Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny kjøring med XFX 7900 GTX 512 MB:

Rob Halford - 9687 3D marks06 - XFX 7900 GTX 512@690/1750 (SLI) - AMD fx60+ @2800 - Luft

5733415[/snapback]

Utrolig bra Rob Halford...... :thumbup:

Det der var vel heller ingen blodklokk av skjermkortene ? eller følte du at dette var grensen for hva du kunne klare på disse kortene?

jeg spør av ren nyskjerrighet.. :innocent:

Tror nok den scoren til Rob H er ekte ja, 2x7900GTX i SLI med overklokket FX60..., du klarer nok over 10k med det oppsettet :) Fx'en går nok et godt stykke over 3ghz.

5735212[/snapback]

Det kommer nok litt ann på steppingen tror jeg....

Det er ikke såååå mange som klarer 3GHz på luft, men det det er mange som klarer dette ved å bytte til vannkjøling.

Så har vi jo ekstrem tilfellene som Bencher på 3100 MHz på luft.

GoGo

Edit: leif

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Ny kjøring med XFX 7900 GTX 512 MB:

Rob Halford - 9687 3D marks06 - XFX 7900 GTX 512@690/1750 (SLI) - AMD fx60+ @2800 - Luft

5733415[/snapback]

Utrolig bra Rob Halford...... :thumbup:

Det der var vel heller ingen blodklokk av skjermkortene ? eller følte du at dette var grensen for hva du kunne klare på disse kortene?

jeg spør av ren nyskjerrighet.. :innocent:

Tror nok den scoren til Rob H er ekte ja, 2x7900GTX i SLI med overklokket FX60..., du klarer nok over 10k med det oppsettet :) Fx'en går nok et godt stykke over 3ghz.

5735212[/snapback]

Det kommer nok litt ann på steppingen tror jeg....

Det er ikke såååå mange som klarer 3GHz på luft, men det det er mange som klarer dette ved å bytte til vannkjøling.

Så har vi jo ekstrem tilfellene som Bencher på 3100 MHz på luft.

GoGo

Edit: leif

5735780[/snapback]

Litt pinlig dette, men har ingen peiling på overklokking i det hele tatt og vet ikke hvordan jeg skal gå frem utover det å bruke AI Booster som enkelt gir meg muligheten til å ta ut hhv. 3%, 5%, 8% eller 10% mer enn default på CPU. Klikket bare på 10% og trykket OK og det er det jeg kan få til slik ståa er i dag.

Når det gjelder kortene, så er det XFX 7900 GTX Extreme Edition ett eller annet, og de kom ferdig klokket til 690/1750, og jeg har ikke særlig peiling på hvordan jeg evt. skal få ut noe mer enn det... Og om det er mulig å hente ut noe eller mye mer...

Oppgraderte i samme slengen resten av systemet og fikk satt inne 2 stik 150 GB Raptor og 4 GB ram (Corsair XMS 3500LL Pro) som har ferdig innstilte timings på 2-3-2-6 (uten at jeg vet hva det innebærer og evt. hva jeg kan gjøre videre med det) til ASUS A8N32-SLI Deluxe kortet.

Så hvis noen ønsker å veilede en gammel og gærn kall i hva jeg skal gjøre videre for å hente ut mere, så er de hjertelig velkommen. Et lite aber dog, jeg er ikke glad i ustabilitet og krasjer med påfølgende reinstallering av alt, så ikke for spenstige innspill...

Ellers en stor takk til gutta nede på Digital Impuls som ordnet opp i alt og til og med kom hjem etter stengetid for å sette inn grafikkkortene i går kveld og, antar jeg, ville se hva de klarte. Utrolig kunnskapsrike folk og kan anbefale stedet på det varmeste!

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Dersom du skal overklokke skjermkortet er det vanlig å instalere ett program som heter riva tuner som kan lastes ned på www.guru3d.com

i dette programmet øker du frekvensen på gpu og minnet på skjermkortet.

i 3d.

du kan også justere viftehastigheten på kortet ditt.

Tror ikke det er helt sundt å ha 4 stk minnebrikker i bruk sammen med amd prossesorer , da må uansett minne stå til 2T og ikke 1T i bios , minnekontrolleren på fx60 prossesoren er trolig bedre en på de fleste andre amd prosessorer , så det er mulig 4 minnebriker går fint.

Lenke til kommentar

Heisann!

Hører snakk om at at FX-60 CPU'ene skal ligge på 2200 i CPU-Test i 3DMark06.. Har fått min på MAX 1817! Dette er ikke klokket!

Er det slik at den skal ligge på 2200 *uklokket*, eller klokket? Og; Hvordan er 1817 uklokket?

Er det slik det skal være, eller er noe riv ruskende galt? :)

Takk for svar!!

Lenke til kommentar

@ Daffa

Bare så jeg får det inne med t-skje (for jeg desverre en som trenger slike små verktøy for øyeblikket :blush: ..det vil si Ja; Det er slik det skal være? :)

(her får du låne 14 tegn av meg som du kan låne til svar for quoting også; 12345678901234 )

:)

Lenke til kommentar

Litt pinlig dette, men har ingen peiling på overklokking i det hele tatt og vet ikke hvordan jeg skal gå frem utover det å bruke AI Booster som enkelt gir meg muligheten til å ta ut hhv. 3%, 5%, 8% eller 10% mer enn default på CPU. Klikket bare på 10% og trykket OK og det er det jeg kan få til slik ståa er i dag.

