Gå til innhold

Gaming pc, va syns dere noe jeg bør skifte?

Anbefalte innlegg

har satt opp et liknende system. samme HK (A8N-E) gikk for 3700+ cpu og x1800xt skjermkort. av ram valgte jeg denne 2gig. ikke den raskeste ramen, men kvantitet over kvalitet. du får ikke raskere enn pc3200 ram på det hovedkortet. det vil si at du kan ikke sette på rambrikker med en klokkefrekvens over400mhz. sorry mac thats life. men tro meg det holder.

gikk forresten for et annet kabinett enn deg også. Bzerk hos microplex.no billig og med display foran det også. og med 2x120mm vifter og 2x80mm vifter. og bzerk 500w psu.

du trenger ikke akkurat det samme som meg, men dette er det jeg har valgt. du må uansett bytte ram og jeg anbefaler deg på det sterkeste å bytte psu.

ellers et meget godt oppsett. ser kanskje ut som mye feil med det, men det er ikke så ille.

og en siste ting. ALDRI hør på noen som sier kabinettet du har valgt er stygt. sånt er en smaksak. du velger ditt eget kabinett, det er tross alt du som skal se på det hver gamg du bruker pc'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du oppdatere handlelisten da?

ja, vil også anbefale MIST'en, den er utrolig stille.

fatter heller ikke hva trådstarter mener med at ddr2 rammen er dobbelt så kraftig som ddr rammen.. ville ikke kjøpt kingston uansett, altfor dyrt, i forhold til det du får. vil anbefale OCZ.

Lenke til kommentar
  DJMartin skrev:
Hadde ikke kjørt i SLI. Det er nå meg da, er litt sær, ville heller ha kjøpt et bra kort når de kom etter hvert. Også MIST har veldig bra stømforsyning.

5466771[/snapback]

ja ville nok ha kjøpt mist, nå med krympeslanger over hele og så finnes det med avtagbare kabler. men de nye kommer desverre ikke ut før 07.02.2006

men anbefales på det sterkeste, veldig stille, og ser pen ut

se her

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Det blir dyrt! selv for MIST...

såvidt jeg kan se er dette det minimum man trenger for å få en "komplett PC" med IDE DVD ROM, SATA disk og PCIe skjermkort:

500W PSU - 895kr

Kabel, strømforsyning, 20/24 pin, 45cm - 69kr

Kabel, strømforsyning, Drev, 3 kontakter, 45 cm - 36kr

Kabel, strømforsyning, P4 (4 pin), 45 cm - 21kr

Kabel, strømforsyning, PCI-e, 1 kontakt, 45 cm - 25kr

Kabel, strømforsyning, S-ATA, 2 kontakter, 45 cm - 37kr

totalt: 1083kr

Og det for de korteste kablene... Å kunne hekte av de kablene jeg ikke bruker er ikke værd de ekstra kronene (min 500W MIST kosta 800kr...Tror det var på netshop).

Dr.Ittsekk: Microplex vil sannsynligvis fase ut den originale 500W PSUen...suge mer penger utav folk dessverre....Håper de fortsetter å selge den jeg...strømpede kabler er omtrent like bra som å hekte av, det er jo bare å stripse dem og legge dem litt vekk i kabinettet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  MrLee skrev:

såvidt jeg kan se er dette det minimum man trenger for å få en "komplett PC" med IDE DVD ROM, SATA disk og PCIe skjermkort:

500W PSU - 895kr

og det for de korteste kablene...

5467509[/snapback]

ja vet det er dyrt men da får du en strømforsyningav god kvalitet, som er ekstremt stille, og ser pen ut.

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
  MrLee skrev:
Dr.Ittsekk: Microplex vil sannsynligvis fase ut den originale 500W PSUen...suge mer penger utav folk dessverre....Håper de fortsetter å selge den jeg...strømpede kabler er omtrent like bra som å hekte av, det er jo bare å stripse dem og legge dem litt vekk i kabinettet.
Hvis det skulle bli så jævlig (unnskyld) trangt i kabinettet mitt at dette behøves har jeg både saks og avbitertang.

Hvis det du sier er sant, noe jeg dessverre synes høres fornuftig ut, er det veldig synd. Jeg har nemlig tenkt litt på å kjøpe en slik strømforsyning, bare ikke akkurat nå.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
  MrLee skrev:
oppsummering:

du har ett nvidia nForce4 SLI hovedkort og vil kjøre 2 ATI skjermkort (angivelig i crossfire?)..SLI funker bare med nVidia skjermkort, Crossfire bare med ATI hoved og skjermkort... så du må enten bytte skjermkort eller hovedkort her.

Du har altfor liten strømforsyning. til ett SLI/crossfire oppsett som det bør du ha minst 500W strømforsyning av GOD kvalitet, jeg anbefaler MIST eller Hiper.

Som tidligere nevnt, DDR2 ram passer ikke i slot til AMD hovedkort. Du "taper" heller ikke ytelse på å ta ett AMD+DDR1 oppsett fremfor Intel+DDR2, selv om DDR2 ser raskere ut på papiret.

Kingston HyperX er overpriset(etter det jeg har sett iallefall), Corsair, OCZ eller crucial er velsågode og som regel billigere med samme ytelsen.

5466731[/snapback]

Ja det med HK og det med SLI og Crossfire vet jeg, Jeg har funnet ny strømforsyning men bare ikke lagt den ut :thumbup:

Takk for noen eksempler i ram;)

Lenke til kommentar
  DJMartin skrev:
Hadde ikke kjørt i SLI. Det er nå meg da, er litt sær, ville heller ha kjøpt et bra kort når de kom etter hvert. Også MIST har veldig bra stømforsyning.

5466771[/snapback]

Har ikke tenkt å kjøre i SLI, jeg vill heller kjøre Crossfire

Lenke til kommentar
  MAXILA skrev:
  MrLee skrev:

500W PSU - 895kr

og det for de korteste kablene...

5467509[/snapback]

ja vet det er dyrt men da får du en strømforsyningav god kvalitet, som er ekstremt stille, og ser pen ut.

5467523[/snapback]

standard 500W Mist med strømpede kabler koster iallefall 300kr mindre(mye mindre om du begynner med ett kabeloppsett utnom det helt basic som jeg satte opp), yter det samme(i lyd og strøm) og ser forbanna lik ut....

CoCaX: Selv anbefaler jeg OCZ... forbanna tunge brikker, men så er jeg kanskje påvirka av snatch også da... "Heavy is good, heavy is sign of reliability."

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  efikkan skrev:
  CoCaX skrev:
Når dere skriver at DDR2 ikke passer til AMD, hva vil det si?

Vil det ikke fungere i det hele tatt, eller er det bare ikke optimalt?

Jeg trodde nemlig ikke prosessor hadde noe med hvilken RAM-type du kjører :S

Og hvis det er slik at det er prosessorrelatert, vil det da bety at man ikke kan ha DDR2 på noen sokkel 939-hovedkort?

5459933[/snapback]

Du får ikke ei DDR2-brikke oppi sporene til minnebrikkene, og om du hadde fått det til, så ville ikke pcen startet.

Minnekontrolleren ligger i prosessoren i AMD64 og derfor er det ikke brikkesettet som avgjør minnetype.

DDR2 kommer på socket AM2.

5460698[/snapback]

Når kommer denne nye socket AM2 da som du sier? :)

Noen som vet? :roll:

Jeg venter gjerne for jeg har ikke hastverk!:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...