Gå til innhold

script som utfører noe etter en viss tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Nå er jeg ingen php ekspert, men jeg vet at php oh mIRC koding faktisk er veldig likt på mange måter, og da lurer jeg på om det finnes noe ala timer(1,5) greier sånn som du har i mIRC? Jeg er absolutt ikke sikker.

5468258[/snapback]

Haha, dagens. mIRC-"scripting" og PHP er så veldig lite likt. De har kanskje en lignende syntaks, men fungerer 140% forskjellig. PHP er et serverside-språk, og en fil vil bare bli kjørt når det sendes en "GET /file.php" til webserveren. Denne phpfila blir da kjørt gjennom, og ferdig med det. Eneste mulige måte å gjøre dette uten noen form for cronjobs kunne vært å sette max execution time for skriptet til en høy verdi, og så gjøre slik at scriptet ikke blir avbrutt om brukeren lukker vinduet. Så er det bare å lage en sleep med ønsket tid, og lage en (selvlukkende?) javascript-popup eller noe som åpner fila når brukeren trykker en link. (Linken må jo åpne en ekte side i tilleg, siden popupen ikke vil vise noen relevant info.

EDIT: Leif

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hmm, det ville funke, men tingen er at da må det være en "klient" der hele tiden... mulig at cronjobs kan være et alternativ.

men vet noen noe om dette går an i perl?

5471280[/snapback]

Hvis han trenger noe som kjører etter x antall sekunder etter en side er lastet vil min metode funke, hvis ikke må cronjobs brukes.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Cronjob er nok det enkleste og beste alternativet. Har brukt det selv ettpar ganger.

Om du ikke har tilgang til å sette opp cronjobs på serveren, kan man jo alltids bruke et program på en annen PC til å requeste fila. Enten en cronjob eller "scheduled tasks" i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...