Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter uten bilde på skjerm *løst*


Anbefalte innlegg

Oppsett:

 

 

Asus A8N-SLI Premium

AMD Athlon X2 3800+ m / boxed kjøler

XFX Geforce 7800 GT GDDR eXtreme 256MB

Hiper 580W PSU

Chieftec case

 

 

Har akkurat satt i sammen dette, men får ingen lyd på oppstart, er det kanskje ikke lenger noen pc-speaker beep ved oppstart som forteller om feil? Er så vant med et par pip så jeg hvertfall kunne visst hva som var galt, men hører heller ingenting på lydkanalen ut fra hovedkortet.

 

Problemet er igrunn at det virker ikke som boot går så veldig bra, får ingenting signal på DVI-ut fra skjermkortet ( har prøvd begge utgangene på skjermkort ). Har prøvd flere skjermer. Har cleared CMOS som forklart i manualen til hovedkort.

 

- Hovedkort har strøm (CPU-fan og cha_fan går)

- Skjermkort har strøm ( det har lys på seg, og de lysa lyser som f.)

- Prosessorribba kjennes ikke spesielt varm

- Prøvd alle signal på skjermen (dsub? og DVI-inn)

 

Noen som aner hva jeg kan gjøre? Raske svar belønnes med en klem!

 

 

 

Edit:

 

Har kikka gjennom ASUS troubleshooting på nett og i motherboard manual, men dette er nokså "tynn" litteratur..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte hjelper det å ta ut og sette inn minnebrikkene igjen. ASUS er litt sære der :)

 

Hvis ikke, napp ut alt så du står med hovedkort og CPU med kjøler. Hyler ikke maskinene som en idiot pga manglende minne så sjekk at speaker er koblet rett på og feilmeldt evt hovedkortet eller CPU-en.

 

Sett inn èn minnebrikke og er skjermkort. Fungerer dette så fyr inn evt andre minnebrikker.

 

Sett komponent for komponent til det feiler

Lenke til kommentar
Ofte hjelper det å ta ut og sette inn minnebrikkene igjen. ASUS er litt sære der :)

 

Hvis ikke, napp ut alt så du står med hovedkort og CPU med kjøler. Hyler ikke maskinene som en idiot pga manglende minne så sjekk at speaker er koblet rett på og feilmeldt evt hovedkortet eller CPU-en.

 

Sett inn èn minnebrikke og er skjermkort. Fungerer dette så fyr inn evt andre minnebrikker.

 

Sett komponent for komponent til det feiler

5454796[/snapback]

 

 

tror det skal funke yah!

Lenke til kommentar

Forsøkt:

 

- Strippa ned til kun CPU og CPU-fan. Fortsatt ingen biip på verken pcspeaker eller lyd-utgang.

 

- Kikka på CPU for å se om den ser skadet ut. Nei, den ser helt ålreit ut, og kjennes ikke spesielt varm eller svidd rett etter power-off.

 

- Snudd PC_speaker kabel alle mulige veier, så vet at denne er riktig tilkoblet.

 

- Sjekka om noe kortslutter hovedkort, men det ser ut som alle skruer/fester er festet riktig, og ingen ledere ligger over hovedkortet fritt.

 

- Tatt ut alt minne, fortsatt ingen alarm.

 

 

 

Noen flere ting?

Lenke til kommentar

Kan du ramse opp eksakt hva du gjorde? Har samme problem skjønner du. :)

 

Bare glem det, får det ikke til å funke. Overbevist m at det er noe feil med hovedkortet nå. Har ikke speaker, men for å si det sånn er det ingen forskjell om jeg har i prosessoren eller ei, samme med kjøleren, ikke noe signal _uansett_. Betyr det at jeg får nytt av Netshop hvis jeg spør? :\

Endret av Rimi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...