Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm Kimmer jeg slår deg med 1239 poeng ....

 

Ja Ja du slår meg nok med litt høyere CPU klokk da jeg hadde min på 3,8Ghz

7543555[/snapback]

 

Jo - den benchmark var en hurtig en. Bare leste at folk kjørte 8800GTS på rundt 650/2000. Så jeg prøvte det - og det gikk bra.

Kom dog svert varm luft ut av det gamle midi-kabbis ved 3d-benching (dårlig luftgennemstrømning).

 

Får oppgradere kabbis og CPU-kjøler efter nytår engang - så du må nok forvente litt høyere score fra min side (har mye å gå på mht overklokk av CPU og jeg kan jo slenge inn nok et 8800GTS) ;)

 

PS. Du kjører 7900GTO i SLI?

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

har zalman "VF900-Cu" på gpu og zalman "CNPS9500AT" på cpu, innstillingene står under bildet og i browser tittel når du går inn på bildet. Vet ikke hva eventuelt andre innstillinger som er relevante og videreformidle. Som nevnt tidligere så er jeg relativt fersk på dette området. Det jeg egentlig lurte på var hvor mye innvirkning en gpu flash ville ha på ytelsen? Har et mål om å klare over 7k poeng.

 

edit: et par typos.

Endret av vertic
Lenke til kommentar

en flash kan gjøre mye, litt og ingenting......det kan gjøre sånn at du får klokka lengre, mer volt og lignende (men med mer volt mer varme) og det kan gjøre ingenting. Det verste som kan skje er at kortet ikke funker lenge og da må du kanskje ta en blind flash eller bruke et pci-kort for å flashe tilbake.

Når jeg hadde x1800xt så flasha jeg det til xtx og det gikk helt gull.

Send meg en pm( hvis du skal og har lyst), har en kompis som er ganske rå på å lage skjermkort-bioser. Flashing hjelper som oftest litt på klokkinga også. Men som sagt det er mye som kan skje begge veiene, og egentlig så er det noe du bør tenke deg godt om på, den største grunnen er feil-flashing eller at kortet ryker...

Og på Nvidia så er flashing greit hvis du trenger litt ekstra volt på kortet også.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
en flash kan gjøre mye, litt og ingenting......det kan gjøre sånn at du får klokka lengre, mer volt og lignende (men med mer volt mer varme) og det kan gjøre ingenting. Det verste som kan skje er at kortet ikke funker lenge og da må du kanskje ta en blind flash eller bruke et pci-kort for å flashe tilbake.

Når jeg hadde x1800xt så flasha jeg det til xtx og det gikk helt gull.

Send meg en pm( hvis du skal og har lyst), har en kompis som er ganske rå på å lage skjermkort-bioser. Flashing hjelper som oftest litt på klokkinga også. Men som sagt det er mye som kan skje begge veiene, og egentlig så er det noe du bør tenke deg godt om på, den største grunnen er feil-flashing eller at kortet ryker...

Og på Nvidia så er flashing greit hvis du trenger litt ekstra volt på kortet også.

7547624[/snapback]

 

Takk for svar. Har blitt henvist til nibitor. Men er litt redd for at alt skal gå skeisen, da jeg ikke har så mye erfaring. Tror du det er mulig å kjøre 700/1700 ved og legge litt mer volt på gpu? Eller har jeg misforstått helt nå. Kan det fungere å flashe til en 7900gtx bios?

Lenke til kommentar

hvor høyt du kan komme med kortet ditt kan jeg desverre ikke si sikkert( som alt annet når det gjelder klokking), men du kommer deg høyere på klokken ja, for med å flashe til en ny bios så kan man øke volten litt og da kan du kanskje få en bra økning i klokken ja. Det som han jeg kjenner gjør er å bruke biosen på kortet ditt..men han forandrer bare på volt osv. så man få klokka lengre

Lenke til kommentar
hvor høyt du kan komme med kortet ditt kan jeg desverre ikke si sikkert( som alt annet når det gjelder klokking), men du kommer deg høyere på klokken ja, for med å flashe til en ny bios så kan man øke volten litt og da kan du kanskje få en bra økning i klokken ja. Det som han jeg kjenner gjør er å bruke biosen på kortet ditt..men han forandrer bare på volt osv. så man få klokka lengre

7549391[/snapback]

 

Ok, tror du han kunne modde litt på min bios? Gi et pip hvis det kunne ordna seg, så skal jeg fikse deg rom-fila mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...