Gå til innhold

Fjernsupport til win2000


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min far har innstallert win2000 på computeren ,og han trenger litt support og veiledning en gang i mellem.

Når jeg sitter i Århus og han i Oslo, hadde det vært fint med fjernsupport. Nå er det jo ikke innebygget i win2000 og så er spørgsmålet hvilket program som kan samarbeide med min xp. Eller om programmet skal innstalleres på begge computerre.

 

Min far er 80 år, og selv om han er superfrisk, er det først det siste halve året han har hatt computer. Så programmet skal være "brukervenlig" fra hans side.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow.../rdclientdl.asp

 

Dette er akkurat det samme som i Windows XP, bare installer det på Windows 2000 maskinen. Burde fungere fint.

5456929[/snapback]

 

 

Denne funker ikke, fordi dette er klienten av RDP. Serverfunksjonaliteten til dette finnes kun på XPPro og 2000 Server/ 2003 Server.

 

Du må bruke et fjernstyringsprogram, her finnes det mange.

Lenke til kommentar
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow.../rdclientdl.asp

 

Dette er akkurat det samme som i Windows XP, bare installer det på Windows 2000 maskinen. Burde fungere fint.

5456929[/snapback]

 

 

Denne funker ikke, fordi dette er klienten av RDP. Serverfunksjonaliteten til dette finnes kun på XPPro og 2000 Server/ 2003 Server.

 

Du må bruke et fjernstyringsprogram, her finnes det mange.

5456943[/snapback]

Hmm.. ja det er sant. Har bare brukt denne som klient selv :)

Lenke til kommentar

Min far har nå fått innstallert logmein på computeren. Testet det ut i går, og det fungerer super.

Kan foreta alle operationer på computeren hans, og det kjører mye bedre enn xp´s innebygde.

 

Er allikevel usikker på sikkerheten i dette, så jeg legger spørgsmålet ut igjen.

 

Angående VNC, så sitter vi begge bak NAT routere, så jeg droppet dette i første omgang, da det ville kreve en del arbeide og oppsetting på både min og hans computer. Litt vansklig når han sitter i Oslo.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...