Frank Drebin Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei. Jeg lurer på dette med ekstra poeng man får hvis man gjennomfører førstegangstjenesten. Da får man jo 3 poeng, men resulterer disse i at man må søke i ordinærkvoten? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Alle søkere med generell studiekompetanse og som er under 24(? tror det er 24) år kommer inn på primærkvoten når de søker. Ordinærkvoten er for søkere uten generell studiekompetanse og/eller er over "24" år. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ordinærkvoten er for søkere uten generell studiekompetanse Rådgiveren sa til meg at hvis jeg forbedrer karakteren i ett fag som privatist, så er jeg plutselig inne i ordinærkvoten. Jeg trodde at jeg fortsatt har generell studiekompetanse da...? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis du tar opp fag så havner du i ordinærkvoten. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ok. Takk for hjelp, Feh og DrKarlsen Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Hvis du forbedrer et fag som privatist detter man ned i ordinærkvoten. Jeg siterer tillegsinformasjonen fra katalogen til Samordna opptak: Primærvitnemål Søkere som fyller 21 år eller mindre i søknadsåret, må levere primærvitnemål uten forbedringer for å konkurrere i primærvitnemålskvoten. [...] Forbedringer Forbedringer kan dokumenteres med kompetansebevis/fagkarakterbevis eller påføres nytt vitnemål. Dersom det skrives ut nytt vitnemål, kan dette ikke brukes i primærvitnemålskvoten. Primærvitnemålssøkere med foredringer kan altså levere to vitnemål; ett for primærvitnemålskvoten og ett for ordinært opptak. Primærvitnemålskvote Primærvitnemålskvoten er for kvalifiserte søkere som: -ikke fyller mer enn 21 år i søknadsåret og har et vitnemål der alle faga er tatt for første gang (uten forbedringer) -Har fullført og bestått utdanning innenfor den normerte opplæringstida på 3 år. -Unntak: >inntil ett år med internasjonal utveksling, folkehøyskole, verneplikt eller omsorgsarbeid >inntil ett år med omvalg av grunnkurs eller VK1 >inntill to års sykdomsavbrudd. [...] Endret 22. januar 2006 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå