Trynemjoel Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg ser nå på Dual Core Prosessorer men kommer over en rar greie... AMD Athlon X2 3800 og Intel Pendium D 820 Det er 500 kroner forskjell mellom disse to, Intel sin er billigst, men er fra informasjonen gitt, 800 Mhz raskere. Den presterer også raskere enn AMDs produkt i Cnets prosessorduell. Clicky Nå, disse er fra Cnets test i forskjellige prisklasser når teste forgikk i November, i USA. Men er nå i samme prisklasse her i norge, og for 500 billigere, kan du få en bedre Dual Core CPU som støtter DDR2, isteden for den billigste AMD X2. Har Intel foretatt en massiv prisdumping eller er det en forskjell på disse to prosessorene jeg ikke ser med det blotte øyet? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Den CNET testen er vel ikke så veldig å stole på.. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2484&p=5 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Men hva gjør den ene til 2,8 Ghz og den andre 2,0 ghz, når linken du henviser til viser AMD-prosessoren som vinner? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ghz er ikke en måleenhet for ytelse. http://www.hardware.no/guider/prosessor/in...rkitektur/13427 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er 500 kroner forskjell mellom disse to, Intel sin er billigst, men er fra informasjonen gitt, 800 Mhz raskere. Den presterer også raskere enn AMDs produkt i Cnets prosessorduell. Clicky 5456623[/snapback] Errh, kordan klarer du å få det til? Nå har eg kikket gjennom den testen, og X2 3800+ slår Pentium D 820 i alle testene? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Dragavon Postet i dag, 06:19Errh, kordan klarer du å få det til? Nå har eg kikket gjennom den testen, og X2 3800+ slår Pentium D 820 i alle testene? hmm.gif Hmm ja det lurer jeg også litt på? I steden for å bare avfeie Cnet's test som feil, og legge inn link til dette forumets bibel som motargument, kan man jo bare lese testen. AMD kommer best ut av alt, og konklusjonen hos Cnet er klar nok: The winner is... AMD It wasn't even close. After reading the round-by-round account of our dual-core desktop CPU prizefight, it should come as no shock that AMD's Athlon 64 X2 chips are the runaway victors here, laying out the Intel Pentium D and Pentium Extreme Edition 840 chips pins up. If we had to call out one chip, AMD's Athlon 64 X2 4400+ is an outstanding bargain given the competition, but as our results show, any AMD dual-core CPU will serve you better than its similarly priced Intel equivalent. Så ja, det er nok forskjeller du ikke ser med det blotte øyet, klokkefrekvens er ikke noe brukbar måte å sammenlikne ytelse mellom AMD og Intel. Det er jo faktisk ganske ubrukelig som samenlikning på samme merke også. feks er ytelsen på dagens P4 3Ghz Intel er veldig anderledes enn de første P4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå