ikteivi Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei! Nå har programmert slik at det blir laget 20 filer i mappen c:\hei eneste problemet mitt er at jeg må lage den mappen selv, så jeg lurer da på hvordan er koden for å opprette mapper? Er det noen som vet om noen compilere? vil gjerne gjøre om til kjørbare filer til WindowsXP slik ser den ut nå: import java.io.File; import java.io.IOException; import javax.swing.JOptionPane; public class plage {//start class public static void main(String[] args) {//start main for(int i = 0; i <20; i++ ) { File f=new File("c:\\hei\\"+i); try { if (f.createNewFile()) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Filen ble lagret", "Filen ble lagret", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE); } else { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Filen ble ikke lagret", "Filen ble ikke lagret", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE); } } catch(IOException e) { JOptionPane.showMessageDialog(null,"Feil!! : \n" +e.getMessage(), "FEIL:", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE); } } }//end main Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du kan opprette en mappe på samme måte som du oppretter en fil, bare med kall til mkdir() istedet for createNewFile(): new File("c:\\hei").mkdir(); API-spesifikasjonen er en fin ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå