Gå til innhold

Noe bruker for mye cpu kraft


nitrometh

Anbefalte innlegg

Sliter med et problem her. Har en relativt ny pc med amd athlon 64 3200+ (A6) og Asus a8n32. 1 gb ram, ati x850pro osv...

 

Det som er problemet:

 

hvis jeg går inn i windows og bare feks. tar opp task manager.. hvis jeg tar tak i dette vinduet og rister det så går cpu bruk opp i 100%! dette er jo helt sykt? samme skjer med alle andre applikasjoner jeg måtte finne på å riste litt :p

 

Et annet problem er at msn stadig også bruker 100% cpu.

 

Jeg har ingen spywares inne nå, oppdatert virusprog og ingen virus. ny installasjon osv...

 

Hva i all verden kan være galt??

 

Litt usikker på om det er riktig å legge innlegget under cpu...kan jo godt være program orientert...men la gå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med et problem her. Har en relativt ny pc med amd athlon 64 3200+ (A6) og Asus a8n32. 1 gb ram, ati x850pro osv...

 

Det som er problemet:

 

hvis jeg går inn i windows og bare feks. tar opp task manager.. hvis jeg tar tak i dette vinduet og rister det så går cpu bruk opp  i 100%! dette er jo helt sykt? samme skjer med alle andre applikasjoner jeg måtte finne på å riste litt  :p 

 

Et annet problem er at msn stadig også bruker 100% cpu.

 

Jeg har ingen spywares inne nå, oppdatert virusprog og ingen virus. ny installasjon osv...

 

Hva i all verden kan være galt??

 

Litt usikker på om det er riktig å legge innlegget under cpu...kan jo godt være program orientert...men la gå ;)

5456316[/snapback]

Når noe står på 100%, så er det som regel virus.

Kan sikkert være mange andre ting også.

 

Merker med en gang selv når noe bruger hele cpuen, f.eks msn!

Da nyttet det ihvertfall ikke å slette alt så har me msn hos mg, jeg måtte formatere. Hadde installert msn pluss, der viruset kom fra.

Lenke til kommentar

Er som sagt ingen virus på pcn, det har jeg sjekket. Og instalasjonen er temmelig fersk. Det cpu bruk ligger ikke på 100% hele tiden, bare i det jeg holder på å "riste" vinduet. cpu bruk går tilbake til normalt når jeg holder opp. Merket dette problemet da jeg skulle flytte noen vinduer relativt kjapt og fikk en sinnsyk lagg.

 

Msn bruker allrti helt 100% cpu, men ligger oppe i 80-90% plutselig og går ikke ned før jeg restarter..

Lenke til kommentar

Som sagt..er ikke bare msn som er problemet. det med lagg er der uavhengig om msn er installert eller ikke. Msn bruker samme ressurser om jeg reinstallerer eller ikke.

 

Når det gjelder lagget og 100% cpu bruk når jeg hurtig rokkerer applikasjoner...kan det være noe galt med skjermkortet slik at skjerm aktivitet bruker mye cpu?

 

Ikke at det løser msn problemet, men kan jo være 2 ulike faktorer inne i bildet her..

Lenke til kommentar

Slå av DEP i boot.ini .

Det frigjør endel cpu ressusrser .

Hjelper tom. på lagg/rykking i games .

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=OptIn /fastdetect

til

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...