dimdal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Oppsett: Asus A8N-SLI Premium AMD Athlon X2 3800+ m / boxed kjøler XFX Geforce 7800 GT GDDR eXtreme 256MB Hiper 580W PSU Chieftec case Har akkurat satt i sammen dette, men får ingen lyd på oppstart, er det kanskje ikke lenger noen pc-speaker beep ved oppstart som forteller om feil? Er så vant med et par pip så jeg hvertfall kunne visst hva som var galt, men hører heller ingenting på lydkanalen ut fra hovedkortet. Problemet er igrunn at det virker ikke som boot går så veldig bra, får ingenting signal på DVI-ut fra skjermkortet ( har prøvd begge utgangene på skjermkort ). Har prøvd flere skjermer. Har cleared CMOS som forklart i manualen til hovedkort. - Hovedkort har strøm (CPU-fan og cha_fan går) - Skjermkort har strøm ( det har lys på seg, og de lysa lyser som f.) - Prosessorribba kjennes ikke spesielt varm - Prøvd alle signal på skjermen (dsub? og DVI-inn) Noen som aner hva jeg kan gjøre? Raske svar belønnes med en klem! Edit: Har kikka gjennom ASUS troubleshooting på nett og i motherboard manual, men dette er nokså "tynn" litteratur.. Endret 17. januar 2006 av dimdal Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ofte hjelper det å ta ut og sette inn minnebrikkene igjen. ASUS er litt sære der Hvis ikke, napp ut alt så du står med hovedkort og CPU med kjøler. Hyler ikke maskinene som en idiot pga manglende minne så sjekk at speaker er koblet rett på og feilmeldt evt hovedkortet eller CPU-en. Sett inn èn minnebrikke og er skjermkort. Fungerer dette så fyr inn evt andre minnebrikker. Sett komponent for komponent til det feiler Lenke til kommentar
MeNth0s Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ofte hjelper det å ta ut og sette inn minnebrikkene igjen. ASUS er litt sære der Hvis ikke, napp ut alt så du står med hovedkort og CPU med kjøler. Hyler ikke maskinene som en idiot pga manglende minne så sjekk at speaker er koblet rett på og feilmeldt evt hovedkortet eller CPU-en. Sett inn èn minnebrikke og er skjermkort. Fungerer dette så fyr inn evt andre minnebrikker. Sett komponent for komponent til det feiler 5454796[/snapback] tror det skal funke yah! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Forsøkt: - Strippa ned til kun CPU og CPU-fan. Fortsatt ingen biip på verken pcspeaker eller lyd-utgang. - Kikka på CPU for å se om den ser skadet ut. Nei, den ser helt ålreit ut, og kjennes ikke spesielt varm eller svidd rett etter power-off. - Snudd PC_speaker kabel alle mulige veier, så vet at denne er riktig tilkoblet. - Sjekka om noe kortslutter hovedkort, men det ser ut som alle skruer/fester er festet riktig, og ingen ledere ligger over hovedkortet fritt. - Tatt ut alt minne, fortsatt ingen alarm. Noen flere ting? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ta ut CPU-en og se hva BIOS gjør da? Jeg mener å huske at den skal pipe som en idiot uten CPU også, men har helt ærlig aldri prøvd dette selv. Hvis ikke ville jeg testet CPU-en eller hovedkortet et annet sted. Det høres veldig ut som et defekt hovedkort, men en vet aldri. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Hepp, nå har jeg orden på det, både audio warnings og POST-biip igang. Jeg får derimot: System failed VGA test og CPU fan failed nå. CPU fan er i gang, koblet i cpu_fan connector også. Skjermkort surrer og går, og ekstra strøm koblet til det. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 CPU fan funket etter at jeg reboota en gang. Fortsatt VGA test failed. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Ok, ser ut som problemet har løst seg med VGA-kortet etter at jeg tok det inn og ut igjen. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Rimi Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Kan du ramse opp eksakt hva du gjorde? Har samme problem skjønner du. Bare glem det, får det ikke til å funke. Overbevist m at det er noe feil med hovedkortet nå. Har ikke speaker, men for å si det sånn er det ingen forskjell om jeg har i prosessoren eller ei, samme med kjøleren, ikke noe signal _uansett_. Betyr det at jeg får nytt av Netshop hvis jeg spør? :\ Endret 17. januar 2006 av Rimi Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg glemte å koble i: - ATX12V - EZ Plug (eller noe slikt, like ved PCI EX port) Jepp, flaut men jeg har ikke skrudd på maskin på år og dag, så skylder på det Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg glemte å koble i: - ATX12V - EZ Plug (eller noe slikt, like ved PCI EX port) Jepp, flaut men jeg har ikke skrudd på maskin på år og dag, så skylder på det 5456273[/snapback] hehe ! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) DRIIIIIIIIIIIIIIIT BRA! Endret 17. januar 2006 av Okay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå