Muic Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 En ide som jeg har tenkt på er denne: Dekk alle delene i pcen din med vanntett plast (ikke smeltbar, dette finnes) også ledninger ol. tett igjenn alle mulige åpninger, eventuelt støp ett kabinett selv. Så skrur di inni delene, slik at alle deler er vanntette, hell oppi vann i kabinettet og kjøp en del slike vannslirkulerere du får på dyrebytikker osv + en vannslange som trekker ut vann og en som trekker inn vann. Dermed har du extreem vannkjøling. Mitt spørsmål er som følger: ville denne ideen i det hele tatt væremulig å gjennomføre, ville pcen fungere??? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Det ville være fullt mulig og gjennomføre, men du vil få elendig kjøling på alle komponenter på HK. Plasten vil hindre full kontakt med chipper som skal kjøles. Vannet er ikke så "tungt" at det vil klare og presse seg helt inntil alle varemekilder, i tillegg til at plasten vil få mange skrukker og luftlommer. Men kombinerer du dette med vanlig vannkjøling på CPU og GPU så går det nok greit, men dette blir mest som breifeobjekt. Lenke til kommentar
e-jam Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ville vært ganske forsiktig med å prøve, hvis jeg var deg. Det skal ikke mange vanndråpene til før pc-en kortslutter. Men har hørt at det finnes en type tynt-flytende olje som ikke leder strøm. Husker desverre ikke hva den heter... Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 e-jam, du har tydeligvis ikke lest min post om: PCEN TÅLER VANN? :razz: [ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-09-11 19:34 ] Lenke til kommentar
umy Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 leste om denen væsken i en annen tråd her i overklokkingsdelen av forumet 3m som laget den søk litt rundt Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 d KAN jo hende d går ann å lage den tingen, men erstatte plasten me metall som står pittelitt ut i frå hk,cpu osv osv... ville nemli sett FORBANNA tøfft ut viss du hadde resten av kassa i plexi, og hadde lys som lyste opp vatne Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 ...og når den er i vannet så fryser du vannet til is, da blir det kjøling på alle komponentene i pc'n, veldig fint for overklokking av ALT Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Væska du nevnte kalles Fluorinert og lages riktignok av 3M, derimot er den svindyr! Tåler ca. -50C, og er absolutt ikke-ledende. Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 hvor dyr?? dette vil jeg prøve selv!!!!!!!! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Dette vil jeg prøve og! Men tror jeg skal ta og hule ut en skjerm. lage aquarium av den og legge hk og slikt baki! Lenke til kommentar
oceana Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 den flytende greia koster sånn ca 10 000 spenn for 10 liter eller no....sinnsykt dyrt...søk ivei så finner du det...:smile: Lenke til kommentar
daho Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 FluorinertTM Electronic Liquid, 3MTM Lenke til kommentar
radivx Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 hvqa med å bygge et kabinett i plexi og lage ett vantett skall rundt kabinettet... helle vann og fisker inni?? __________ |V|PPøPP|F| |V|PPPPP|V| |F|øPPPø|F| |V|PPPPP|V| |F|PPøPP|F| ----------- |=Vanntett gjennomsiktig plexi lag F=Fisk V=Vann P=PC komponenter ø=Kald katode eller noe i kul farge Lyse kraftig opp med katoder eller har fisk som er kule... husk åpning til foring... er det noen som kan tenke seg et slikt prosjekt? Det hadde rult gaten... Hvis det kunne dere tatt noen bilder så jeg kunne hatt på siden jeg skal lage... Skal lage kuul side... Selfølgelig vil bildenen være vannmerket med navnet ditt/deres og navnet deres vil bli plasert rundt i artikkelen... dødsfett kabinett kombinerer kjæledyr og pc Lenke til kommentar
Novec Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 3M Fluorinert koster 3-4 tusenlapper pr. liter, og har temperaturområde fra -100 og oppover, avhengig av type. Vi har noen liter av det. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Da er du en lab-fyr som snylter på laben... eller en VELDIG ivrig casemodder... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 dere i overklokking.no har det for godt :smile: bare vent til jeg er ferdig med skolen, da går arva rett til modding =) vidiware: nice ascii art :razz: tror det har blitt lagd, var inne på idéen en gang for lenge siden, men litt dårlig råd og "gid" hindret framgang :sad: så derfor syns jeg du skal prøve, hadde vært fett :smile: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 iden til vidiware va jo PRIMA då, men i så fall må du ha sånne småååå nesten jennomsikttige fiska som lyse kan skinne jennom då! :> og så må du ha sånn boblemaker i bunnen av "akvarie" sånn at du får boble, sånn som dei påå http://www.metku.net hadde jort, såg dødsfett ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå