magikern Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 er det normalt å måtte skifte NIC ca en gang i året? har en filserver her hvor NIC'et døde i dag og jeg har allerede bytta NIC på den to ganger de siste 3 årene... nå skal det sies at det er forholdsvis høy trafikk ut og inn døgnet rundt på den maskinen, men allikevel? har noe liggende jeg kan bytte med, men har uansett tenkt til å kjøpe ett nytt, noen anbefalinger (PS: må være 10/100/1000 )? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 De skal da holde mye lenger enn det. Har selv en samba-server hjemme som flytter mye data. og det NIC'et i den har holdt i flere år. har et intel pro100 i den. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Lyn og torden + ADSL? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 var det jeg også trodde, så skjønner ikke helt hva som skjer, det skal sies at de to første kortene som tok kvelden for en stund siden var noe billig cnet kort til 190,- ,men etter de vandra tenkte jeg at det sikkert ville være smart å bruke litt mer penger på neste så jeg kjøpte ett fra 3com til rundt 700,- , men nå gikk det også... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Lyn og torden + ADSL? 5454056[/snapback] kunne jo vært det, men litt rart da at ikke noe annet er skada her, såidt jeg vet har det ikke vært noe særlig torden rundt her på en god stund... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Kjøp deg et 3com eller intel NIC. Holder i mange år. Meget gode produkter. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Kjøp deg et 3com eller intel NIC. Holder i mange år. Meget gode produkter. 5454338[/snapback] som jeg skrev litt lengre opp er det som døde i dag 3com, får kanskje prøve intel neste gang... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Er det lenge siden? Tror 3Com har 3 eller 5 Års garanti. Bruker mye 3Com på jobben og i min fartstid er det minimalt med kort som har blitt ødlagt. Og noen av de er mage år gammle. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har aldri opplevd at et nettverkskort har daua hvis man ser bort ifra skader forårsaka av lyn/torden Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har opplevd at noen billig-kort, samt innebygde nettverkskort har daua. BTW 3Com har 5 år eller Lifetime garanti på sine produkter. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Er det lenge siden? Tror 3Com har 3 eller 5 Års garanti.Bruker mye 3Com på jobben og i min fartstid er det minimalt med kort som har blitt ødlagt. Og noen av de er mage år gammle. 5454366[/snapback] tror jeg har hatt det rundt 1 år, skal definitivt sjekke det med garanti... har nå testa kortet i en annen maskin for å være sikker og jeg får samme resultatet i begge, det blir funnet , men det klarer ikke motta dhcp (andre kort mottar helt problemfritt i begge maskinene), så hvis jeg prøver å sette statisk ip vil det fortsatt ikke koble til noe nettverk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå