Cryptonnite Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg skal kjøpe nytt grafikkort nå men vet ikke om jeg skal vente på neste gen? Har de no annet å tilby enn rå fart? (Tenker på DX 10 og ps4.0) For meg er det ikke så viktig med å kjøre FPS på over 100. Det er viktig at det støtter neste gen med spill. Hvilket Kort er å anbefale da? Håper på hjelp. Takk! Lenke til kommentar
ScatexX Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg skal kjøpe nytt grafikkort nå men vet ikke om jeg skal vente på neste gen? Har de no annet å tilby enn rå fart? (Tenker på DX 10 og ps4.0) For meg er det ikke så viktig med å kjøre FPS på over 100. Det er viktig at det støtter neste gen med spill. Hvilket Kort er å anbefale da? Håper på hjelp. Takk! 5455701[/snapback] Har du et godt skjermkort som holder en stund til, så kan det jo være greit å spare litt cash til den nye generasjonen. Men hvis du har et ganske eldrende kort så tror jeg du bør kjøpe nå. Men vent på Ati r580 (x1900) serien og g71 (7900) fra nvidia hvis du skal bruke en del penger på det. Edit: leif Endret 17. januar 2006 av ScatexX Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hei. Er ingen ekspert så sannsynligvis vil noen andre kunne svare deg bedre, så jeg går litt forsiktig siden jeg er på vei ut i mange salater. Men jeg håper svaret mitt kan være noe til hjelp. Sitter selv på et kort jeg vil bytte ut med G80, men jeg venter av følgende grunner. - Nå vet jeg ikke hva slags skjermkort du sitter på pr i dag, eller om du spiller spill du sliter med å få en akseptabel fps med nåværende skjermkort. Hvis du føler du kan spille alle spillene dine greit, ville jeg ha ventet til nvidia slipper toppkortet som pr i dag går under kodenavnet G80 (som vil støtte DX 10 og ps4.0). Det er, i følge flere hw-sider, antatt det vil slippes rundt august. - G80 vil trolig være det første skjermkortet fra nvidia som støtter DX 10 og sp4.0, samtidig som at kortet er svært kraftig. - Hvis du venter på G80 (eller et kort fra ATI med DX10 og sp4.0) vil kortet fullt ut utnytte alle nye spill som benytter Dx10 og sp4.0 i god stund fremover. Hvis du f.eks kjøper 7800GT, eller venter på G71, vil du nok få et kort som varer og som kan spille spill på høy oppløsning og med en akseptabel framerate. Til gjengjeld vil du oppleve tap av effekter som baserer seg på Dx10 og sp4.0. - Hvis du kan spille dagens spill med akseptabel oppløsning, greit detailjnivå og med en grei framerate, er det, gjennom mine øyne, ingen grunn til å oppgradere. Selv er jeg i samme situasjon. Kommer til å oppgradere skjermkortet, men siden jeg kan spille alle spillene greit, venter jeg til G80 blir sluppet rundt august-tider. Håper dette var noe til hjelp. Endret 17. januar 2006 av Longinus Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 helt enig med Longinus. Gjør det han sier. Vær smart og vent på noe godt i stedet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det kommer jo helt an på hva du har fra før av, og hvor ofte du bytter, samt økonomien din. Det finnes ikke noe fasitsvar her. Det finnes mange måter å reflektere rundt dette på, pesonlig syns jeg all denne ventingen er tullete. La oss si du venter på G80 da, fordi du vil ha de egenskapene det kan tilby. Det er jo ikke slik at utvikligen plutselig stopper der, neida, da kan man garantert si nøyaktig det samme igjen, vent på ditt og vent på datt- det blir MYE bedre... Eller vent en stund til så prisen ikke er så laterlig høy som akkurat idet et nytt toppkort slippes, (noe jeg selv til en viss grad gjør). Problemet da er at idet prisen begynner å bli akseptabel, er det jo noe nytt og bedre rett rundt hjørnet, som man "burde" vente på. Nei, har sagt det før og sier det gjerne igjen, kjøp det beste du syns du har råd til der og da, når det gamle begynner og bli irriterende. Og vær fornøyd med det du får! Når du ser tilbaket 1 år etter vil det garantert vise seg å være et elendig kjøp, samme pokker hvor lenge du ventet på det Som sagt, finnes det ikke noe "riktig" svar her, dette er min mening bare, så sier ikke at de som mener noe annet tar feil. De eneste som helt sikkert tar feil er vel de som påberoper seg å ha "rett" svar. Lenke til kommentar
