Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen svartner når xp starter. får ikke reinst.


Anbefalte innlegg

Jeg satt her hinn dagen og holdt på med å få koblet pcen til tven. Fikk det til til slutt, rota litt i skjermkort drivern. men vet ikke om det har noe å si. Men så når jeg skulle slå av pcen begynte den med mange pip og noe greier og jeg slo pcen av. Når jeg skulle slå på pcen igjen kom det mange pip, og skjermen var bare svart. Jeg tok ut og inn skjermkortet, og vips der begynte xp å starte. jeg slo av når xp loadingen begynte(skulle legge meg). Så skulle jeg bruke pcen i går, men da xp loadingen hadde holdt på i 5-8 sek bare blei skjermen svart. men tror den får en form for signar. for skjermen lyser grønt enda. Jeg styrte litt i vei, men funka ikke i sikkerhetsmodus eller noe sånnt.

Så skulle jeg reistalere xp. Men den gang ei. Jeg satt i xp cd. og den boota fint. etter jeg trykket F8 for å godkjenne kom det opp søker etter andre versjoner av xp. Og der stod den.

 

Veldig frustrerende. noen som vet hva som kan gjøre det? noen defekte deler? Ikke vet jeg.

 

Pcen er ganske ny, fikk den til jul.

 

Her er specsa:

ASrock dual sata 2

amd 3700+ San diego

Geforce 5200 128 ram

2 x 512 kingston ram

chieftech kabinett og psu, 400 watt

Western digital 200 gb SATA 2 harddisk

Liteon dvd brenner

 

Skjermkort og dvd brenner er ikke helt nye.. skjermkortet er 1 år gammelt, mens dvd brennern er noe månder gammelt.

Endret av Bruface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ehmm.....

 

har du muligheten til å prøve med et annet skjermkort?

 

mye piping er ikke bra heeh :) da er det som oftes noe galt med minne eller skjermkortet....

5458371[/snapback]

 

tenkte jeg skulle prøve det i dag. men syntes det er så rart at jeg ikke får reistalert. at den stopper samme plass hver gang... ka det ha med skjermkort å gjøre da?

Lenke til kommentar
okey....hvis det ikke hjalp med å bytte skjermkort så kan det hende at harddisken er gåen jah.... jah prøv HD til mora di.....men kun hvis det er samme da... altså IDE eller kommer ann på hva du bruker..regner med at du gjør d....

5461799[/snapback]

Jeg har fiksa det no :D brukte hardisken hennes og kjørte windows hennes... så formaterte eg min SATA2 harddisk der fra:D så no skrvier eg på min...

Lenke til kommentar

Du hadde nok fått lagret en refresh rate til skjermen din som var out of spec.

Neste gang kan du fikse det ved å trykke F8 akkurat idet xp skal starte

og velge VGA modus .

Etter det avinstallere skjermkort driverene . + Restart og boot på vanlig måte , installere skjermdrivere igjen og alle drivere/skjerm inst. vil være tilbake til default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...