Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Amcar - småproblemer

tobbiw

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt meg en Ford Mustang, bilen har stått i et halvt år og har noen små problemer...

Når den har stått over natta å jeg vrir om nøkkelen, dør den x antall ganger før den endelig fyrer seg opp... ;) (riktignok bare en 6'er 3,3 l) enda jeg gir den et par jokk på gassen på forhånd og ruser den når den tenner, men så dør den som sagt ut...

Hvis jeg derimot starter den opp etter at den har stått en times tid så starter den å går med en gang.

Noe forteller meg at det ikke er vakum i bensinsystemet så den renner tilbake i løpet av natten, men jeg har ikke greie på det.... :hmm:

Neste problemet er når jeg kjører så jukser den når jeg ligger å kruser i en spesiell hastighet, men når jeg gir full gass er det ingen tegn til juks...hva kan dette være?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg ville gjort, var å gå over alle vakumslanger osv og sjekke om den suger falsk luft noen steder. Ellers hører det kanskje også ut som om choken ikke fungerer skikkelig. Bytt også alle plugger og gjerne pluggkabler i tillegg, samt sjekk fordeler.

Har du forresten noen biler?

Lenke til kommentar
Vil det ikke merkes når man kjører om det er vakumproblemer?

5461971[/snapback]

Den jukser litt når jeg holder en stabil fart, men ingen tegn til juks når jeg gir gass...jukser mer når den er kald, men det har sikkert sammenheng med choken... :roll:

Lenke til kommentar

Vrient å si om du har manuell eller automatisk choke.. Vet du hva salgs forgasser som står på? Original? Hvilken årsmodell er bilen?

Hvis det er autolite forgasser så er det en automatisk choke - dvs den er vakumstyrk. I "spaceren" til til forgasseren (plate mellom innsug og gasser) går det en tynn kanal, og denne kan gro igjen. I så fall fungerer ting ytterst dårlig.

Det at den jukser litt når den er varm og du kjører stabilt i fart, kan være tegn på dårlige plugger/kabler. Min -77 hadde samme sympton og etter jeg bytta pluggene + kablene fikk jeg skikkelig tenning på alle sylindre.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...