Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post

Anbefalte innlegg

Jeg spør her da jeg ikke gidder å åpne en ny tråd om det.

Hvor mye tror dere at jeg vil score med:

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+

Hovedkort: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D

Minne: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

Skjermkort: Point Of View GeForce 7900 GT

Overklokking:

CPU: ca 3000Mhz, godt vannkjølt

Skjermkort: Så mye som mulig, godt vannkjølt

Minne: Så mye som mulig, luftkjølt

Hvor mye tror dere da dette vil yte sånn ca i 3Dmark06?

-Ønsker ca score med oppsettet og en til ca score med valgt skjermkort i sli.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der ble for dumt. Er vel heller meget tvilsomt at du klarer 3000Mhz med den cpu'en..

5748349[/snapback]

Jeg skal ha en godt vannkjølt pc.

Ikke noe bigwater her, skal kjøpe vannkjøling til 4000-5000kr.

Og er andre her på forumet som har klart dette...men du kan godt si 2.8ghz hvis du vil

Lenke til kommentar
Det der ble for dumt. Er vel heller meget tvilsomt at du klarer 3000Mhz med den cpu'en..

5748349[/snapback]

Og er andre her på forumet som har klart dette...men du kan godt si 2.8ghz hvis du vil

5748426[/snapback]

ca 10000-

Lenke til kommentar

5748349[/snapback]

5748426[/snapback]

Hva med å legge de 4-5k i en FX60 eller GTX kort så får du like bra score eller eventuelt bedre på luft?

Lenke til kommentar

Jeg må egentlig nok en gang komme innpå med en liten kommentar her til det siste når det gjelder score og overklokking til _Scotty_;

Selv har jeg noe av det samme systemet til _Scotty_, bare at jeg har FX-60, og x1900xtx, men jeg skal altså ikke overklokke.

Dere anslår at hans overklokking vil komme opp i 10k (minus).

Mitt system ligger nå 6k (minus) (ca 5856, eller hva nå det var).

Er det slik å forstå at han vil klare å få 4k MER i '06 enn meg, bare ved å klokke opp (en del), enda jeg har en bedre CPU enn han?

Ingen kritikk det som blir sagt, men jeg synes det er så merkelig da det er sagt at mitt system "ligger der det skal"..

Jeg har jo ikke så mye peil på dette, det er jo riktig, men jeg får det allikevel ikke til å stemme;

1. Mitt system skal da "normalt" ikke ligge på underkant av 6000 i '06, eller

2. Det er fult mulig å klokke et system som da skal ligge (slik jeg ser det utifra punkt 1) rundt 5400 opp til 10000 (minus). ? Kan man tjene nesten det dobbelte på overklokking?

Hilsen en lettere forvirret Bone :dontgetit:

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Jeg må egentlig nok en gang komme innpå med en liten kommentar her til det siste når det gjelder score og overklokking til _Scotty_;

Selv har jeg noe av det samme systemet til _Scotty_, bare at jeg har FX-60, og x1900xtx, men jeg skal altså ikke overklokke.

Er det slik å forstå at han vil klare å få 4k MER i '06 enn meg, bare ved å klokke opp (en del), enda jeg har en bedre CPU enn han?

Ingen kritikk det som blir sagt, men jeg synes det er så merkelig da det er sagt at mitt system "ligger der det skal"..

Jeg har jo ikke så mye peil på dette, det er jo riktig, men jeg får det allikevel ikke til å stemme;

2. Det er fult mulig å klokke et system som da skal ligge (slik jeg ser det utifra punkt 1) rundt 5400 opp til 10000 (minus). ? Kan man tjene nesten det dobbelte på overklokking?

5748631[/snapback]

Om du overklokker skjermkortet og CPUen din så vil du få mer ut av systemet ditt (vet ikke helt om det score du har er normalt). Når det gjelder scotty så tror jeg ikke han får over 9000.

Lenke til kommentar

5748631[/snapback]

Bone.... Se på scoren til Overklokk som scorer vanvittige 7785 3DMark 06 poeng og hans FX60 som var klokket til utrolige 3375 MHz. :dribble:

Han har også klokket skjermkortet til 920/930 MHz

Tror ikke noen her inne mener _Scotty_ skal slå denne sånn uten videre.

Vi snakker jo ikke SLI eller Crossfire, men singel card score !

Dette er tross alt verdens rekord eller noe i den duren.

Jeg tror du skal være fornøyd med at du scorer så mye i det hele tatt Bone.

Og for å være helt ærlig, så tror jeg ikke _Scotty_ kommer til å komme over 6000 poeng... Da skal han klokke bra altså...

Tror det er en diger leif her ett eller annet sted...

For du skal ha riemlig mye nitrogen i lomma for å komme opp til 10.000 poeng på et 7900GT kort ja...

God natt... :p

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

..puh.. Litt godt å vite! :)

For, av og til så fikk jeg på følelsen at ettellerannet var riv ruskende galt med systemet mitt! :)

Men, hvis 5856 i '06 og 11043 i '05 er en bra score, så har jeg vel fått svar på mitt for en liten stund! :)

Takk, takk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...