brune-ha Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei, jeg har en enkel Sony Xplod cd, tipper det er modellen før denna Sony CDX-R3300. Og har et par Xplod høytalere, ligner på dissa: Sony XS-F6933. Har denna forsterker som driver en 10". Spilleren driver bak høytalerne og noen originale møkka front høytalere. - Burde jeg ha en forsterker til bak høytalerne? - Trenger jeg noe filter el. til dem? - ev. andre råd og tips? Takker på forhånd for alle gode råd og svar. Bilder: Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei! man trenger ikke egen forsterker til bakhøytalerne men vist man vil ha bedre lyd så er det en fordel med egen forsterker til de. Anngående filter så trenger man ikke noe filter til 6*9" høytalere. Vist man skal legge opp strømkabler til egen forsterker så bør disse være kraftig dimensjonert, god joring og ha isolert/skjermet signalkabel fra spillern til forsterkern. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Enig med ShyFx, men vil heller si at en trenger ikke forsterker på hverken komponentsett eller koaxer uansett plassering, men det er på det sterkeste anbefalt. Årsakene for dette er for det første at 99% av alle elementer tar sin død av pinglete forsterkere og ukyndig oppkobling. En annen årsak er at en god forsterker øker elementets sjanse til å spille så bra som det er ment å spille. Kabler er viktig, å bruke underdimensjonerte kabler for det du har/planlegger å kjøpe er ikke særlig lurt. Gå for kvalitet og gjør ting riktig første gangen så skulle ting ordne seg tenker jeg Til slutt vil jeg nå si at det å bruke penger på 6*9" bak, eller noe bak i det heletatt for den saks skyld, er borkasta penger om en er ute etter godlyden. Men det er ikke for sent å snu Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Enig med ShyFx, men vil heller si at en trenger ikke forsterker på hverken komponentsett eller koaxer uansett plassering, men det er på det sterkeste anbefalt.Årsakene for dette er for det første at 99% av alle elementer tar sin død av pinglete forsterkere og ukyndig oppkobling. En annen årsak er at en god forsterker øker elementets sjanse til å spille så bra som det er ment å spille. Kabler er viktig, å bruke underdimensjonerte kabler for det du har/planlegger å kjøpe er ikke særlig lurt. Gå for kvalitet og gjør ting riktig første gangen så skulle ting ordne seg tenker jeg Til slutt vil jeg nå si at det å bruke penger på 6*9" bak, eller noe bak i det heletatt for den saks skyld, er borkasta penger om en er ute etter godlyden. Men det er ikke for sent å snu 5457189[/snapback] Noe råd til meg? Som ikke koster all verden selvsagt=) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Begynn med å sjekke strømtilførsel. Batteriet og dynamoen skal være friske og gode, ogladespenningen skal være riktig. Når dette er sjekket og funnet i orden begynner du med å strekke strøm- og signalkabler. Skikkelig grunnarbeid er halve jobben. Dessuten får du masse igjen for det i ettertid. Og så sparer du deg for endel frustrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå