Flatin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 har lest litt mer, jeg trodde ikke diameteren på boksen var så nøye, så hadde tenkt å bruke en vanlig boks (spagetti rimini, lapskaus o.l.) men kom over en coop hundemat boks som har akkurat samme diameter men bare litt lengre! Hundematbokser funker perfekt! Billige er de også. Her er en: http://home.no.net/flatin/img003.jpeg.medium.jpeg Husker dessverre ikke merket, da... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) ok en siste ting så tror jeg jeg har det(i hope) den lille kabelbiten (selve antenna) er diameteren på den viktig? jeg har en stomp med 2.5mm2 men så på en av de cantenna sidene at de brukte 4mm2 holder det med 2.5mm bare lengden er sånn passe? skal jeg bare lodde den fast? edit: og må jeg sørge for god kontakt mellom "hylstaget" og boksen? så litt mer på kontaktene. n stiftproppen... er det slik at jeg lodder senter av kabelen fast til den lille løse tappen og trer den igjennom stiftproppen og så klemmer jeg fast skjerm med det lille røret? (noen som skjønnte det?) det virket som det mest logiske for meg! og det samme på rp-smaen (jækli liten den tappen var der!) Endret 1. mars 2006 av eXa Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 ok en siste ting så tror jeg jeg har det(i hope) den lille kabelbiten (selve antenna) er diameteren på den viktig? jeg har en stomp med 2.5mm2 men så på en av de cantenna sidene at de brukte 4mm2 Jeg har brukt flere forskjellige løsninger; 1,5mm2 , 2,5mm2 og mange tynne tvinna og sammenlodda ledere. Har ikke merka noen forskjell. Det eneste jeg har konsentrert meg om er lengde på pisken, og avstand til bakveggen (bunnen) i boksen. Disse to verdiene får du jo fra kalkulatorer eller tabeller. 1,5mm2 er kanskje den greiste å jobbe med. holder det med 2.5mm bare lengden er sånn passe? skal jeg bare lodde den fast? edit: og må jeg sørge for god kontakt mellom "hylstaget" og boksen? Lodd fast i senter, så rett du klarer. Jeg pleier å klippe lengda etterpå. Måler fra plasten i senter, og opp. Det korrekte er antagelig å måle i forhold til veggen i boksen. Men det virker uansett. Jeg har vridd kontakten 45 grader, og skrudd fast med kun 2 skruer, diagonalt ovenfor hverandre. Det blir foran og bak pisken, hvis du kaller bunnen bakvegg, og åpningen front. så litt mer på kontaktene. n stiftproppen... er det slik at jeg lodder senter av kabelen fast til den lille løse tappen og trer den igjennom stiftproppen og så klemmer jeg fast skjerm med det lille røret? (noen som skjønnte det?) det virket som det mest logiske for meg! og det samme på rp-smaen (jækli liten den tappen var der!) 5683847[/snapback] Det høres riktig ut. Pass på lengdene på skjermen og innerisolasjonen. Du finner de i databladene hos Elfa. Å lese datablader er et kapittel for seg... Pass på at du får dytta senterstiften langt nok inn i kontakta. Dette har vært vanskelig noen ganger. Det har lett for å legge seg litt loddetinn utenpå stiften, og da blir det for trangt. Tinnet fjerner du med tapetkniv, slipepapier elns. Stiften skal så langt inn at den ligger flush med framkanten av kontakta. Og ja, SMA'en er skikkelig fiklete å jobbe med! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Se i nettverks FAQ. Kanskje det står noe der... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 tror jeg har orden på alt nå. er ferdig med n pluggen bare smaen igjen( ) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 ferdig! fikk ikke noe bedre signal en når jeg hadde den lille orginale antenna med en boks over!... men jeg har da 5m ledning på og da. nå har jeg fått antenna ut av veien og da så jeg trenger ikke å tenke på hvordan jeg sitter foran dataen for ikke å miste signal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå