Gå til innhold

Snart ferdig med kasse-mod

Anbefalte innlegg

Nei den er ikke ferdig utvendig... og det er en masse tekst her, var nesten så jeg ikke gadd å lese over før jeg posta :p

Ja, det er en kasse mod. lagd av baderomsplater som jeg fant i låven...

har fikla litt med den når jeg har hatt tid :)

jeg så noen prata om rotete kabinett. ja det er rotete, men utrolig praktisk:)

ideen var vel å lage noe ingen andre har lagd før meg og ja, jeg trur jeg klarte det

jeg snudde alt. så alle ledningene + dvd rommen kom ut foran. snudde også hk slik at varmen stiger fra prossessoren og oppover tilpsu'en og ut ved hjelp av en 120mm vifte(orginalt en 80 som jeg bytta ut for å bedre luftgjennomstrømning)

mange mener sikkert at trefiberplater el. støyer en del, vel, det løste jeg ved å bruke dobbeltsidig teip og skumgummi på alle platene. tom. under HK.

alle bildene er tatt i jalla oppløsning med min fine k700i

pc1.jpg

masse ledninger teipa fast til døra for å bedre luftgjennomstrømningen

+ en liten 40mm papst vifte for å få litt mer luft til skjermkortvifta. det blei litt varmt nå skjermkortet bare brukte samme lufta om og om igjen. den kjører jeg på 5v så den støyer relativt lite...

pc2.jpg

ja, alt er snudd :) man må selfølgelig skjøte ledningnene til hk men det går greit...

cpu vifta drar lufta inn og psu vifta dytter den ut.

SE DEN PROSSESSORKJØLEREN. hvor har jeg fått tak i den tru... vel, det er noe så enkelt som en Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler. og en liten bit 125mm flexi ventilasjonsrør :thumbup: De er som skapt for hverandre. glem ekstra luftinntak osv. nå drar den lufta rett inn og kaster den rundt på både minnebrikker og baksiden av skjermkortet :dribble:

ang det å ha et snudd skjermkort så varmen fra gpuen stiger oppover, vel det er hyggelig det :tease:

hvis du nå kikker litt på harddiskene lurer du vel på hvordan i huleste jeg festa de. det er en øverst til venstre og en nederst til venstre.

hva trur du, vel de er klemt fast. jeg fant noen vinkeljern som passer perfekt med wd3,5" disker med litt skummgummi imellom... la meg forklare

hd.jpg

grått er vinkeljernet. gult er skummgummi og rødt er hd'en. jeg har brukt et beslag på kortsiden og et på langsiden av hd'en. du skulle nesten tru at den øverste hden ville dette ned men det gjør den ikke. og den støyer heller ikke. jeg hører ingenting fra hdene nå i motsetning til det orginale kabinettet...

pc4.jpg

ja, det er en plexiglass rute alle kontaktene kommer ut gjennom. noe sinsykt herk å få det fint. det gikk et par forsøk før jeg mestret kapping og borring i plexi :w00t:

pc3.jpg

hvis du ser nøye etter kan du se at det er noen prikker på venstre siden av døra. dette er hull som blei borret for en stund tilbake når jeg brukte 80 mm vifte i psuen. jeg hadde et lite problem med varme da...

det er også 2 viftestyringer for de 2 store viftene teipa rett utenfor hver vifte:)

for øyeblikket spiller jeg mp3, er på msn og her + masse annet som kjører. og min p3ghz holder en fin temperatur på 28C. cpu vifta går på laveste fart og psu vifta går på middels fart.

jeg er overasket over det gode resultatet jeg fikk til :w00t:

og til slutt, gjett hva slags pc dette var orginalt:) hele pcen har et orginalnavn :hmm:

obs, jeg er ikke sponset av noen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

kult jobba men seriøst, de bildene dine er altfor små, jaggu bra du forklarer masse om dette, for å se bildene er så og si umuligt . få dem opp til 600x450 eller noe, eller lag dem i thumbs og link til større format.

les regler for bilder osv. før du begynner å poste noe :)

Edit : å ta bilder med en mobil telefon er så og si tabu her, få deg et kamera eller vent med å poste til du får et. vi prøver å holde en viss standar på forumet og dette er overode ingen standar.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...