Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel...

i følge HATTELCO så er ikke kortet leverings klar hos dem før om 10 dager eller noe, og det er jo kun dette jeg venter på egentlig,.. Og så skal vel de ha en dag eller to på å montere og fintune systemet...

Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke får det samtidig med andre.. men..men..

Rob Halford har også gode muligheter, og jeg tror egentlig han kan nå 10.000 før meg, om ikke også andre gjør det da..  :thumbup:

Nå er det jo ikke sikkert vi klarer så mange poeng uansett heller  :no:

Men det hadde jo vært litt konge da.. hehehe

Rob Halford har i hvert fall allerede 9687 poeng, så han ligger godt ann..

Slik det ser ut nå er det klokking av RAM om grafikk kort som gir muligheten til å sprenge 10.000 grensen

Det gir veldig liten effekt å klokke CPU over 3 GHz i alle fall..

Viss vi får RAM brikkene til å gå på 550MHz ++ så begynner vi å snakke kanskje...

Det bli veldig spennende, jeg gleder meg ja  :w00t:

Mulig jeg tar litt feil, men, bortsett fra grafikkort i SLI, så synes ikke jeg at jeg er noe særlig langt unna hans maskinvare (eller er jeg?).. Men han skal kanskje klokke, og at det er det dere venter på?

..som sagt, trodde kanskje at jeg skulle komme litt høyere enn det jeg har gjort til nå; 11043 i '05, og 5856 i '06..  :ermm:

5743027[/snapback]

SLI er er en ganske så stor foskjell da... :blush:

Slik jeg kan se det betyr det mindre at man klokker prosessoren, men her er jeg på litt tynn is.

Men viss vi kun ser på CPU score så fikk;

Overklokk 2521 CPU poeng på hans FX60 som var klokket til utrolige 3375 MHz. :dribble:

Nightmare[NAF] fikk 2206 CPU poeng på sin FX60 klokket til 2994 MHz.

Rob Halford fikk hele 2149 CPU poeng med sin FX60 klokket til 2860 MHz.

Forskjellen blir liksom ikke ekstrem på grunn av prosessoren.

Her må det andre ting til :hmm:

5743960[/snapback]

Men det er slettes ikke bare CPU testen klokkefrekvensen på cpuen har noe å si. Jeg vil tippe at 100mhz ekstra på cpuen har ganske store utslag på de andre testene og sålenge du har xtx1900 eller 7900 kort.

Den testen til Overklokk gjør han til ant raskest i verden å singelkort. Og når han har en FX60 som gjør 3,6Ghz så venter vi vel en verdensrekord derfra de nærmeste dagene :D

Lenke til kommentar

eXa - 809dmarks - 9800pro@396/760 - prescott 2.4@3150 - vann på cpu/gpu

innstillingene i traytools står på high quality og ikke high performance.....

får 804 cpu score....

wee :D

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Vel...

i følge HATTELCO så er ikke kortet leverings klar hos dem før om 10 dager eller noe, og det er jo kun dette jeg venter på egentlig,.. Og så skal vel de ha en dag eller to på å montere og fintune systemet...

Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke får det samtidig med andre.. men..men..

Rob Halford har også gode muligheter, og jeg tror egentlig han kan nå 10.000 før meg, om ikke også andre gjør det da..  :thumbup:

Nå er det jo ikke sikkert vi klarer så mange poeng uansett heller  :no:

Men det hadde jo vært litt konge da.. hehehe

Rob Halford har i hvert fall allerede 9687 poeng, så han ligger godt ann..

Slik det ser ut nå er det klokking av RAM om grafikk kort som gir muligheten til å sprenge 10.000 grensen

Det gir veldig liten effekt å klokke CPU over 3 GHz i alle fall..

Viss vi får RAM brikkene til å gå på 550MHz ++ så begynner vi å snakke kanskje...

Det bli veldig spennende, jeg gleder meg ja  :w00t:

Mulig jeg tar litt feil, men, bortsett fra grafikkort i SLI, så synes ikke jeg at jeg er noe særlig langt unna hans maskinvare (eller er jeg?).. Men han skal kanskje klokke, og at det er det dere venter på?

..som sagt, trodde kanskje at jeg skulle komme litt høyere enn det jeg har gjort til nå; 11043 i '05, og 5856 i '06..  :ermm:

5743027[/snapback]

SLI er er en ganske så stor foskjell da... :blush:

Slik jeg kan se det betyr det mindre at man klokker prosessoren, men her er jeg på litt tynn is.

Men viss vi kun ser på CPU score så fikk;

Overklokk 2521 CPU poeng på hans FX60 som var klokket til utrolige 3375 MHz. :dribble:

Nightmare[NAF] fikk 2206 CPU poeng på sin FX60 klokket til 2994 MHz.

Rob Halford fikk hele 2149 CPU poeng med sin FX60 klokket til 2860 MHz.

Forskjellen blir liksom ikke ekstrem på grunn av prosessoren.

Her må det andre ting til :hmm:

5743960[/snapback]

Men det er slettes ikke bare CPU testen klokkefrekvensen på cpuen har noe å si. Jeg vil tippe at 100mhz ekstra på cpuen har ganske store utslag på de andre testene og sålenge du har xtx1900 eller 7900 kort.

Den testen til Overklokk gjør han til ant raskest i verden å singelkort. Og når han har en FX60 som gjør 3,6Ghz så venter vi vel en verdensrekord derfra de nærmeste dagene :D

5744095[/snapback]

Kan jo bare nevne i en bi-setn at det er den forrige fx-60 cpuen til overklokk jeg har nå... men kjører kun på vann og får den ikke høyere enn 3050 :roll:

Skal sette inn mitt andre xfx 7800 512 nå og kjøre litt sli her :w00t:

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar
en ting er helt sikkert er hvis du klokker cpuen høyere så vil alle scorene i 06 gå opp.

5745146[/snapback]

Jeg tok kun utgangspunkt i CPU score da.. :)

jeg ser jo at ytelsen totalt sett vil bli mye bedre viss alt går mye raskere..

jeg så meg nok litt blind på det der tror jeg.. :blush:

Har sikkert ikke så stor betydning... :whistle:

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg har iallfall bestemt meg å bytte ut mitt 7800gt med 7900gt. Tanken på at prisen på 7900gt er rimelig hyggelig, og yteslses spranget fra 7800gt er merkbart. Det er verdt å betale for 4 pipelines ekstra, og ikke minst 1.4ns minne. Det blir artig å klokke 7900gt. Gleder meg som en unge til jeg får kortet.

Lenke til kommentar
Hmmm... jeg har iallfall bestemt meg å bytte ut mitt 7800gt med 7900gt. Tanken på at prisen på 7900gt er rimelig hyggelig, og yteslses spranget fra 7800gt er merkbart. Det er verdt å betale for 4 pipelines ekstra, og ikke minst 1.4ns minne. Det blir artig å klokke 7900gt. Gleder meg som en unge til jeg får kortet.

5745536[/snapback]

Agreed :) Har 2 stk 7900GT-kort i bestilling nå, venter bare på kjøper av 2x 7800GT-kort *har sittet på tlf for å selge i en times tid nå :p*

Pent Nightmare :) Klokka kun CPU eller skjermkorta også?

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

5745536[/snapback]

Agreed :) Har 2 stk 7900GT-kort i bestilling nå, venter bare på kjøper av 2x 7800GT-kort *har sittet på tlf for å selge i en times tid nå :p*

5745555[/snapback]

Vet ikke om jeg har stort nok power til å klokke skjermkorta oxo...

Bytta fra thermaltake 680 til fortron 700 fordi 680 poweret fra thermaltake flippa ut når jge prøvde å klokke.... hele maskinen ble dødt som å trekke ut kontakta gitt :mad:

Vell skal teste litt klokking på skjermkortene nå men ikke sikkert det blir noen forskjell.... cpuen blir vell kanskje snau :hmm:

Lenke til kommentar

5745536[/snapback]

5745555[/snapback]

Vet ikke om jeg har stort nok power til å klokke skjermkorta oxo...

Bytta fra thermaltake 680 til fortron 700 fordi 680 poweret fra thermaltake flippa ut når jge prøvde å klokke.... hele maskinen ble dødt som å trekke ut kontakta gitt :mad:

Vell skal teste litt klokking på skjermkortene nå men ikke sikkert det blir noen forskjell.... cpuen blir vell kanskje snau :hmm:

5745572[/snapback]

Den Thermaltake-psu'en er no ordentlig herk, gir variable spenninger av en annen verden, så den er ikke helt god. Du kan jo bruke den til å mate skjermkorta dine da? Og la fortron'n mate resten av systemet?

Lenke til kommentar
,13/03-2006 : 11:37]Vell jeg lar alt ligge inntil videre nå........

Tar opp tråden i morgen igjenn  :D

5745815[/snapback]

*venter i spenning*

**hosthostkremt** BTW, ?trok 215 XTG 0087 XFX te i tressertni re mos neon :innocent: **haaarkhost** vi reklamerer vel ikke vel bahamut? ;)

Vi nei? den har vi ikkkkkkkke sett :blush:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...