Gå til innhold

-I bærbar pc.

Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg har en bærbar pc med bl.annet en 850MHz pentium III prosessor. Kjølesystemet til denne prosessoren bråker MYE. Åsså er det en liten vifte, slik at den har en relativt høy frekvens. Jeg tok av den øverste plata, og så at det var kjøleribber ved siden av vifta. Jeg gjorde rent med litt sprit og trykkluft oppi der. Etterpå løsnet jeg også kjølesystemet fra prosessoren og la merke til at d ikke var kjølepasta der. (Smeltet bort?) Jeg la derfor et tynt lag kjølepasta på prosessor og bunnen av kjølesystemet. Dette, sammen med at jeg satt vifte instillingen i BIOS til "silent" i stedet for "performance" hjalp på den måten at viften ikke lenger trengte å slå inn i "full speed" så ofte. Men i "standby-speed" lager den enda litt for mye støy, og jeg håpte dere hadde en god løsning på dette..

Har lest om plansliping av prosessoren, men d er littegrann for dryt, - til og med for en mann som meg :cool: .

Forresten. Nå som jeg sitter her nerker jeg også en høyfrekvendt støy, si kanskje 2KHz som piper her etter at jeg har satt kjølesystemet sammen igjen. Kan vifta ha fått en trøkk av trykkluften som blåste ut spriten :blush: ?

Håper på mange kjekke forslag. Takk så mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...