Gå til innhold

Hjelp til formatering/partisjon *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat satt sammen min nye pc og det gikk litt fort tilslutt.

Så nå sitter jeg igjen med bare en partisjon, og det er jo system partisjonen. (Den er på 200gb) Men sånn skal det jo ikke være. Så jeg lurte på, siden jeg allerede har installert XP og den eneste måten jeg kan få en ny partisjon er jo å formatere den ene jeg har. Men det er jo system partisjonen så må jeg da installere XP på nytt? Og vill det virke siden jeg allerede har brukt nøkkelen?

Mye info der men håper jeg får noe hjelp! :)

Endret av snoppi24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det hørtes ikke så morro ut da:S  Er det ikke noen annen måte jeg kan gjøre det på? Eller går det helt greit å ha en partisjon for en liten stund?

5456190[/snapback]

Sjangsen for at det får gale er veldig liten, og i verste fall må du formatére. Så det er stor sjangse for at du sparer deg selv for arbeid. Men jeg skal ikke tvinge deg.
Lenke til kommentar

hmmm... høres ikke dumt ut det der nei. Men la oss si det skjer da, at alt blir sletta. Må jeg da kjøpe en ny XP CD ? Eller er det mulig hvis jeg booter med XP cd'en er det noe mulighet for å endre det der?

Edit: La til flere spørsmål :p

Endret av snoppi24
Lenke til kommentar
hmmm... høres ikke dumt ut det der nei. Men la oss si det skjer da, at alt blir sletta. Må jeg da kjøpe en ny XP CD ? Eller er det mulig hvis jeg booter med XP cd'en er det noe mulighet for å endre det der?

Edit: La til flere spørsmål :p

5456210[/snapback]

Hvis det skjer, må du slette partisjonen og legge inn windows på nytt (gjerne med samme cd). Er det ikke dette du hadde tenkt å gjøre i utgangspunktet?
Lenke til kommentar
Vel, har ikke lyst til å kjøpe en ny xp cd. men er det ikke noe sted på cd'en du kan dele opp disken uten å ta hele pc'en? Noe repair funksjon kanskje?

5459654[/snapback]

Som jeg har sagt så trenger du ikke å kjøpe ny xp-cd. Det er BARE fare for at du må lage ny partisjon og legge inn windows på nytt!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...