Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette hovedkortet har fått mye ros: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 1545 kr

 

Ellers kan jeg anbefale dette: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399 kr

 

Av minne vil dette være bra: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1649 kr

 

Om du ønsker en god CRT-skjerm, så er her gode alternativ:

Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor 1695 kr

Samsung 21" CRT Syncmaster 1100DF TCO03 2048 x 1536 3495 kr

5459815[/snapback]

 

Oj søren, det vakje 2 gb ja, men dissa duge dei ?

 

Ej teke dinna siste skjermen iallefall, rekna ej me :)

Lenke til kommentar
Dette hovedkortet har fått mye ros: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 1545 kr

 

Ellers kan jeg anbefale dette: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399 kr

 

Av minne vil dette være bra: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1649 kr

 

Om du ønsker en god CRT-skjerm, så er her gode alternativ:

Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor 1695 kr

Samsung 21" CRT Syncmaster 1100DF TCO03 2048 x 1536 3495 kr

5459815[/snapback]

 

Oj søren, det vakje 2 gb ja, men dissa duge dei ?

 

Ej teke dinna siste skjermen iallefall, rekna ej me :)

5460856[/snapback]

Minnebrikkene vil duge godt om du ikke skal overklokke.

 

Men har du bestemt deg for skjermkort? Hvis du vil ha GeForce, kan det være ok med mulighet for SLI, og CrossFire om du velger ATI. Dette er "avgjørende" for valg av hovedkort.

Lenke til kommentar
Ja, det blir nok GeForce ja, XFX :)

 

Men ka som kjeme før MSI Diamond Plus kortet da ?

 

Ditta ASUS som du nevnte ?

5460898[/snapback]

Før MSI Diamond Plus-kortet?

 

Asus A8N-SLI Premium er et veldig bra kort, og det er Asus A8N-SLI Deluxe også. Begge korta fra Asus og MSI K8N Diamond Plus støtter SLI. Asus A8N-SLI Premium har passiv kjøling på brikkesett.

Lenke til kommentar
Ja, det blir nok GeForce ja, XFX :)

 

Men ka som kjeme før MSI Diamond Plus kortet da ?

 

Ditta ASUS som du nevnte ?

5460898[/snapback]

Før MSI Diamond Plus-kortet?

 

Asus A8N-SLI Premium er et veldig bra kort, og det er Asus A8N-SLI Deluxe også. Begge korta fra Asus og MSI K8N Diamond Plus støtter SLI. Asus A8N-SLI Premium har passiv kjøling på brikkesett.

5460925[/snapback]

 

Hmm, premium blir då toppmodellen deira ?

Den du vil anbefale ?

 

Men MSI he no "lydlaust heatpipe system", e det verdt noke ? :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for billigere ram, bedre skjermkort og byttet til dual core. Det burde koste ca det samme, men med bedre ytelse i spill (pga skjermkortet som betyr vesentlig mer enn ram'n) og bedre til multitasking pga dual core.

 

Det beste hadde vært opteron 165** for s939, ett godt og mer sannsynlig alternativ er x2 3800+*

 

Fler og fler spill vil støtte dual core og yte merkbart bedre på en dual core cpu, da er det kjedelig å ha brukt 3000kr på en 20% høyere klokket single core cpu - før overklokking...

 

*x2 3800+ overklokker ganske variabelt, fra ingenting til 2400 mhz på default volt...

 

**opteron 165 er kjent for å overklokke ganske stabilt opp mot 2400 mhz, og det er ikke sjeldent at den klarer 2600 mhz og høyere

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for billigere ram, bedre skjermkort og byttet til dual core. Det burde koste ca det samme, men med bedre ytelse i spill (pga skjermkortet som betyr vesentlig mer enn ram'n) og bedre til multitasking pga dual core.

 

Fler og fler spill vil støtte dual core og yte merkbart bedre på en dual core cpu, da er det kjedelig å ha brukt 3000kr på en 20% høyere klokket single core cpu - før overklokking...

5460998[/snapback]

 

Bedre skjermkort, du sikter til hvilket ? :) XFX 512 ?

Lenke til kommentar
Det kommer egentlig litt an på hvor snart du skal kjøpe pc'n... ;)

 

Men 1500kr som du kan spare på billig ram får deg fra 256mb gtx til 512mb gtx, som yter ca 0-30% bedre, imotsetning til ram'n som kanskje gir deg 0-5% bedre ytelse...

5461044[/snapback]

 

Vi snakker samme språk nå :D

 

Velger den typen RAM efikkan anbefalte, til 1649, og går opp til 512 :)

 

Det er vell uansett et mer fremtidsrettet kort ?

Lenke til kommentar
30% kjappere er 30% kjappere, trenger ikke begrunne det noe nærmere ;)

 

geforce 7800 gtx 512mb er kronisk vanskelig å få tak i, kan godt hende at det er lettere å få tak i ati sitt nye toppkort når det kommer...

 

Spørsmålet er egentlig hvor stressa du er med å få ny pc :)

5461111[/snapback]

 

Ganske :) Men skal spille color line cup fra tors. til sønd. tenkte jeg skulle bestille til mandag eller noe sånt :)

Lenke til kommentar

Uff du kan ikke gå å kjøpe 7800gtx 512 nytt nå (du får nokk ikke tak i det heller nå) rett før ny lansering (til mandag)

 

Om du absoulutt ønsker Nvidia kan du kjøpe mitt 7800gtx 512 xxx xfx til en Gunstig pris etter helgen (samme pris om nytt 7800gtx 256)

 

edit:

Ta dette videre på pm om du er intresert, ikke så populært dette, men siden det er direkte knyttet til hva du ønsker regner jeg med det går greit.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Uff du kan ikke gå å kjøpe 7800gtx 512 nytt nå (du får nokk ikke tak i det heller nå) rett før ny lansering (til mandag)

 

Om du absoulutt ønsker Nvidia kan du kjøpe mitt 7800gtx 512 xxx xfx til en Gunstig pris etter helgen (samme pris om nytt 7800gtx 256)

5461128[/snapback]

 

Nei det var ikke å få tak i.. Må nok vente ja, men tror du at det kommer til komplett.no før 1.feb ?

Lenke til kommentar
Uff du kan ikke gå å kjøpe 7800gtx 512 nytt nå (du får nokk ikke tak i det heller nå) rett før ny lansering (til mandag)

 

Om du absoulutt ønsker Nvidia kan du kjøpe mitt 7800gtx 512 xxx xfx til en Gunstig pris etter helgen (samme pris om nytt 7800gtx 256)

 

edit:

Ta dette videre på pm om du er intresert, ikke så populært dette, men siden det er direkte knyttet til hva du ønsker regner jeg med det går greit.

5461128[/snapback]

 

Det må da kunne gå an å gi et jævelig godt tilbud når han ellers sliter med å få tak i kortet...

 

Hvis jeg forstod deg riktig så kommer ati med nytt kort på mandag?

Lenke til kommentar
...

Og må jeg da se etter et nytt hovedkort ?

 

Fungerer ikke , http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606&cks=PRL

da ?

 

ASUS N32 SLI deluxe..

5461373[/snapback]

Selvsagt vil skjermkortet fungére. Men om du vil ha mulighet til å kjøre to skjermkort på et senere tidpunkt så blir valget av hovedkort avhengig av om du kjøper skjermkort med grafikkbrikke fra ATI eller nVidia.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...