Forumforumforum Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Pc'n min funker ikke, har ikke peil osv.. tar elkjøp på seg feilsøking ? hvis de tar det lurer jeg på et par ting; tar de en pc som jeg har bygd selv osv ? har jeg krav på rapport ? så om de finner det ut i løpet av 20 min betaler jeg bare for påbegynt time elns, så ikke de later som de har brukt 2 timer..? kan de ha pc'n inne, og ikke finne noe feil.. men likevel gi meg regning på feilsøking ? eller er det sånn at det må ha noe resultat ? at jeg får noe for pengene jeg bruker osv.. kan jo sjekke om det er noe lokalt datafirma i nærheten også da.. om det ikke er dyrere enn evt. elkjøp da.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du må nok betale uansett resultat. Det er jobben du betaler for, ikke resultatet. Ørjan... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Om det er snakk om softwarefeil, kan elkjøps pcklinikker sikkert hjelpe. Men du må betale fast timespris. Er det snakk om hardwarefeil, altså feil som går på reklamasjonsrett eller garanti anbefaler jeg deg å ta kontakt med stedet du kjøpte pcutstyret. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 nja, jo.. men kan jeg kreve rapport ? har på følelsen at elkjøp vil ha lettjente penger ;p Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Om det er snakk om softwarefeil, kan elkjøps pcklinikker sikkert hjelpe. Men du må betale fast timespris. Er det snakk om hardwarefeil, altså feil som går på reklamasjonsrett eller garanti anbefaler jeg deg å ta kontakt med stedet du kjøpte pcutstyret. 5455892[/snapback] ok Alastor..Tror det blir dyrt å sende HELE pc'n inn til komplett da bare hovedkortet mitt kostet 100 kr , for så å feilsøke.. og betale enda mer gebyrer.. men får sende mail og høre.. noen som har feilsøkt en hel pc hos komplett o.l før ? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tror det blir enda dyrere å sende det inn til elkjøp, og få et crappy no-name kort tilbake... Porto på en pc kommer på noen hundrelapper, timespris hos elkjøp kan fort bli noen tusen kroner... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Har ikke du datakyndige kompiser/venner/fiender osv... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tror det blir enda dyrere å sende det inn til elkjøp, og få et crappy no-name kort tilbake... Porto på en pc kommer på noen hundrelapper, timespris hos elkjøp kan fort bli noen tusen kroner... 5456300[/snapback] Timespris på elkjøps pc-klinikk er for tiden 600,- Sånn til opplysning. Ellers så er det jo slik at OM det er hovedkortet som har gått så har man reklamasjonsrett. Og så lenge man SELV ikke har stått for feilen som har oppstått så er reklamasjon og reparasjon gratis. Det betyr også at frakten til og fra er gratis. Som om hovedkortet ditt er gåent, det er kjøpt på komplett, så er det komplett som tar seg av alt. Eneste er om det viser seg at det er DIN feil at hovedkortet har gått istykker - DA må du betale for feilsøkingen. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Men Alastor-far da, nå her vi forlengst passert 20 dag jul og du har forsatt nisselua på ? Ellers kan det være greit å vite hva som som er jengs pris for denslags mekking - så vet en hvor mange flasker Cognac jeg skal be om neste gang jeg mekker.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Normal timespris for hjemmeservice som pc-teknikerfirmaene krever ligger på rundt 1000,- timen. Så vet du det . Og avatar byttes så snart jeg får rævva i gir . Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Har ikke du datakyndige kompiser/venner/fiender osv... 5456315[/snapback] jeg er vel ca. halvveis datakyndig selv også da ;P men ble nok ikke aktuelt å reparere pc'n.. Da blir det heller å bestille nye komponenter.. Tid for oppgradering har jeg funnet ut! Sitter igjen med HK, CPU, minne og PSU koblet i..Durelyd fra psu... Hk'et er ikke ødelagt.. får testet ny psu i morgen håper jeg ! men til alle som har brukt tid på tråden, takk for svar osv! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er du halvveis datakyndig kan du finne mykje ut på eigen hand. Forumet her er beste plassen å få hjelp til akkurat feilsøking. Avhengig av problemet ville eg prøvd sjølv eller spurt ein eg kjenner først. Lærerikt er det også. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ville anbefalt deg å spørre litt på forumet først jeg. Vil tro at du må være ganske "heldig" med elkjøp-forretningen hvis du skal finne noen som er mer datakyndige enn forumet her =) Du kan også være uheldig å komme til en elkjøp-butikk (expert/lefdal om du vil) som vet mindre enn deg =) Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bor du på ett større sted så kan du sikkert få "leid" deg noen ungdommer via bruktmarkedet til å fikse pc'en for en billig pengene Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bor du på ett større sted så kan du sikkert få "leid" deg noen ungdommer via bruktmarkedet til å fikse pc'en for en billig pengene 5468496[/snapback] Ja, for det hørtes trygt ut Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bor du på ett større sted så kan du sikkert få "leid" deg noen ungdommer via bruktmarkedet til å fikse pc'en for en billig pengene 5468496[/snapback] Ja, for det hørtes trygt ut 5468507[/snapback] Du trenger ikke ha mastergrad for å f.eks. reinstallere XP o.l. selv om noen synes det er vanskelig Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Du trenger ikke ha mastergrad for å f.eks. reinstallere XP o.l. selv om noen synes det er vanskelig 5468658[/snapback] Man må ikke være mekaniker for å skifte bremseklosser heller, men eg lar ikke en ukjent 15-16 åring fra nabolaget(eller andre siden av byen) gjøre det heller. Og dette kommer fra en som har sett mye rart av hobbymekking på datamaskiner. Spesielt fra kjente av familier som er "datanerder"... Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Man må ikke være mekaniker for å skifte bremseklosser heller, men eg lar ikke en ukjent 15-16 åring fra nabolaget(eller andre siden av byen) gjøre det heller. Svært så negative vi var i dag til ungdommene Husk det er de som skal betale pensjonene våre om noen år Ha tillit til ungdommen Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ville da tippe at Ungdommene i nærheten ikke har 5forskjellige HK, GPU, CPU, Minne osv å teste maskinen med heller... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Bor du på ett større sted så kan du sikkert få "leid" deg noen ungdommer via bruktmarkedet til å fikse pc'en for en billig pengene 5468496[/snapback] Ja, for det hørtes trygt ut 5468507[/snapback] Du trenger ikke ha mastergrad for å f.eks. reinstallere XP o.l. selv om noen synes det er vanskelig 5468658[/snapback] Altså, er ikke akkurat XP som det er noe problem med eller.. Men denne saken kan egentlig glemmes ;P Jeg skal oppgradere uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå