aQrubat Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg har lest at enkelte nettbutikker tar brukte dvd brennere/returvare, pakker inn i ny embalasje og sender ut som ny, uten å si ifra om dette. Er dette lov i Norge? Skal ha en DVR-110D pioneer. Noen som vet om noen steder som selger dette? Beklagelig nok har verken mpx eller komplett dette, så jeg er redd jeg kommer til å fare utfor med uerfarne nettbutikker som sender ut brukte varer. Endret 18. januar 2006 av Stian12 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vet ikke om det er lovlig eller ikke, men vil tippe at det er ulovlig.. Her finner du en liste med pris og hvor den selges Scotty Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Vet ikke om det er lovlig eller ikke, men vil tippe at det er ulovlig.. Her finner du en liste med pris og hvor den selges Scotty 5454632[/snapback] Takk Scotty, men en av de butikkene nevnt i den listen, har faktisk gjort nettopp dette, leverte ut varer som er retunert, og noen har ikke på lager. Vet du om noen vanlige butikker jeg kan stikke innom som har dette? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har lest at enkelte steder tar de brukte dvd brennere, pakker inn i ny embalasje og sender ut som ny, uten å si ifra om dette. Er dette lov i Norge? Skal ha en DVR-110D pioneer. Noen som vet om noen steder som selger dette? 5454589[/snapback] Har du noen link til hvor du leste dette? Kan ikke si at jeg hørt noe om dette før, det er jo i tilfelle ikke lov. De kan jo selvfølgelig selge brukte Dvd brennere, men da skal dette opplyses. Link til hvor du kan kjøpe Pioneer brennern. Er det lov å spørre om hvorfor valget av brenner falt på denne? Det finns jo klart bedre brennere der ute! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tror jeg ville ha valgt en annen brenner er denne. Var en del og utsette på den i review'en du finner her. Ville tatt en titt på denne tråden og se hva folk anbefaler av DVD brenner. Selv bruker jeg bare Plextor drev og er veldig fornøyd med dem. Litt dyrere i pris vel og merke. Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Tror jeg ville ha valgt en annen brenner er denne. Var en del og utsette på den i review'en du finner her. Ville tatt en titt på denne tråden og se hva folk anbefaler av DVD brenner. Selv bruker jeg bare Plextor drev og er veldig fornøyd med dem. Litt dyrere i pris vel og merke. 5454768[/snapback] Grunnen er enkel, har fra tidligere en a05, og alt har vært bra med den, den reviewn du så på, er ikke den nyeste, det er en til med nyere firmware, og tatt i betraktning hva jeg skal brenne, og har lest denne reviewn, er beslutningen tatt =) http://www.cdfreaks.com/article/243/9 Excellent write quality with CD-R media Excellent write quality with most DVD±R media ny firmware er ute også Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 et eksempel på firma som selger retur varer http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=29700 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) et eksempel på firma som selger retur varerhttp://itpro.no/supportforum.php?showtopic=29700 5455149[/snapback] Dette vil vi som forbrukere få mer og mer av i tiden som kommer. Det er produkt vi kan takke oss selv for. Vi skriker høylydt om lavere priser ogbedre service i alle vær. I tillegg til dette skal vi absolutt kunne bruke varene i 14 dager for så å kunne returnere de. Bare for å ha det på det rene, ja, jeg har også mottatt brukte varer fra forskjellige nettbutikker. Men det var av så liten grad at jeg ikke gjorde noe mer med det og det har kun vært en brøkdel av hva jeg har kjøpt av hardware. Jeg har også brukt angreretten, men da med uåpnede varer. Den loven koster nettbutikkene en formue. Det med å få brukte varer skal selvfølgelig ikke forekomme, men det kan også skje feil. Fort gjort at en eske havner i feil hylle. Tror du trygt kan handle hos SHG.no. Hvis du bare leter lenge nok vil du finne feil hos alle, jeg gjentar alle, nettbutikker og for den saks skyld vanlige butikker. Men som sagt vi har oss selv å skylde. Mvh Darkwing Endret 18. januar 2006 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg skulle gjerne betalt 200kr mer, hvis jeg kunne få et produkt som ikke er, unnskyld min fransk, "fucked up" av en annen. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Det kan du dessverre aldri få noen garanti for. Det er bare å bestille der du synes du får den servicen du vil ha og prisen er riktig. Kan du se at produktet er brukt og det er slik at du ikke vil ha det så har du returett. Du bestilte en ny vare og det viser seg at du har fått et brukt er ikke produktet slik du bestilte det og du har rettigheter. Det er desverre et problem du eventuelt får ta hvis det dukker opp. Det kan skje feil i alle butikker. Jeg velger ihvertfall å ha den innstillingen til det motsatte er bevist ellers ender det opp med at du ikke kan handle noe sted pga man har lest noe negativt om alle butikker et eller annet sted. I noen tilfeller så kan det jo hende at en person syns at han/hun har fått dårlig service og vil skade ryktet til stedet mest mulig. Det finnes flere, som jeg vil kalle det , fille-tråder her på forumet. Men det er jo opp til hver enkelt å avgjøre. Derfor lønner det seg å gå etter egne erfaringer så langt det lar seg gjøre. Uansett så kan det jo hende at det lønner seg å handle av de større aktørene på markedet, men alt kan jo skje hos de også. Det pleier å være enklere med reklamasjon hos forhandlere i Norge og ikke måtte ta opp saken med aktører i utlandet. Mvh Darkwing Endret 17. januar 2006 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har en opplevelse med akkurat brukte varer. Kjøpte engang et nettverkskort hos en stor nettbutikk som hadde en butikk i Drammensområdet. Kortet viste seg å være DOA, så jeg dro tilbake og fikk det byttet. I det jeg går ut av butikken og går mot bilen, ser jeg i vinduet at selger bare setter det tilbake i hylla igjen. Leste en avisartikkel om dette for noen år siden, og da hadde samme butikk solgt en brukt harddisk som ny og endel andre varer som også var brukt. En ting er å opplyse om at det er en demo vare, en annen ting er å selge de som nye. Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Vel, skulle jeg få en brukt vare i posten skal jeg ikke bare klage, men også anmelde dette til flere. Jeg kjøper ny vare, da skal jeg ha ny vare. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Vel, skulle jeg få en brukt vare i posten skal jeg ikke bare klage, men også anmelde dette til flere. Jeg kjøper ny vare, da skal jeg ha ny vare. Enkelt og greit! 5457493[/snapback] Men jeg skal være rettferdig i min første handel i denne butikken, og går det greit, skal jeg selvfølgelig anbefale den til flere. Mpx og Komplett har selv hatt sine problemer også! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Burde vært regler som sier at butikker SKAL oppgi om varen er brukt/demobrukt, samtidig som jeg også mener at x antall dagers angrerett regelen bør oppheves! Har man kjøpt en vare så har man kjøpt en vare, mener jeg... Hadde jeg fått et brukt hovedkort i postkassa mi hadde jeg blitt ganske irritert... Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Burde vært regler som sier at butikker SKAL oppgi om varen er brukt/demobrukt, samtidig som jeg også mener at x antall dagers angrerett regelen bør oppheves! Har man kjøpt en vare så har man kjøpt en vare, mener jeg... Hadde jeg fått et brukt hovedkort i postkassa mi hadde jeg blitt ganske irritert... 5457597[/snapback] Ikke bare det, han skrev de hadde rengjort det også, altså bevisst prøvd å dekke over det. Hvis noe slikt skjer meg, så blir jeg ikke irritert, men forbannet. Hvorfor tror dere vi har Tv2 hjelper deg, Forbruker Inspektørene etc etc... Jeg kontakter alle hvis noe slikt skjer meg. Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) svar fra SHG, Jeg skrev tilbake at får jeg et minste minstanke om at det er åpnet, så sender jeg det tilbake, og handler aldri mer hos SHG. Jeg kjøper et nytt produkt, det vil si at det skal komme rett fra produsenten, ikke fra en person som har slikket på eller stukket en spiker inn i brenneren. Ikke faen. "Hej Stian. Det är ju ju så att alla kunder har 14 dagars ångerrätt och det betyder att om en kund retunerar varor inom 14 dagar och retunerar varan i säljsbart skick, kan han få pengar tillbaka. Vi säljer INGA begagnade varor men det kan förekomma att varan varit såld tidigare och att kunden kan ha öppnat förpackningen (det beror på vilken produkt det gäller om vi tillåter det eller ej). Dock får det INTE finns några som helst skador på varken förpackning eller varan och naturligtvis testar vi allting vi får tillbaks. Har du några fler funderingar är du välkommen att återkomma." Endret 18. januar 2006 av Stian12 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hvis du har ordlagt deg sånn du skriver så skal du vel være fornøyd hvis du i det hele tatt får en vare. Første bud i slike saker er vel å være hyggelig i første kontakt med kundeservice. Husk det er du som må bevise at det var i slik tilstand når du fikk det og noen ganger kan det lønne seg å være litt høflig. Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hvis du har ordlagt deg sånn du skriver så skal du vel være fornøyd hvis du i det hele tatt får en vare. Første bud i slike saker er vel å være hyggelig i første kontakt med kundeservice. Husk det er du som må bevise at det var i slik tilstand når du fikk det og noen ganger kan det lønne seg å være litt høflig. 5460059[/snapback] Har skrevet på en hyggelig måte, men får jeg bekreftet at varen jeg får er brukt, så er det ikke bare å sende den inn, men kontakt forbrukerrådet og flere, slik at denne praksisen blir stoppet. Jeg betaler ikke for et brukt produkt. Så enkelt er det, og hvis jeg ikke får tilsendt varen fra de, herlig, da slipper jeg å sende den tilbake og alt det drittet. Fant en annen som hadde produktet, og de virker mer seriøse. Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 De skriver at de "tester produktet". Hva er det å teste? Når jeg kjøper noe, forventer jeg at det er nytt, hvis ikke annet sagt, hvorav det da er svindel, og er en sak for politiet. Hvorfor teste et produkt, som allerede er laget og testet av pioneer? Jo, fordi antgelivishar en kunde stukket en spiker eller noe annet inn i varen, og de må være sikker på at den ihvertfall holder i 14 dager før den bli levert. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Med den innstillingen du har ser jeg ikke annen mulighet til å anbefale deg å reise til fabrikken og kjøpe direkte. Men på en annen side så kan det jo hende at de har fått en i retur som de har byttet f.eks motor på. Greit å være nøye, men det får være grenser til paranoia. Du kan jo prøve å se hva politiet sier når du kommer med en brenner, til 350 kroner, som det ser ut som en eller annen har skrudd i den ene monteringsskruen. Let på og du vil finne. (Kanskje en butikk som ingen har klaget på.) Lite trolig, men dog. Darkwing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå