Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Generelt hakkete og treg ny PC

Anbefalte innlegg

En venn av meg har satt sammen en pc i det siste, uten særlig hell. Jeg og flere andre har forsøkt å finnet ut av hva problemet skyldes. Samme hell. så jeg spør dere:

PROBLEMET:

Pc'en er VELDIG treg. Virker som om den konstant trenger en pause. Mesteparten av tiden ser det ikke ut til å skje noe som helst.

Symtomet kan nesten ligne på når en har en cd-rom som står i PIO mode. Prosessoren blir maks stresset, uansett hva du gjør så lenge du prøver å lese fra cd'en...

Problemet startet allerede i installasjonen av windows XP. Det tok over 3 timer. Riktignok ingen feilmeldinger av noe slag, eller bluescreens. Bare treg.

Inne i windows ser pcen ut til å bare ta det enda mer med ro.

Det rare er at CPU'en konstant er i full load!. explorer.exe, services.exe etc.. skrur vi av et program som bruker mye load, tar bare et annet program over.

VI HAR FORSØKT...:

*Hardisken er testet i en annen pc, og så ut til å fungere helt fint. Kjører DMA mode 5 på pc'en som ikke virker som den skal.

*Spyvare er utelukket...

*Prøvd å bruke en minnebrikke om gangen, samme skjer med begge.

*Prime95 kjørte uten problemer så lenge vi orket å vente på det, men det utrettet ikke særlig mye

*Temperaturene ligger på 35-40 grader på CPU (speedfan). Ingen OC.

*Oppdatert til nyeste ATI drivere og nForce4 drivere. Ingen forandring.

*Flashet bios, tror det var v1016

*Knoppix linux.. alt fungerte helt fint i dette miljøet! ..men hvorfor...

...og står fortsatt helt fast ...

SPESIFIKASJONER:

HK: A8N-SLI Deluxe

CPU: Athlon 3800 64bit

RAM: 2*512 MB DDR400 ram.

GPU: ATI 850pro

Noen idér?

mvh

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...

Jeg ville ha prøvd å

ta en HD fra en annen maskin, se om det hjelper..

det beste er egentlig å bytte ut komponent for komponent med et som du vet funker helt til du har funnet feilen....

akke helt sikker på at du finner feilen der...det virke som en instilling er feil..eller en eller anna applikasjon tar opp hele shitin.... jeg stoler ikke på windows...prøvd reisntall?prøvd en anna os?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd jumper-tipset og en annen harddisk. Problemet ligger ikke der.

Hardwaren ser ikke ut til å gjøre noe galt, da knoppix kjører helt fint. Men hva slags instillinger som kan være galt, er veldig uvist, da installasjonen av xp er helt fresh, og biosinstillingne er default

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...