk 100%. Videre er den ubrukelig til video og lyd-manipulering som å rippe til ogg eller mp3, det tar dritlang tid, eks. rippa en cd på en time, mens den andre pcen min med amd xp 1600 brukte 7 til 10 minutter på samma skiva.., med denne på hovedkortet er du godt på vei til en lydløs og billig pc.

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-09-11 20:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 20:07, tunefish skrev:

Det eneste positive med den cpuen er vel at den er lydløs pga den ikke trenger vifte.

Men man har jo som oftest oxo en haug med andre vifter i tillegg i maskina så jeg ville ikke anbefale å kjøpe den. Men det er jo ditt valg.

det er vel bare å hive ut de andre viftene i kabinettet også. med unntak av psu vifta som kan moddes til 7V

forresten så fikk jeg ikke klokket den, hovedkortet tillot ikke det (tror jeg)

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-09-11 20:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...