Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uansett om ikke 1900xtx kommer på dagen til Norge, så har vi alleredet sett krampe salg av x1800xt til 3950kr. Med tanke på at detter er et marginalt bedre kort på dagens spill + at det støtter hdr med aa, så syntes jeg dette er et klart bedre kjøp.

Og da må han jo ha crossfire også, vent til de nye kortene slippes 24.jan du, kan nesten love deg at du ikke kommer til å angre. Jeg tror heller at du kommer til å værte bitter på at du kjøpte et evtn 7800gtx 256 nå (et er nemlig klin nøtt til å presse prisene ned på alle kort).

Videre støtter jeg forslaget om 518 mus og liker også Saitek eclipse keyboardet veldig bra.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett om ikke 1900xtx kommer på dagen til Norge, så har vi alleredet sett krampe salg av x1800xt til 3950kr. Med tanke på at detter er et marginalt bedre kort på dagens spill + at det støtter hdr med aa, så syntes jeg dette er et klart bedre kjøp.

Og da må han jo ha crossfire også, vent til de nye kortene slippes 24.jan du, kan nesten love deg at du ikke kommer til å angre. Jeg tror heller at du kommer til å værte bitter på at du kjøpte et evtn 7800gtx 256 nå (et er nemlig klin nøtt til å presse prisene ned på alle kort).

Videre støtter jeg forslaget om 518 mus og liker også Saitek eclipse keyboardet veldig bra.

5455699[/snapback]

Jeg forstår ikke hva du mener her. Mener du at han burde kjøpe x1800xt?

Lenke til kommentar

5455699[/snapback]

Hmm, noe å tenke på, men hvilke kort, til dags dato har crossfire da ?

Og hva er best av.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314207&cks=SER og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311291&cks=SER

Lenke til kommentar
Dette ville jeg personlig forandret:

Skiftet PSU til Hiper 580 watt.

Skiftet Hovedkort til ASUS A32N SLI Deluxe

Skiftet CPU til enten 3700+ eller X2 3800+

Value 2048 mb RAM og heller gått for 4 bb RAM som du hadde fått for den prisen der.

GPU til 7800 GTX det billigste du finner.

Skiftet harddisk til den som vant denne testen http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...arddisker/22139

Kuttet ut DVD leser og kjøpt G5 eller G7 i stedenfor RAZeren

5455346[/snapback]

Ok, takk skal du ha.

Men hvorfor velge vekk 4000+ ? Og hva tjener jeg på x2 3800 ? Blir ikke den "sterke bruken" svekket ? En jeg kjenner, som spiller på landslaget i UT skrur av sin ene cpu når han spiller.

5455390[/snapback]

x2 3800+ er en dobbelkjerneprosessor, altså en prosessor som kan gjøre to ting samtidig, men programvare må støtte det. Men dette egner seg ikke til spilling, siden nesten ingen spill støtter dobbelkjerne, og den dagen de gjør det, vil maskinen likevel være "gammel". De nyeste skjermkortdriverene støtter dobbelkjerne, men det gir bare litt bedre ytelse. Så velg enten 3700+ eller 4000+, der jeg vil anbefale sistnevnte, siden du vil kjøre så kraftig skjermkort.

5455475[/snapback]

Takk Eirik, der bekrefta du noke ej he fått høyre før, at berre to spel støtta det.

Vart i ei lita stond usikker, ej he nesten 100 % bestemt mej for 4000+ no :)

Det neste blir fx 60, men den e dyr :)

5455547[/snapback]

Hmm. Har vært borti flere slike diskusjoner før, og alle har konkludert med at det smartese er å gå for duel core pr dags dato. Flere og flere spill som kommer ut "snart" vil ha støtte for de. ( oblivion feks :) Dessuten blir det lettere å selge maskina i framtiden regner jeg med.

andre synspunkter?

Lenke til kommentar

Jeg mener og tror at man kan gjøre et røver kjøp på x1800xt (tipper det raskt kommer ned på 3000-3500kr kontra ytelse å pris på 1900xt). Eller du kan kjøpe det aller siste og det aller råeste - - om man venter noen dager.

edit

Svarte mr Sekk

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er disse prisene som blir presset ned. Komplett haddet det nettop på ukens tilbud til 3950kr.

Om du ønsker kortet til den prisen nå, skriv mail til komplett og spør om du kan få det til ukens tilbud som var, de har 100+ inne, og trenger sårt å bli kvitt noen til ålreit pris før 1900xt - xtx slippes så det får du sikkert

1800xt yter marginalt bedre men er mer fremtids rettet når det feks gjelder å støtte hdr +aa samtidig (må nevnes at dette skal merkes ganske godt på fps når det blir slått på, men det støtter det i alle fall.)

edit

dette solgte komplett ut for 3950 kr.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Der fikk jeg den :) Men hvem er best på D Core ? Intell eller AMD ?

Og når man da spiller, blir det slik at de samkjøres da ?

Og vil en dobbel 2.2 ghz bli svakere enn en 2.4 ghz til f.eks HL 2 ?

5455879[/snapback]

Det er amd som gjelder for tiden. best ytelse :) Vel, i teorien blir Hl2 "svakere" , med mindre den støtter dual core, vet ikke om den gjør det. Men denne forskjellen merker du bare ikke. Hvis du skulle være så heldig og fått tak i opteron 165 eller 170 er det bare fryd. Disse overklokker bra, og du får fort en ytelse tilsvarende X2 4800. Dvs 2,4ghz dual core med 2mb cache.

Så , konklusjonen min er, i verstefall merker du _veldig_ lite ytelsestap i div spill/prog ved å gå for en dual core ( spørs hvilken du går for selfølgelig ) istedenfor en single core. Men i bestefall derimot kan du fryde deg med en økning som faktisk er merkbar for øyet :)

eller hva simen1? :p

Lenke til kommentar

5455879[/snapback]

Det er amd som gjelder for tiden. best ytelse :) Vel, i teorien blir Hl2 "svakere" , med mindre den støtter dual core, vet ikke om den gjør det. Men denne forskjellen merker du bare ikke. Hvis du skulle være så heldig og fått tak i opteron 165 eller 170 er det bare fryd. Disse overklokker bra, og du får fort en ytelse tilsvarende X2 4800. Dvs 2,4ghz dual core med 2mb cache.

Så , konklusjonen min er, i verstefall merker du _veldig_ lite ytelsestap i div spill/prog ved å gå for en dual core ( spørs hvilken du går for selfølgelig ) istedenfor en single core. Men i bestefall derimot kan du fryde deg med en økning som faktisk er merkbar for øyet :)

5456059[/snapback]

Hmm, der tror jeg at det gikk opp et lys for meg :)

Da står det å vipper på ram, noen tips ? Ca 2500 ,- 2048 mb lav lat.

Lenke til kommentar

5455879[/snapback]

AMD skal ha bedre ytelse, men det vil du ikke merke med det første i spill.

Hvis et spill støtter dobbelkjerne, så er det slik at spillet fordeler arbeidet mellom kjernene.

asad: Vel nå er det veldig mange diskusjoner som har konkludért med det stikk motsatte også. Det er alt etter hvem du spørr.

Opteron 165 (eller bedre) er bra, men vanskelig å få tak i. Noen idé om reell tilgjengelighet?

Lenke til kommentar
Vel, i teorien blir Hl2 "svakere" , med mindre den støtter dual core, vet ikke om den gjør det. Men denne forskjellen merker du bare ikke.

Så , konklusjonen min er, i verstefall merker du _veldig_ lite ytelsestap i div spill/prog ved å gå for en dual core ( spørs hvilken du går for selfølgelig ) istedenfor en single core.

Nå er det vel slik at nesten ingen av dagens spill har full støtte for dual core. Med andre ord vil single core prosessorer gi deg bedre ytelse i dagens spill. For fremtidens spill er det derimot sannsynligvis det motsatte som gjelder. Eks.: Quake 4 og Elder Scrolls 4: Oblivion
Lenke til kommentar

5455879[/snapback]

AMD skal ha bedre ytelse, men det vil du ikke merke med det første i spill.

Hvis et spill støtter dobbelkjerne, så er det slik at spillet fordeler arbeidet mellom kjernene.

asad: Vel nå er det veldig mange diskusjoner som har konkludért med det stikk motsatte også. Det er alt etter hvem du spørr.

Opteron 165 (eller bedre) er bra, men vanskelig å få tak i. Noen idé om reell tilgjengelighet?

5456115[/snapback]

Ok, er vel egentlig bare å gå for det man har mest lyst på. Cpu`ene i denne prisklassen ( 3000kr ++ ) yter jo mega alle sammen. Eneste er at når single core cpu`ene begynner å forsvinne i løpet av året, vil man føle at man sitter på "gammel vare", hehe.For meg har det også mye å si at Oblivion støtter dual core,men det er ikke sikkert at simen skal spille det engang.

Angående tilgjengeligheten på Opteron 165/170. Ingen tilgjengelige pr idag. Var innom en god del butikker igår og det virker som de kommer innen 1mnd, eller noe i nærheten.

:)

Lenke til kommentar

5455879[/snapback]

5456059[/snapback]

5456086[/snapback]

Gå for de du har satt opp i første innlegget! Var veldig i tvil før jeg skulle kjøpe ny ram selv, men etter å ha lest en hel haug med tester av de, endte jeg opp med dem til slutt. Har ikke angret ett sekund!

Lenke til kommentar
Angående tilgjengeligheten på Opteron 165/170. Ingen tilgjengelige pr idag. Var innom en god del butikker igår og det virker som de kommer innen 1mnd, eller noe i nærheten.

5456166[/snapback]

Hvis det er slik at det er flere prosessorer bestillt fra kunder enn det en butikk får inn i et parti kan det se ut som butikken aldri får varen på lager, men i virkeligheten blir den utsolgt før prosessorene kommer i hyllene. Så om prosessoren blir bestillt nå, så er det en liten mulighet for at den kommer om noen uker?
Lenke til kommentar

5455879[/snapback]

5456059[/snapback]

5456086[/snapback]

Den rammen du linka til i din første post er veldig bra. Litt for dyr though i mine øyne.Her har du bra ram, til bra pris.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Nesten tusenlapp billigere. Disse pengene kan heller brukes på en bedre Cpu ( dual core ). Du vil få bedre ytelse med den ram`en der og bedre cpu, enn med en svakere cpu med den første ram`en.

Lenke til kommentar

5456166[/snapback]

Hvis det er slik at det er flere prosessorer bestillt fra kunder enn det en butikk får inn i et parti kan det se ut som butikken aldri får varen på lager, men i virkeligheten blir den utsolgt før prosessorene kommer i hyllene. Så om prosessoren blir bestillt nå, så er det en liten mulighet for at den kommer om noen uker?

5456186[/snapback]

Jada, folk som bestile i begynnelsen av desember fikk de i posten mot slutten av desember. Da var det også mangel. Bestiller du idag, vil du nok få en i posten om, tja 3 uker tipper jeg. Kommer sikkert noen partier som butikkene ikke regner med også.

Hvis jeg skulle kjøpt pc om 1mnd eller noe, så hadde jeg bestilt en jeg også. Men så ser jeg at oblivion utgivelsesdatoen igjen er blitt forskyvet ( til april ) ,så jeg utsetter kjøpet til da.

( og igjen står jeg ovenfor skjermkort-dilemma :p , kjøper jeg et toppkort til 6000kr, vil jeg erge meg når neste generasjons-kort kommer i juni/juli.men sånn er det med pc verden )

Endret av asad
Lenke til kommentar

Har valgt nytt ram, harddisk, hovedkort og skjerm :)

Ram

Corsair, men noen anbefalte

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=ACC

1995,-

Harddisk

Hitachi

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308745&cks=SER

950,-

Skjerm

Samsung 1100 BF

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312061&cks=PRL

3495,-

Hovedkort

MSI Diamond Plus

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316732&cks=PRL

1695,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...