dc Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 pcp160 er mann (?) etter min smak man sitter på et gammelt kort man ikke får utnytta på langt nær slik man skulle ønske, men allikevel venter og venter man på neste generasjon. kjøper man et toppkort (7800GT/GTX) nå istedet for å sitte på det gamle, ubrukelige kortet enda et år, og det viser seg at G80 vil bli en "revolusjon" (forsiktig med det ordet ), vil mange mene man gjorde et elendig dårlig kjøp da man valgte 7800 GT/X. men man faktorer ikke inn den gleden man får ved å ha hatt et toppkort det året man venter. det er vel verdt 2-3000 kr (som i og for seg ikke er noen stor sum penger i den store sammenheng). mon tro om en oppgradering fra GeForce3 Ti200 til 7800GT vil være verdt det :!: Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Men å vente på dx10 kompatibelt skjermkort er ikke tullete.. *edit* hvis man har et ok kort mens man venter! Endret 18. januar 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vultur Gryphus Postet 18/01-2006 : 15:25 Men å vente på dx10 kompatibelt skjermkort er ikke tullete.. *edit* hvis man har et ok kort mens man venter! He he, nei altså hvis man har noe bra fra før av, er det jo alltid "lurt" å vente litt. Å vente på DX10 er muligens ikke tullete, sånn generelt, men igjen mener jeg at man får det samme problemet den dagen det kommer. Kjøper man det idet dette kommer ut, betaler man en kunstig høy pris, så det kan jo diskuteres hvor "lurt" det er. Og venter man så litt til, vil det være nye standarder på vei, som sikkert er like revlusjonerende som DX10 Vel som sagt, det er mange måter å tenke rundt dette Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 hvis man har et ok kort mens man venter! Hmm, er gforce 6150 et ok kort? Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har samme problemet hver eneste gang jeg skal kjøpe noe nytt: Etter å ha undersøkt litt rundt emnet, finner jeg ut at det snart kommer noe nytt og bedre. Så venter jeg litt og noe enda nyere og bedre blir antydet i vente. Jeg har foreksempel vært i markedet for ny tv noen år nå... Det vil alltid komme noe nytt og bedre. Avogtil kan det lønne seg å vente, andre tider er det like greit å kjøpe med en gang dersom produktet tilfredstiller ditt behov og økonomi. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vultur Gryphus Postet 18/01-2006 : 15:25 Men å vente på dx10 kompatibelt skjermkort er ikke tullete.. *edit* hvis man har et ok kort mens man venter! He he, nei altså hvis man har noe bra fra før av, er det jo alltid "lurt" å vente litt. Å vente på DX10 er muligens ikke tullete, sånn generelt, men igjen mener jeg at man får det samme problemet den dagen det kommer. Kjøper man det idet dette kommer ut, betaler man en kunstig høy pris, så det kan jo diskuteres hvor "lurt" det er. Og venter man så litt til, vil det være nye standarder på vei, som sikkert er like revlusjonerende som DX10 Vel som sagt, det er mange måter å tenke rundt dette 5488489[/snapback] Men directx 10 blir vel en ganske stor revolusjon? Med tanke på hvor lenge siden det er directx9 kom... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja det vil være en nokså stor forbedring. Men spørsmålet burde heller være; når vil du som forbruker få noe særlig glede av det. Dette er noe som vil ta tid. Man kunne fint ha hoppet over første generasjon av DX9 kort uten å ha gått glipp av særlig mye. Lenke til kommentar
anypti Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Les artikkelen på gamespot.com om hardware upgrade. Vent til Microsoft gir ut Windows Vista, da kommer DirectX 10. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja det vil være en nokså stor forbedring. Men spørsmålet burde heller være; når vil du som forbruker få noe særlig glede av det. Dette er noe som vil ta tid. Man kunne fint ha hoppet over første generasjon av DX9 kort uten å ha gått glipp av særlig mye. 5491553[/snapback] Jeg tenker omtrent det samme selv også. Så det spørs om det ikke blir et 7800gt på meg etter hvert. Eller et annet kort som yter likt eller bedre... Orker ikke å vente så lenge på de gode directx10 kortene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 mon tro om en oppgradering fra GeForce3 Ti200 til 7800GT vil være verdt det :!: 5458617[/snapback] Vil jeg så absolutt tro Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 mon tro om en oppgradering fra GeForce3 Ti200 til 7800GT vil være verdt det :!: 5458617[/snapback] Vil jeg så absolutt tro 5491882[/snapback] Haha, gammeldags kort, selv sitter jeg me det flunkende nye TnT2 32mb kortet, med en 1.1ghz celeron, og svimlende 128mb SD ram. eller hva sier dere til et Ati rage 128 pro kort, hele 16mb ram, 2x agp, sitter inn i en p3 med 128mb ram, og 12.4gb harddisk. slutt med skryt over deres "bra" skjermkort. kjorer alle spill greit nokk, battlefield hakker litt, men ikke mye Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg ligger og med planer om å oppgradere hele PCen/evt bygge helt ny, og har bestemt meg for å vente til etter sommerferien slik at jeg har mer penger å gå på og det faktum at G80 vil bli lansert i august eller rundt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå