Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

Hører snakk om at at FX-60 CPU'ene skal ligge på 2200 i CPU-Test i 3DMark06.. Har fått min på MAX 1817! Dette er ikke klokket!

Er det slik at den skal ligge på 2200 *uklokket*, eller klokket? Og; Hvordan er 1817 uklokket?

Er det slik det skal være, eller er noe riv ruskende galt? :)

Takk for svar!!

5739266[/snapback]

Siden jeg ikke helt har peiling på dette (mildt sagt) bør du kanskje ta min input med en klype salt, men skal nå i alle fall svare med bakgrunn i den erfaringen jeg har gjort meg så langt.

Hadde tidligere AMD 4800+ som gjennom AI Booster var satt til 2550 MHz. Med den CPUen fikk jeg 1837 eller noe slikt (og det var med helt ordinær ram). Er vel derfor av den oppfatning at du bør få noe mer ut av fx-60 i 3dMark06. Uklokket har jeg sett den ligge på 1900-1950 hos andre.

Så nærmere på Rivatuner og ClockGen i går og skjønte null niks og avinstallerte disse derfor prompte. Så også på Powerstrip, som intuitivt så noe enklere ut for meg, men valgte å avinstallere også det. Synes hele tweakingen hos Nvidia (med coolbits) er så ****** klønete! Mye enklere med ATI tool... Liker heller ikke opplegget med alle Beta versjonene av grafikkdriverne som slippes i hytt og gevær, og med varierende kvalitet. Enklere og greiere hos ATI med en release i måneden, synes jeg.

Det artige er at selv med det oppsettet jeg nå har så føles det litt "sirup" når jeg kjører BF2 med alt på fullt; 1600*1200 med SLI 16AA og 16AF. Slipper jeg en røykbombe i Sharqui eller Karkand så er frames nede på 25-30. Kommer heretter til å være litt skeptisk til de som sier at de kjører med alt på fullt og alt er strøkent...

Grafikken føles også noe bedre med disse kortene enn med XFX 7800 GTX SLI, og det såpass at jeg så forskjell så snart jeg logget meg på. Strøken grafikk! Mye mindre støy er det også uten at jeg hører så mye av det med øreklokker på... ;-)

Forstår det slik at jeg bør prøve å kjøre CPU med høyere MHz og lavere multiplikator, og kommer til å prøve dette litt senere. Skal prøve på 290 * 10 og muligens noe mer enn det dersom alt går bra. Skjønner ikke helt hvorfor det er slik, men men. Hva er det verste som kan skje? Hvor høyt kan jeg gå før jeg evt. må gjøre noe med timings på ram? Hvilke "felter" er det i så fall jeg skal definere og hvilke verdier bør jeg sette?

Lenke til kommentar
Da venter vi bare på at noen skal klare 10.000 da :)

..Skal ikke si så mye selv, da jeg sliter å komme over 550 :p

Heldigvis så kommer neste oppgradering til å sikkert klare 8000+ :)

5742705[/snapback]

HeaTHeN er vel en god kandidat til det..

Lenke til kommentar

5742705[/snapback]

5742751[/snapback]

ja, er spent på scoren hans. Når får du monsteret Heathen?

Lenke til kommentar

5742705[/snapback]

5742751[/snapback]

5742758[/snapback]

Mulig jeg tar litt feil, men, bortsett fra grafikkort i SLI, så synes ikke jeg at jeg er noe særlig langt unna hans maskinvare (eller er jeg?).. Men han skal kanskje klokke, og at det er det dere venter på?

..som sagt, trodde kanskje at jeg skulle komme litt høyere enn det jeg har gjort til nå; 11043 i '05, og 5856 i '06.. :ermm:

Lenke til kommentar

5742705[/snapback]

5742751[/snapback]

5742758[/snapback]

Vel...

i følge HATTELCO så er ikke kortet leverings klar hos dem før om 10 dager eller noe, og det er jo kun dette jeg venter på egentlig,.. Og så skal vel de ha en dag eller to på å montere og fintune systemet...

Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke får det samtidig med andre.. men..men..

Rob Halford har også gode muligheter, og jeg tror egentlig han kan nå 10.000 før meg, om ikke også andre gjør det da.. :thumbup:

Nå er det jo ikke sikkert vi klarer så mange poeng uansett heller :no:

Men det hadde jo vært litt konge da.. hehehe

Rob Halford har i hvert fall allerede 9687 poeng, så han ligger godt ann..

Slik det ser ut nå er det klokking av RAM om grafikk kort som gir muligheten til å sprenge 10.000 grensen

Det gir veldig liten effekt å klokke CPU over 3 GHz i alle fall..

Viss vi får RAM brikkene til å gå på 550MHz ++ så begynner vi å snakke kanskje...

Det bli veldig spennende, jeg gleder meg ja :w00t:

Mulig jeg tar litt feil, men, bortsett fra grafikkort i SLI, så synes ikke jeg at jeg er noe særlig langt unna hans maskinvare (eller er jeg?).. Men han skal kanskje klokke, og at det er det dere venter på?

..som sagt, trodde kanskje at jeg skulle komme litt høyere enn det jeg har gjort til nå; 11043 i '05, og 5856 i '06..  :ermm:

5743027[/snapback]

SLI er er en ganske så stor foskjell da... :blush:

Slik jeg kan se det betyr det mindre at man klokker prosessoren, men her er jeg på litt tynn is.

Men viss vi kun ser på CPU score så fikk;

Overklokk 2521 CPU poeng på hans FX60 som var klokket til utrolige 3375 MHz. :dribble:

Nightmare[NAF] fikk 2206 CPU poeng på sin FX60 klokket til 2994 MHz.

Rob Halford fikk hele 2149 CPU poeng med sin FX60 klokket til 2860 MHz.

Forskjellen blir liksom ikke ekstrem på grunn av prosessoren.

Her må det andre ting til :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...