Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post

Anbefalte innlegg

Saddlefall: Beklager jeg sier dette men bare 5760 3Dmarks? Slo deg me 1000 poeng da, trodde du skulle få mere jeg...

EDIT: Å 1818 på CPU marks? Med en FX60 2.6? Hmmm, slo deg der også med min X2 4400 @ 2.53. Rart, trodde FX'ene skulle være bedre jeg.

Drivere kanskje?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er din CPU-score da? Du kjører tilsvarende min ser jeg - min ligger i link, 1900 noe. Før hadde jeg 1600ish...

Eneste jeg ikke har installert denne gangen er CnC-driverne, ellers har jeg nøyaktig samme drivere som jeg alltid har installert når jeg reinstallerer windows - så vidt jeg klarer å huske...

Lenke til kommentar
Hva er din CPU-score da? Du kjører tilsvarende min ser jeg - min ligger i link, 1900 noe. Før hadde jeg 1600ish...

Eneste jeg ikke har installert denne gangen er CnC-driverne, ellers har jeg nøyaktig samme drivere som jeg alltid har installert når jeg reinstallerer windows - så vidt jeg klarer å huske...

5618096[/snapback]

Se på side 31 :) der har jeg postet bildet...

Lenke til kommentar
1899 @ 2.53 og 1911 @ 2.54... rimelig likt... skulle likt å vite ditt nøyaktige oppsett med drivere og versjoner osv osv siden vi har samme HK og CPU og klokk på den testen (siden du kjører med CnC-drivere).

5618127[/snapback]

Tenker på HK å CPU drivere?

Lenke til kommentar
1899 @ 2.53 og 1911 @ 2.54... rimelig likt... skulle likt å vite ditt nøyaktige oppsett med drivere og versjoner osv osv siden vi har samme HK og CPU og klokk på den testen (siden du kjører med CnC-drivere).

5618127[/snapback]

Tenker på HK å CPU drivere, hvis vi får så å si samme score så betyr vel det at

vi har noelunde likt oppsett?

Lenke til kommentar

5618127[/snapback]

Tenker på HK å CPU drivere, hvis vi får så å si samme score så betyr vel det at

vi har noelunde likt oppsett?

5618150[/snapback]

Ja vi har samme score nå, men jeg kjører ikke CnC. Da jeg hadde CnC/AMD-drivere installert (v1.2.2.2) fikk jeg kun rundt 1600-1650 i score. Så da jeg antageligvis hadde nøyaktig samme oppsett som deg lå jeg 300 poeng bak med CPU-en min.

Lenke til kommentar
Ja, HK og CPU-drivere, evt om du kjører nvidia's ide-driver til hovedkortet, om du har CnC-enablet i BIOS, om du har installert XP-hotfixen samt gjort register-endring, og evt hvilke forceware-drivere du bruker.

5618154[/snapback]

Hmmm, jeg får akkuratt samem score me CnC på å av, tror det er snakk åm 10 poeng forsjell, jeg ahdde CnC på når jeg kjørte testen. Jeg bruker Forceware 91.98 eller ka nå den nyeste offesiele heter. Har installert hotfix'n men merka ingen forsjell.....

Lenke til kommentar

Meget merkelig, men ser at det er flere som har lav cpu-score, var ikke bare meg som hadde det. Lurer på om det kan være et problem blandt noen av CPU-ene, eller at jeg rett og slett har glemt en vesentlig ting etter at jeg reinstallerte XP sist gang.

Men, legg merke til at jeg ikke mener at det er en forskjell med CnC enablet eller disablet, det er med drivere installert / ikke installert. Du har uansett installert driverne, som jeg antar er problemet til min maskin.

Da du installerte driverne for hovedkortet ditt, nForce-driverne, installerte du da nVidias IDE-drivere, eller lot du være (som jeg mener å huske er anbefalt)?

Får prøve å installere CnC på nytt og se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Saddlefall: Beklager jeg sier dette men bare 5760 3Dmarks? Slo deg me 1000 poeng da, trodde du skulle få mere jeg...

EDIT: Å 1818 på CPU marks? Med en FX60 2.6? Hmmm, slo deg der også med min X2 4400 @ 2.53. Rart, trodde FX'ene skulle være bedre jeg.

Drivere kanskje?

5617975[/snapback]

Ja.. trodde også jeg skulle få mer.. Ganske sikker på at jeg ikke har installert CnC driverne, men jeg har installert Athlon 64 Processor Driver.. er vel ikke den samme det?

Lenke til kommentar

Det er det samme ja :)

Vel, siden en FX60 koster 9000 å min koster 4000 så må der være forsjell, her virket det som det ikke ver forsjell. Vel å merke har jeg nå installert CnC driverene....så hvsi den skulle sinke meg så har jeg jo mer å gå på....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

5618222[/snapback]

Allrighty then! Da uninstaller jeg den å ser hva som skjer :p

Sitter forresten å koser meg på 2.808 MHz nå (208*13,5, 1.4V) Kjørt 2 stk prime95 i snart en time uten feil, med temp på 42-43 å luft :D Har en god følelse her ja, tror jeg kan gå et lite stykke lenger :yes: Skal la prime95 stå over natta idag også..

Lenke til kommentar

5618222[/snapback]

Allrighty then! Da uninstaller jeg den å ser hva som skjer :p

Sitter forresten å koser meg på 2.808 MHz nå (208*13,5, 1.4V) Kjørt 2 stk prime95 i snart en time uten feil, med temp på 42-43 å luft :D Har en god følelse her ja, tror jeg kan gå et lite stykke lenger :yes: Skal la prime95 stå over natta idag også..

5618232[/snapback]

Venter i spenning :) 2.8 skal da ikke være noe problem for en FX60....

3 Ghz å oppover, da kan ting begynne å henge seg...

Lenke til kommentar

Installerte CnC-driver nå og økte faktisk score til 1932 poeng... :hmm::blush:

(har ikke CnC enablet i BIOS da)

Nå ble jeg virkelig mistenksom ettersom jeg har slitt med lav CPU-score fra slutten av Oktober til nå for et par uker siden (sist reinstall).

Kan det være at jeg ikke har installert nVidias IDE-driver denne gangen? Installerte denne de andre gangene, men kan den ha noe å si for CPU-scoren min? Har gjennomgått alle drivere og shit og stuff som kan ha noensomhelst grunn for å påvirke CPU-score, men det kan ikke være noe annet...

edit: re-installerer XP ca hver 4. uke i snitt, 6 ganger nå siden jeg fikk ny maskin...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Jess! Everest betaen funket! Tråden min her :p

Nå er det overklokkingstid gitt! :love:

5617916[/snapback]

Jeg følger med på utviklngen Saddlefall. :yes:

Mitt prosjekt gikk på en smell fordi jeg ikke fikk skjermkortet slik som forespeilet....

Jeg får Monster maskinen tidligst i slutten av mars slik det ser ut nå.... men da med Nividas 7900 kort i steden... :p

Det jeg er mest spent på med ditt prosjekt, er hvordan det går med klokkingen av prosessoren....

Send meg gjerne en PM dersom du gjør deg noen nyttige observasjoner.. eller post det i AMD FX-60 Klubben tråden..

Lykke til da.. jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...