Gå til innhold

Sapphire Radeon X1600PRO eller PowerColor X700?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du skal ha Agp kort ikke sant? jeg finner ikke noen x1600 xt\pro agp inne.

Jeg har laget en liste over kort jeg mener du burdet vurdere på forige side.

edit

1600pro agp der var det et.

vansklig valg - mulig jeg selv haddet gått for 1600pro, rett å slett for at det er nytt med nye features, man vet lite om hvordan det klokker enda osv (men det er ddr2 på det agp kortet).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og PS:

X700Pro er slett ikke så dårlig som en over her påstår..

Dette er som å banne i kirken :no:

I følge Gamespot (quote): "Anything older than a Radeon X700 Pro will likely render the game basically unplayable" når det gjelder f.eks. COD2".

Ikke kom her å påstå da at det et "bra" spillekort :hrm:

5457116[/snapback]

Klarer du å tolke "Gamespot" som at X700*Pro* er dårlig.. eller at det er akkurat bra nok?

Utsagnet var *hold deg unna X700*.. og det var det jeg reagerte på.. Poster tenkte muligens på X700 og da er jeg enig..

Ref. din sig..

Mine X700Pro scoret omtrent der ditt 6800 "scorer" i 3DMarknn..

Er da ditt 6800 dårlig? Konklusjonen er nærliggende...

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mine X700Pro scoret omtrent der ditt 6800 "scorer" i 3DMarknn..

Jada ditt unike uklokkede X700PRO er like bra som et standard 6800 256 :roll:

Tror du på julenissen også ?

5457773[/snapback]

Hvorfor svare spydig... når jeg kun konstanterer fakta.. utifra "siggen din"...samt egen erfaring (= ikke synsing)

6800 "Non-pro" er ikke så mye bedre enn 6600GT.. som igjen er uvesentlig bedre enn X700Pro 256MB DDR3.

Hva med å teste ut dette selv før du slenger dritt i forumet igjen?:thumbdown:

Og en ting til...:

Mitt første tilsvar/innlegg om X700*Pro* er/var at det ikke er så dårlig som "noen" vil ha det til, ihvertfall ikke i forhold til det som pt. finnes av skjermkort for *AGP* til en anstendig pris..

Lenke til kommentar
Hvorfor svare spydig... når jeg kun konstanterer fakta.. utifra "siggen din"...samt egen erfaring (= ikke synsing)

6800 "Non-pro" er ikke så mye bedre enn 6600GT.. som igjen er uvesentlig bedre enn X700Pro 256MB DDR3.

Hva med å teste ut dette selv før du slenger dritt i forumet igjen?:thumbdown:

Og en ting til...:

Mitt første tilsvar/innlegg om X700*Pro* er/var at det ikke er så dårlig som "noen" vil ha det til,  ihvertfall ikke i forhold til det som pt. finnes av skjermkort  for *AGP* til en anstendig pris..

5465326[/snapback]

Jeg vet ikke hva slags fakta du snakker om men X700PRO er ikke i samme ytelsesklasse som 6800NU. Jeg har samtidig lagt merke til at noen "jukser" seg til bedre ytelse ved å sammenlikne forskjellige kort uten å ta med at noen er klokket mens andre er uklokket. En slik sammenligning er meningsløs og det vet du godt.

Å nevne julenissen er en metafor i denne sammenhengen og er vel ganske "snilt" i forhold til å nevne andre ord. Beklager at du ble såret p.g.a. julenissen. Skal ikke nevne julenissen flere ganger. Jeg har glemt hvem julenissen var nå. Ok?

Hvis du er så veldig "fakta" orientert bør du selv i framtiden være forsiktig med å bruke ord som "er ikke så dårlig", "anstendig pris", "ikke så mye bedre" osv. da dette er relative begreper som egentlig ikke sier så mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er nok ikke veldig såret nei.. :)... og jeg tror heller ikke på julenissen..

Min "kjepphest" i denne tråden er at X700Pro ikke er ett helt håpløst kort for en som er "på budsjett"..

Klart.. får han tak i f.eks. 6800 til samme pris (brukt) så er det ett bedre kort.. ingen tvil..

Fakta jeg henviser til.. er benchharks.. og ytelser i bruk (spill).. da jeg har hatt de kortene som ble nevnt i "krangelen" her.. dvs. 6800 (i diverse utgaver). 6600GT.. og X700*Pro*..

X700 *non-pro* var en stoor skuffelse da jeg testet det for en tid tilbake... X700 Pro 256MB var en positiv overraskelse..

Nå venter jeg på noen tilbakemeldinger i forumet om X1600Pro *AGP*.. som er mer interessant og "on topic" en krangelen vår om X700Pro er "r**va"..

Forøvrig synes jeg det er litt "interessant" å være så opptatt av scores på uklokkede kort.. litt "kjerringa mot strømmen", men hver sin lyst..

Lenke til kommentar

7300gs er på banen nå, dette er på ingen måte noe gamer kort. Men det skal gå ann å spille alle spill med den + at den er noe av det billigste (+at den har med støtte for de nye tingene\effektene)

7300 gs men ser ikke ut som de har sli støtte, det var jo dumt. (ikke noe bra minne heller, men det kan man nokk ikke forvente til den prisen heller)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Lurer på når folk skal lære å ikke stole blindt på 3DMark..... Og selv om det er OT - X700 er et dårlig valg i den prisklassen, selv ATI har innrømmet at X700 'ikke helt svarte til forventningene'.

X1600 er litt svakt i noen spill, men i nyere spill som bruker shaders ganske tungt vil det yte forbausende bra, har ett X1600XT i 'reserve'gamer pc'en min og i BF2 yter det faktisk fullt på høyde med Gainward 6800GT-GS som jeg hadde i 'hoved' pc'en min tidligere.....

Lenke til kommentar

PerUlv2: hva var forventningene til ATi da? ;)

Jeg hadde et X700 AGP, og det var problemer med Rialto-broen på den, fordi den ble altfor varm. Det var vel derfor klokkefrekvensene var lavere på den enn på det tilsvarende kortet for PCI-e. En minne-kjøleribbe på broen løste problemet, og jeg kunne kjøre kortet på 8x AGP.

Nå har jeg et hovedkort med PCI-e, og endte til slutt opp med et X700Pro. Jeg spiller FEAR med skygger avslått, men alt annet på maks, 1024x768 oppløsning, og 2x AA. Det er ikke antydning til hakking eller sirups-FPS. Jeg er fornøyd, men selvsagt har skjermkortet sine begrensninger. Det har ikke hardwarestøtte for HDR, eller SM 3.0. Men et bikkjekort er det definitivt ikke. X300 er et bikkjekort.

EDIT: men dersom Datakjeden hadde hatt et X1600 Pro inne da jeg skulle kjøpe skjermkort, så hadde jeg tatt det, uten tvil. Støtte for SM 3.0, HDR, og HDTV, for å nevne noe. Det har visst bare 4 texel-etellerannet-units, og det er en flaskehals i GPU-en, men bortsett fra det så er det et veldig bra kort til den prisen.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...