chase Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei Tittelen sier det meste. Lurte på om noen kunne dele sine erfaringer om hvordan man skal høyglanspolere. Hvordan man skal gå frem osv. Høyglanspolere = "krom" Petter Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Puss fra 320 og opp til 2000 grit, bruk rubbing compound, polèr med metalpolish eller noe annet logisk og voilà du har en "krom"-greie om du har gjort det riktig.. Det du tenkte på? Om ellers kan du jo bare sende det til et firma som krommer bildeler! Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Cola funker fett, fakta! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Cola og ketchup etser godt slik at du får en blankere metalloverflate uten plakk og smuss. Har ikke prøvd det da men! Men chase, forklar litt mer er du snill? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har prøvd på det samme selv, skal se om jeg får meg noe p2000 papir og rubing compound. Bruk autosol til å polere Lenke til kommentar
chase Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Det jeg hadde tenkt å få til, var å høyglanspolere noen steder i pcen At det ser noe slikt ut Har fyren bruker dette kitet: Det har de på clas, må jeg pusse helt opp til 2000 grit? forstår dere bedre nå? Petter Endret 18. januar 2006 av chase Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du må vel ikke, men det anbefales.. Ihvertfall så må du gå over med våtslipepapir! 1200 er "vanlig", men det finnes våtslipepair med helt opp til 2000 grit.. Men kjøpter du Våtslipepapir på 800, 1000 og 1200 og kjører over med det etter vanlig pussing er det greit! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hmmm... kan du gjøre sånt med aluminium også? F.eks. hadde det i utgangspunktet vært mulig å høyglanspolere hele utsiden av et Lian Li alu kabinett? Det har jeg lenge drømt om (me like the bling-bling!), men jeg trodde man i såfall måtte anodisere metallet på en eller annen måte med et lag krom (som viste seg å koste 10-tusenvis). Det nærmeste jeg har kommet er krom-spraylakk, som forøvrig gir en helt utrolig bra effekt. Desverre fannt jeg fort ut at det tydeligvis er ingen som selger en krom-lakk som holder på overflaten. Det er nok å bare berøre overflaten med et lett trykk så smører du jævelskapen utover som om malingen var helt fersk. Fysh! Så, Er det mulig å høyglanspolere alu? -Stigma Endret 21. januar 2006 av Stigma Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ja, så vidt jeg vet er det mulig. Det er vel bare å teste om du har muligheten om du er i sterk tvil. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Joda det skal være mulig etter hva som står på autosolpakken, så lenge det ikke er anodisert aluminium Bare sjekk denne worklogen. jeg tror wawemaster er laget av aluminium. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Med andre ord, hold Lian Li og Autosol langt fra hverandre.. =S Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hmmm... kan du gjøre sånt med aluminium også? F.eks. hadde det i utgangspunktet vært mulig å høyglanspolere hele utsiden av et Lian Li alu kabinett? Det har jeg lenge drømt om (me like the bling-bling!), men jeg trodde man i såfall måtte anodisere metallet på en eller annen måte med et lag krom (som viste seg å koste 10-tusenvis). Det nærmeste jeg har kommet er krom-spraylakk, som forøvrig gir en helt utrolig bra effekt. Desverre fannt jeg fort ut at det tydeligvis er ingen som selger en krom-lakk som holder på overflaten. Det er nok å bare berøre overflaten med et lett trykk så smører du jævelskapen utover som om malingen var helt fersk. Fysh! Så, Er det mulig å høyglanspolere alu? -Stigma 5476870[/snapback] De fleste delene på et lian-li er av aluminium, det bildet over er aluminiums deler. Så svaret på ditt spørsmål er ja. Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hmmm... kan du gjøre sånt med aluminium også? F.eks. hadde det i utgangspunktet vært mulig å høyglanspolere hele utsiden av et Lian Li alu kabinett? Det har jeg lenge drømt om (me like the bling-bling!), men jeg trodde man i såfall måtte anodisere metallet på en eller annen måte med et lag krom (som viste seg å koste 10-tusenvis). Det nærmeste jeg har kommet er krom-spraylakk, som forøvrig gir en helt utrolig bra effekt. Desverre fannt jeg fort ut at det tydeligvis er ingen som selger en krom-lakk som holder på overflaten. Det er nok å bare berøre overflaten med et lett trykk så smører du jævelskapen utover som om malingen var helt fersk. Fysh! Så, Er det mulig å høyglanspolere alu? -Stigma 5476870[/snapback] Dette er en Alu plate fra clas Og dette er bare en test, jeg brukte kitet overfor, men har ikke brukt autosol foreløpig. Det er bare å finne sin egen teknikk på det så går det flott. Petter Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det ble jo ganske så fint det der da .. jeg prøvde å polere med en bomulls lignente fille ting med en pussemaskin gamlingen har, men det ble ikke noe særlig mye bedre:P For se om jeg ikke tar turen til clas og se på det settet der Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Jeg har researchet litt på dette selv. Det er absolutt mulig å høyglanspolere alu viser det seg. Det eneste "problemet" er at alu kabinett (inkl. Lian-Li) er anodiserte for å beskytte metallet. Dette relativt grove og veldig harde laget må pusses vekk før du kan begynne å finpusse opp til 1200-1500 , for så å polere. Med andre ord, det virker som et Lian-Li kabbis ville være helt idèelt for et slikt prosjekt, siden 100% av kabinettet er aluminium. På de fleste andre kabinett er det bare delvis alu (eller stål), og en god del plast (og plast er heller dårlig til å høyglanspolere hehe). Dette skal banna bein med i project freeflow! Ut og shoppe! ^_^ -Stigma Endret 22. januar 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå