Gå til innhold

psu problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har merket noe "rart" no .. :smile: Her forleden dag da jeg tok ut strømkabelen av min cdrom stasjon og skulle boote skjedde det ikke annet en at cpu viften snurret sakte rundt hd prøvde og starte og kabinett viftene gjorde et par halvhjertede forsøk på og starte. Jeg tenkte hva **** og satte i strømkabelen til cdrom stasjon igjen . Da bootet den .. så tok jeg ut strømkabel av floppy og bootet .. da bootet den så vidt . klarte så vidt og loade OS og alt gikk veeeldig tregt ,, så begynte jeg og tenke ,, det hadde vært lynnedslag i en transformator i nærheten for ca 1/2 år siden .. da var det masse elektrisk utstyr som sa takk for seg her i huset. Men det smalt bare kraftig i psu`en her men den "overlevde" .. når jeg tenker etter så gikk alt "raskere" før lynnedslaget .. jeg har hatt problemer med å kjøre systemkrevende operasjoner som tung 3d grafikk osv .. så selv om det høres rart ut kan det være at psu rett og slett ikke klarer og levere nok spenning i visse situasjoner ?

vel jeg har ihvertfall tenkt og kjøpe ny psu imorgen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres egentlig litt merkelig ut at pc'en skal bli tregere av en dårlig psu. Hadde den vært ustabil så kunne jeg ha skjønt det...

Men pc-komponenter og annen elektronikk har en stygg uvane med å leve sine egene liv etter lynnedslag ol.

Alt skal ikke være så enkelt å skjønne :smile:

Lenke til kommentar

har en q-tech 550W i maskina mi selv, aldri no problemer med den, men jeg reagerte litt på vekta da jeg fikk den... var jo lettere enn min 340W chieftec, men men, den driver nå alt jeg har prakka inni maskina mi og gjør det helt fint så jeg skal ikke klage :grin:

og til 550,- er den jo bare et røverkjøp :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...