Opteron Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei. Vi har begynt med hovedoppgaven. I den forbindelse trenger vi et Opteron 940 enkel sokkel hovedkort som tar mere enn 4GB ram. Finner flere med 2 sokkler, men prisen blir deretter. 1. Må ha Pci-e. Minumum en 16 og en 8. 2. Må kunne adressere mere enn 4GB ram. Er det mulig å bare benytte den ene sokkelen på HK med 2 sokkler? Håper noe vet hvor vi kan finne et slikt kort. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Prisguiden er din venn https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Nå fant den bare ett kort, men kravene dine var litt spesielle også Jeg kjenner ikke denne løsningen, men det skal normalt gå fint å bruke kun en sokkel på slike hovedkort. edit; jeg glemte å sjekke minnestøtten, men det klarer du sikkert selv. Det ville forrundre meg om kortet var begrenset til 4GB pr CPU. Endret 17. januar 2006 av enden Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Hei enden. Jo jeg sjekket prisguiden. Men syntes det var rart at jeg ikke fant Opteron HK med en sokkel. Går bra med 2 16 Pci-e. Fikk jo endel valg, men bare dual sokkel. Takk for at du deg tid å sjekke litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå