rozon Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg skal begynne på et nytt prosjekt... Tenkte å dele litt med dere. To ting jeg ser går igjen i forumet: 1) Viftekontroll 2) Spenninger 1) Viftekontroll - Tja, kan lage masse rart av dette. Veldig simpelt til veldig kompleks med mikrokontrollere, USB osv. 2) Spenninger - I utgangspunktet ikke noe særlig vanskelig, men det er endel ting som man må ha kontroll på. Kjedelig å rote til spenningen å sende 12V til 3.3V railen Hva synes dere virker mest interessant? Er åpen for flere forslag også... :-) Har elendig fantasi Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Holder for tiden med et ganske omfattende prosjekt. Men når jeg er ferdig med det og det begynner å klø i fingrene igjen (sikkert laang tid til) så har jeg tenkt å finne en måte å koble vekkerklokken til musikkanlegget mitt slik at jeg våkner av herlig musikk istedenfor en skikkelig irriterende vekkerklokke. Kanskje det hadde vært noe for deg? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 ...så har jeg tenkt å finne en måte å koble vekkerklokken til musikkanlegget mitt slik at jeg våkner av herlig musikk istedenfor en skikkelig irriterende vekkerklokke. 5458665[/snapback] Hehe... Tviler på det er noe mange har nytte av... Forsåvidt er det ikke så vanskelig å lage da. En opamp, ei vippe, en transistor og et relè... Flere forslag? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Holder for tiden med et ganske omfattende prosjekt. Men når jeg er ferdig med det og det begynner å klø i fingrene igjen (sikkert laang tid til) så har jeg tenkt å finne en måte å koble vekkerklokken til musikkanlegget mitt slik at jeg våkner av herlig musikk istedenfor en skikkelig irriterende vekkerklokke. Kanskje det hadde vært noe for deg? 5458665[/snapback] Enkleste måten å våkne til musikk er å bruke pc'en din. Bruk winamp + en av vekkeklokke pluginsene,så kan du stille inn når du vil at pc'en skal begynne å spille musikk. Funker kjempe Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Noe audio-stasj... lite av det på dette forumet (finnes jo mange andre forum for dette da men..) Jeg har planer om å byggen en DAC, S/PDIF til analog med andre ord. har tenkt å bassere den på CS8414 + DF1704 + 2 stykk PCM1704 (og noen bra opamper og en del annet), muligens en CS8420 i tillegg. Blir dyrt da... Vil bygge en slik siden forsterkeren min bare har 2 analoge innganger og jeg har mer jeg vil koble til den, så da bygger jeg en DAC/forforsterker... Tips til viftekontroll: AVR!!1, jeg brukte det (bygde den mest igrunn for å lære meg å bruke AVR da). Enkle å bruke, må bare lære deg litt C og lese en del i databladet til den når du skal programmere den. (Jeg lærte alt selv, gikk fint). Og for å gjøre det enklere enn min, bruk intern hardware PWM generator i stede for å lage PWM i firmware. Se worklogen min for mer. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Noe audio-stasj... lite av det på dette forumet (finnes jo mange andre forum for dette da men..) Jeg har planer om å byggen en DAC, S/PDIF til analog med andre ord. har tenkt å bassere den på CS8414 + DF1704 + 2 stykk PCM1704 (og noen bra opamper og en del annet), muligens en CS8420 i tillegg. Blir dyrt da... Vil bygge en slik siden forsterkeren min bare har 2 analoge innganger og jeg har mer jeg vil koble til den, så da bygger jeg en DAC/forforsterker... Tips til viftekontroll: AVR!!1, jeg brukte det (bygde den mest igrunn for å lære meg å bruke AVR da). Enkle å bruke, må bare lære deg litt C og lese en del i databladet til den når du skal programmere den. (Jeg lærte alt selv, gikk fint). Og for å gjøre det enklere enn min, bruk intern hardware PWM generator i stede for å lage PWM i firmware. Se worklogen min for mer. 5474395[/snapback] Hmm... Sliter med det motsatte, har bare en digital inngang. Kanskje jeg skulle se litt på å utvide antall innganger litt Problemet med AVR og PWM er at de har få kanaler. Er vist kommet en ny serie, men har ikke sett på disse enda. Evt PIC som har opp til 9 PWM ut. Har en viftekontroller som ligner på din på tegnebrettet, men den blir dyrere enn den er verd tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå