Magnusha Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei! Har åpnet porter i routeren min for remote desktop via Windows XP. Har en D-Link DI-614+ router og et modem fra telenor (Speedtouch). Så kommer problemet; Har kommet meg inn på maskinen flere ganger med denne tjenesten, men det er noen ganger den ikke vil koble til. Skjekket porten da, og der så jeg at den ikke var åpen, men kanskje etter bare noen timer etter er den åpen. Hva kommer dette av? Er det jeg som gjør noe galt, eller er det routeren/modemet sin feil? Er ganske irriterende når jeg sitter på skolen og skal på min egen pc! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 614 er ganske gammel. Har du siste firmware-versjon på den? Det er der jeg ville startet. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ville nok også passe på at 614 har nyestw fw. den er en sliter, men at den lukker porter av seg selv, kan det muligens være overbeastning av prosesoren. Hvis fw-oppdatering ikke hjelper, så prøv å skru av brannmure etc som analyserer trafikk, slik at den får litt overskudd Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det er ikke nok å åpne porter, du må forwarde dem også. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er ikke nok å åpne porter, du må forwarde dem også. 5456397[/snapback] Du kan vel ikke bare åpne porter på D-Link-routere uten å sette target..? Dessuten så kom det vel klart fram at det fungerer noen gange og andre ikke, så da kan man vel anta at innstillingene er OK, men routeren buggy. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg er litt på tynn is her... Kan det være at portene er forwardet til en bestemt IP, men at maskinen noen ganger har en annen IP fordi flere maskiner bruker samme ruter? Det problemet har jeg opplevd når jeg kjører ABC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå