Gå til innhold

Hvordan søke opphavsrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men om du er i USA derimot, da må du søke om copyright da de ikke har åndsverksloven som beskytter dine åndsverk. Der kan du lage en webside, så kan noen ta den uten og søke copyright på den så har du ikke lenger til å bruke den hvis du ikke har søkt copyright. Men websider er som regel ikke det du søker copyright på men innhold, produkter osv.

Lenke til kommentar
Men om du er i USA derimot, da må du søke om copyright da de ikke har åndsverksloven som beskytter dine åndsverk. Der kan du lage en webside, så kan noen ta den uten og søke copyright på den så har du ikke lenger til å bruke den hvis du ikke har søkt copyright. Men websider er som regel ikke det du søker copyright på men innhold, produkter osv.

5455037[/snapback]

I USA får vel alt åndsverk Copyright automatisk? Ingen som søker om copyright på musikk de lager og slik så vidt jeg vet, men jeg skal ikke si det for sikkert.

Leste litt på Wikipedia, og jeg tok visst feil.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Om ® og ™

The ™ symbol may be used when trademark rights are claimed in relation to a mark, but the mark has not been registered with the government trade marks office of a particular country or jurisdiction, while the ® is used to indicate that the mark has been so registered. It is not mandatory to use either symbol, although the force of convention is such that the symbols are widely used around the world. However, it is generally unlawful to use the ® symbol with a mark when that mark is not registered.

----

Om ©

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...