Gå til innhold

PCen skrur seg av uten forvarsel (FS Amilo A1630)

Rescudo

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så driver laptopen min og skrur seg av uten forvarsel. Bildet fryser i et par sekunder, og så blir det helt svart, og PCen slokner, akkurat som om batteriet var tomt (men det er det ikke). Har en mistanke om at maskinen overopphetes, men dette virker rart, for dette er noe som har begynt å skje i det siste, og egentlig burde ikke overoppheting burde forekomme.

Er det noen som kan hjelpe?

(PS: Klokken på denne datamaskinen stiller seg tilbake ni timer av og til når jeg skrur på datamaskinen. Noen som vet hva dette skyldes? Har ikke installert noe atomursynkroniseringsprogram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen sier, så driver laptopen min og skrur seg av uten forvarsel. Bildet fryser i et par sekunder, og så blir det helt svart, og PCen slokner, akkurat som om batteriet var tomt (men det er det ikke). Har en mistanke om at maskinen overopphetes, men dette virker rart, for dette er noe som har begynt å skje i det siste, og egentlig burde ikke overoppheting burde forekomme.

Er det noen som kan hjelpe?

(PS: Klokken på denne datamaskinen stiller seg tilbake ni timer av og til når jeg skrur på datamaskinen. Noen som vet hva dette skyldes? Har ikke installert noe atomursynkroniseringsprogram)

5455566[/snapback]

Det er flere muligheter til at du opplever dette. Det som jeg ville forsøke først er å finne ut om det er HW eller SW som er årsaken til dette. Nå vet ikke jeg hvor mye du kan om Windows (antar det er windows du kjører), og det er ikke så enkelt å se hvorfor en maskin har stoppet etter at den har gjort det. Du kan prøve å sjekke systemloggene, (høyreklikk My Computer -> Manage) for å se om Windows skjønner hva som skjer eller om det er andre ting som forårsaker dette.

Kjører du på strøm eller batteri når dette skjer? Hvis batteri - kan det være så enkelt at det er slutt på strømmen? Når batteriene blir dårlige kan du ha f.eks. 40% igjen, og så 0% -> da rekker ikke windows å fortelle deg at noe skjer - det blir bare svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...