Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kort levetid på NIC


Anbefalte innlegg

er det normalt å måtte skifte NIC ca en gang i året?

 

har en filserver her hvor NIC'et døde i dag og jeg har allerede bytta NIC på den to ganger de siste 3 årene...

 

nå skal det sies at det er forholdsvis høy trafikk ut og inn døgnet rundt på den maskinen, men allikevel?

 

har noe liggende jeg kan bytte med, men har uansett tenkt til å kjøpe ett nytt, noen anbefalinger (PS: må være 10/100/1000 )?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var det jeg også trodde, så skjønner ikke helt hva som skjer,

 

det skal sies at de to første kortene som tok kvelden for en stund siden var noe billig cnet kort til 190,- ,men etter de vandra tenkte jeg at det sikkert ville være smart å bruke litt mer penger på neste så jeg kjøpte ett fra 3com til rundt 700,- , men nå gikk det også...

Lenke til kommentar
Er det lenge siden? Tror 3Com har 3 eller 5 Års garanti.

Bruker mye 3Com på jobben og i min fartstid er det minimalt med kort som har blitt ødlagt. Og noen av de er mage år gammle.

5454366[/snapback]

 

 

tror jeg har hatt det rundt 1 år, skal definitivt sjekke det med garanti...

 

 

har nå testa kortet i en annen maskin for å være sikker og jeg får samme resultatet i begge, det blir funnet , men det klarer ikke motta dhcp (andre kort mottar helt problemfritt i begge maskinene), så hvis jeg prøver å sette statisk ip vil det fortsatt ikke koble til noe nettverk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...