Når det gjelder kortene, så er det XFX 7900 GTX Extreme Edition ett eller annet, og de kom ferdig klokket til 690/1750, og jeg har ikke særlig peiling på hvordan jeg evt. skal få ut noe mer enn det... Og om det er mulig å hente ut noe eller mye mer...

Oppgraderte i samme slengen resten av systemet og fikk satt inne 2 stik 150 GB Raptor og 4 GB ram (Corsair XMS 3500LL Pro) som har ferdig innstilte timings på 2-3-2-6 (uten at jeg vet hva det innebærer og evt. hva jeg kan gjøre videre med det) til ASUS A8N32-SLI Deluxe kortet.

Så hvis noen ønsker å veilede en gammel og gærn kall i hva jeg skal gjøre videre for å hente ut mere, så er de hjertelig velkommen. Et lite aber dog, jeg er ikke glad i ustabilitet og krasjer med påfølgende reinstallering av alt, så ikke for spenstige innspill...

Ellers en stor takk til gutta nede på Digital Impuls som ordnet opp i alt og til og med kom hjem etter stengetid for å sette inn grafikkkortene i går kveld og, antar jeg, ville se hva de klarte. Utrolig kunnskapsrike folk og kan anbefale stedet på det varmeste!

5736236[/snapback]

utrolig bra jobba av Digital Impuls ja...

De fleste av oss andre har jo ikke fått tak i kortene engang..

Når det kommer til overklokking så må jeg først og fremst få ønske deg velkommen til klubben.

Jeg har personlig kun klokket skjermkort, og det er først nå jeg forsøker å sette meg inn i hvordan man klokker systemet forøvrig.

Klokking av skjermkort er jo utrolig enkelt, og på min gamle maskin med ATI skjermkort bruker jeg ATI Tool.

Jeg visste ikke at du kunne soft klokke hoved kortet med AI Booster engang.

Du har jo gjennom denne handlingen økt hastigheten på RAM brikkene fra 400 MHz til 440 MHz, samt at prosessoren da altså går på 2860 MHz.

Det er utrolig bra spør du meg... :yes:

Vet ikke helt hva det er, men du fikk 2149 CPU poeng ,og viss vi sammenligner med Nightmare[NAF]'s score på sin FX60 klokket til 2994 MHz så fikk den "kun" 2206 CPU poeng.

I dette tilfellet så gir altså 134 MHz ekstra kraft, kun 57 CPU poeng mer.

Nå vet jeg ikke hva som er grunnen til denne "lille" forskjellen.

Noen andre som kan legge til noe her?

Bør ikke forskjellen være større.... ?

Lenke til kommentar
HeAtHeN: Det virker som om at du tror at forskjellen på 100MHz utgjør 1000 poeng i CPU-score... Jeg får like mange poeng som Nightmare får på 3100MHz (jeg har mindre cache).

5740351[/snapback]

auda... 1000 poeng nei... hehhehehe :dribble:

jeg tenkte kanskje mer 100-150 i hvert fall :blush:

hvorfor spandere 4-5000 kr på vannkjøling, og klokke denne prosessoren når det nesten ikke gir noen effekt da?

57 poeng PHØ!

Jeg synes ikke han får så mye igjen for de ekstra MHz'ene for å si det sånn...

Det er hva man kaller ren svindel.... :whistle:

Lenke til kommentar
HeAtHeN: Det virker som om at du tror at forskjellen på 100MHz utgjør 1000 poeng i CPU-score... Jeg får like mange poeng som Nightmare får på 3100MHz (jeg har mindre cache).

5740351[/snapback]

auda... 1000 poeng nei... hehhehehe :dribble:

jeg tenkte kanskje mer 100-150 i hvert fall :blush:

hvorfor spandere 4-5000 kr på vannkjøling, og klokke denne prosessoren når det nesten ikke gir noen effekt da?

57 poeng PHØ!

Jeg synes ikke han får så mye igjen for de ekstra MHz'ene for å si det sånn...

Det er hva man kaller ren svindel.... :whistle:

5740455[/snapback]

*sukk* jaja... Får prøve å forklare litt jeg da:

En prosessor som kjører 300MHz x 10 er raskere enn en som kjører 231 x 13, selv om det er samme hastighet, i tillegg til dette har det litt å bety hvor rask RAM du har, strammere timings = høyere ytelse. 300x10 med 2-2-2-5-timings vil bety MANGE poeng mer enn 231x13 med 3-4-4-8-timings.

Lenke til kommentar
*sukk* jaja... Får prøve å forklare litt jeg da:

En prosessor som kjører 300MHz x 10 er raskere enn en som kjører 231 x 13, selv om det er samme hastighet, i tillegg til dette har det litt å bety hvor rask RAM du har, strammere timings = høyere ytelse. 300x10 med 2-2-2-5-timings vil bety MANGE poeng mer enn 231x13 med 3-4-4-8-timings.

5740477[/snapback]

OK.. sorry da.. jeg trodde ikke at minnehastigheten hadde så sinnsykt stor betydning på den CPU scoren der... men når jeg tenker meg om så har den vel naturlighvis det ja....

det der med timing osv har jeg fortsatt ikke forstått helt da men.. :blush:

men ok

Rob Halford: 220,6X13 = 2860

Nightmare[NAF]: 230,3X13 = 2994

Jeg synes fortsatt forskjellen burde vært større...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...