zwane Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei er en gutt på 17 år som er svært inntresert i aksjer og økonomi. Jeg lurer på hvordan man kan bli dette? Er det siv.øk. man må utdanne seg til? Synes meglerbransjen virker spennende? Noen andre innteresante meglerjobber dere kan anbefale. Vil ha en jobb med god lønn. Hva bør jeg søke etter vidergående? Håper på svar! Lenke til kommentar
acon Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ikke det at jeg har noe særlig peiling, men du sier du vil ha et megleryrke, her er de jeg kommer på: *Aksjemegler, som du har nevnt, tror det kan være lurt å studere økonomi, bedriftsøkonomi og slike fag. *Boligmegler, er du flink kan du tjene gode penger i den bransjen. *Skipsmegler, er ikke sikker på hva de gjør, men synes jeg har hørt at John Fredriksen var det.. og han har mye penger idag *Fredsmegler et lite tips, som du sikkert vet allerede: Prøv Aksjespillet.no Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg tror nok siv.øk. er smart ja... Det er ingen skole som heter 'aksjemeglerskolen'. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei er en gutt på 17 år som er svært inntresert i aksjer og økonomi. Jeg lurer på hvordan man kan bli dette? Er det siv.øk. man må utdanne seg til? Synes meglerbransjen virker spennende? Noen andre innteresante meglerjobber dere kan anbefale. Vil ha en jobb med god lønn. Hva bør jeg søke etter vidergående? Håper på svar! 5454452[/snapback] En utdannelse innenfor økonomi er vel nesten et must hvis du vil bli aksjemegler. Siv.øk. er vel en grei begynnelse. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Personlige egenskaper er ti ganger viktigere enn en lang økonomiutdannelse om du vil bli aksjemegler. Selve megleryrket kan du fint lære deg uten noe lang utdannelse, forutsatt at du har økonomiforståelse. En god telefonselger er et godt emne for å bli en god aksjemegler. Når man begynner som megler er det vanlig at du må skaffe deg din egen kundeportefølje, noe som forusetter at du er en god selger/bullshiter. Du må takle presset med å forvalte andres penger, både tape og gevinst. Jeg egner meg forrsten ikke som aksjemegler. Lykke til! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke det at jeg har noe særlig peiling, men du sier du vil ha et megleryrke, her er de jeg kommer på:*Aksjemegler, som du har nevnt, tror det kan være lurt å studere økonomi, bedriftsøkonomi og slike fag. *Boligmegler, er du flink kan du tjene gode penger i den bransjen. *Skipsmegler, er ikke sikker på hva de gjør, men synes jeg har hørt at John Fredriksen var det.. og han har mye penger idag *Fredsmegler et lite tips, som du sikkert vet allerede: Prøv Aksjespillet.no 5467508[/snapback] Forsikringsmegler - en del penger i det også, såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Personlige egenskaper er ti ganger viktigere enn en lang økonomiutdannelse om du vil bli aksjemegler. Selve megleryrket kan du fint lære deg uten noe lang utdannelse, forutsatt at du har økonomiforståelse. En god telefonselger er et godt emne for å bli en god aksjemegler. Når man begynner som megler er det vanlig at du må skaffe deg din egen kundeportefølje, noe som forusetter at du er en god selger/bullshiter. Du må takle presset med å forvalte andres penger, både tape og gevinst. Jeg egner meg forrsten ikke som aksjemegler. Lykke til! 5478879[/snapback] Jepp enig! Tenkte mye på den retningen selv når jeg skulle søke på høgskole. Etter å ha undersøkt litt, og funnet ut at de aller aller færreste holder ut med/takler ikke motgangen/får ikke til jobben etter de er 35, droppet jeg det Trenger ikke lete lenge før man finner historier hvor folk bryter sammen etter å ha tapt masse penger som ikke er ens egne. Rett og slett en drittjobb, tror jeg Men en utdannelse innen økonomi er alltid smart da Får man seg en fin stilling i en eller anne bransje, er det jo enklere å kjøpe aksjer innenfor samme retning, og hvertfall få personlig gevinst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå