Gå til innhold

Popcornsmør/krydder som er på "kinopopcorn"

Anbefalte innlegg

Har også funnet ut at det brukes kokkosnøttolje på popkorn. tenkte det ville gå like fett med kokkosnøttfett og kjøpte en blokk med det på butikken (merke delfia). Det er noe av det JÆVLIGSTE jeg har smakt. var helt forferdelig. ikke å anbefale..

5473055[/snapback]

hm... jeg må lære meg å lese hele posten før jeg skriver opp kokosnøttolje på handlelappen... :p

jeg bruker rapsolje, emn har lurt litt på jordnøttolje...

av salt så bruker jeg halvparten nykvernet havsalt, og resten vanlig bordsalt...

vanlig upoppet popcorn, i OBH nordica popcorn"maskinen" som man får på elkjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Beklager bump!

Husk på, det finnes bare en måte å lage popcorn på. Micro og OBH big Popper kommer ikke i nærheten av en god kjele.

Varm kjele; ha i olje og 3 korn når kjelen er passe varm.

Når de tre kornene popper har man i nok korn. Beveg kjelene med lokk på rundt og rundt på plata sånn at oljen og kornene blandes godt. Plutselig begynner det å poppe masse, og når det er fullt i kjelen taes denne av platen. Salt, rist og server!

I matdelen av forumethar jeg foreslått en mailkampanje om å få noen norske, aller helst landsdekkende butikker til å ta inn utenlandske popcornsalter. Støtt opp!

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Heisann poppkornelskere

For meg høres det ut til at fleste av dere bare har smakt micro poppkorn..hehe.

Jeg har laget mye poppkorn gjenom tia. Jag hadde en slik poppkorn maskin, største driten jeg har hatt, problemet med den er at den ikke blir varm nokk.

Slik lager jeg poppkorn:

1. Ta en jern gryte (alu duger ikke)

2. Like deler med en nøytral olje og meierismør. Oljen er for varmen sin del og meierismøret (rød type) for smaken.

3. Hell i korn til det dekker bunnen av kaserollen godt.

4. full pupp på plata

5. Stå klar til å skru ned et hakk på plata når du hører første popp.

6. Når det virkelig tar laus skru et hakk til lokket løfter seg....da er det ferdig.

Rist godt innimellom.

Det blir garantert et godt poppkorn som er minst like godt som det du får på kino

Endret av Blue
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå hadde dem endelig fått inn den mye omtalte Orville Redenbacher`s Gourmet popping corn på ICA.. Eneste jeg kan si er WOW.. Kjøpte den med Butter, skal selvsagt kjøpe den "natural" og, men fra en "kjenner" av "norsk" micropop så er dette uten tvil den beste som finnes.. Trur jeg har smakt det meste som finnes og dette er en klar 10/10 fra meg.. Skal kjøpe inn en kartong så jeg har.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Flavacol når jeg popper popcorn. Det gir popcornet den gule fargern og en skikkelig "kinosmak".

flavacol_thumb.jpg

Koster lite og varer en evighet. Jeg har brukt 1/3 av kartongen på et halvt år ca.. og da har jeg poppet mye.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Flavacol når jeg popper popcorn. Det gir popcornet den gule fargern og en skikkelig "kinosmak".

flavacol_thumb.jpg

Koster lite og varer en evighet. Jeg har brukt 1/3 av kartongen på et halvt år ca.. og da har jeg poppet mye.

Hvor kjøper man dette ? :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte det fra looneystuff.com, var ganske rask levering. Ser de har fått ny side nå, klarte ikke finne det sånn i farta. Er nok flere som selger, prøv og google så finner du. :)

Men hva med frakta, da? Koster ikke det litt mye i forhold til selve varen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...