abene Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Firefox 2.0 på vei Mozilla Foundation driver nå med utvikling av Firefox 2.0. Alpha-versjonen skal være klar i februar og den endelige versjonen i løpet av 2006. Firefox 3.0 blir trolig klar neste år. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nå syns jeg de roter veldig med versjon-numra. 1.6 kom ut før 1.5, og nå hopper de rett til 2.0? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 thunderbacon: er det ikke 1.0.6 du tenker på? Det er ikke så fryktelig mange som går gjennom hele rekka av minor-release før neste major kommer. altså, 1.1 til 1.5 deretter til 2.0 er ikke uvanlig. Msn messenger er et klart eksempel, opera og gaim har òg gjort det. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Johoo Helt bugfri denne gangen kansje? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 thunderbacon: er det ikke 1.0.6 du tenker på? Det er ikke så fryktelig mange som går gjennom hele rekka av minor-release før neste major kommer. altså, 1.1 til 1.5 deretter til 2.0 er ikke uvanlig. Msn messenger er et klart eksempel, opera og gaim har òg gjort det. 5459043[/snapback] er bare det at 1.6 alpha kom ut FØR 1.5 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 At de hopper fra 1.5 til 2.0 er ikke rart, men at de hoppet fra 1.1 til 1.5 er det. Jeg synest det bør bestemmes en standard for versjonnummer. Det blir spennende med mer informasjon om den kommende versjonene av Firefox. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg synest det bør bestemmes en standard for versjonnummer.5459940[/snapback] Er det ikke allerede en de-facto standard at: * En økning på 0.01 betyr en veldig liten oppgradering/bugfiks * En økning på 0.1 betyr en liten oppgradering med flere bugfikser og kanskje en ny funksjon * En økning på 0.5 betyr en stor oppgradering med en pakke med bugfikser og en pakke med nye funksjoner * En økning på 1.0 betyr ikke en oppgradering men en helt nyutarbeidet versjon med flere grunnleggende endringer under skallet og mange nye egenskaper. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg synest det bør bestemmes en standard for versjonnummer.5459940[/snapback] Er det ikke allerede en de-facto standard at: * En økning på 0.01 betyr en veldig liten oppgradering/bugfiks * En økning på 0.1 betyr en liten oppgradering med flere bugfikser og kanskje en ny funksjon * En økning på 0.5 betyr en stor oppgradering med en pakke med bugfikser og en pakke med nye funksjoner * En økning på 1.0 betyr ikke en oppgradering men en helt nyutarbeidet versjon med flere grunnleggende endringer under skallet og mange nye egenskaper. 5464021[/snapback] Så vidt jeg vet står produsentene til disposisjon til å gjøre hva de vil, men de fleste følger denne standarden siden det er den som er vanlig og anbefalt å bruke. (mulig jeg tar feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå