TanglewoodD Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei, vet ikke om denne er riktig posta, men her er det iallefall mange. Har en Trojan eller et virus som verken PC-cillin eller Ad-aware tar. Legger inn et bilde av problemet, denne popper opp hvert 3sek. og lager en lyd når den popper. Ganske irriterende. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hmm... for meg ser det ut som om du bare har fått noe spyware, som utgir ser for å være microsoft update. PRøv å kjøre Spybot search and destroy Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 og bytt navn på tråden så få den flyttet til programmer eller sikkerhet. rapporterer den for deg jeg. bare sånn for sikkerhetsskyld Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Trojanen/viruset laster også ned automatisk "SpywareStrike2.5" Har lagt seg 3ting ekstra i programprosesser. Jeg har prøvd Spybot, ad-aware, pc-cillin, hva mer ! Det går fortsatt ikke bort. Endret 17. januar 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Prøv AVG Free og finn ut hva trojanen heter. Hvis AVG ikke fjerner det, kan du søke på trojanernavnet på google, og finne fremgangsmåter (Symantec har mange fine). Kan jo skjekke om Malicious Software Removal Tool finner noe. Endret 17. januar 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Anbefaler at du laster ned demo versjonen av Nod32 ( http://www.nod32.com/ ) da denne har oppnådd 100% score på 35 av Virus Bulletin's tester, noe ingen andre har oppnådd. Demo versjonen fungerer akkurat som fullversjonen i prøveperioden og skal kunne klare og ta det meste. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dette ligner fælt på noe jeg har vært borti, det kaller seg SpyAxe og opptrer på nøyaktig samme måte. Hvis du søker på Spyaxe på Google er det en som har mekka en .exe-fil som tar rotta på den, kan hende denne funker her også. Hvis ikke, søker du bare på SpywareStrike2.5 elns, sikkert andre som har hatt problemet. Google er din venn Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Her finner du en oppskrift på fjerning av Spywarestrike. Vennligst gi tilbakemelding? Bernt K Lenke til kommentar
Klatregutt Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg satt 4 timer i går og prøvde å fjerne denne djevelskapen, uten hell; hverken Norton Antivirus, AVG, Ad-Aware eller Spybot klarte det. Jeg hadde ikke sett oppskriften til berxter da, jeg skal prøve den i dag. Pussig nok klassifiserer antivirusselskapene dette som et relativt harmløst 'ikke-virus', men de klarer altså ikke å ta livet av det. Jeg skal gi tilbakemelding på utfallet... Lenke til kommentar
berxter Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Den oppskrifta jeg ga en lenke til er en forenklet SmitFraud-fjerning spesielt innrettet mot SpyWareStrike, dersom den ikke virker fins det mer dyptgripende hjelp til selvhjelp på samme forum . Lykke til. Bernt K Lenke til kommentar
Klatregutt Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Fikk fjerna sjiten etter å ha anvendt en blanding av manuelle fikser og kjørt full scan med AVG. Er ikke helt sikker på hva som til slutt tok knekken på det, men jeg behøvde alikevel ikke å prøve oppskriften til berxter. Mistenker uansett at den oppskrifen ville ha løst problemet mye snarere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå