Richard_87 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei Jeg har et problem som dere kan være med å løse for meg. Jeg har en NGT ruter og en Linksys ruter. Men jeg vil bruke kun Linksysen som switch samtidig som den sender ut signaler slik at jeg kan kople meg til internett osv med de andre pc'ne i huset. Altså, at NGT-ruteren blir ruteren. Grunnen er at jeg har store problemer med å forwarde porter osv på begge to opp mot hverandre. Jeg slipper utrolig mye jobb hvis dette kan gå. Nå står koplingen slik: DSL kabel - - - > NGT DSL - - - > NGT ethernet - - - > Linksys WAN - - - > Linksys #1 til pc Merk at den pc'n som er via kabel brukes svært sjeldent. Håper dere kan hjelpe. Richard Lenke til kommentar
Arath Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En veldig enkel måte å få det til på er å koble kabelen fra NGT ruter inn i switchport på Linksys. Eneste du må huske på er å deaktivere dhcp og sette ipadressen til linksysen i samme range som ngt sin. -Arath- Lenke til kommentar
spurv Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ja da, du går inn på Linksysen, slår av DHCP.. og setter modemet til NGT inn i en av lan-portene (WAN porten skal du ikke bruke!). Lenke til kommentar
spurv Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Okei.. en blanding av de 2 svarene, anbefaler også at du gir Rutern samme IP rekke som NGT modemet jobber i, som Arathorn her sier . Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 løsning på forwarding av porter er jo enkel. I ngt-routeren forwarder du alle portene til ip-adressen på linksys-WAN og på Linksysen forwarder du til de ip-adressene du har på maskinene som du skal forwarde til. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Takk, det var nemlig det jeg prøvde på før. Men hadde glemt å deaktivere DHCP. Fungerer nå Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 løsning på forwarding av porter er jo enkel. I ngt-routeren forwarder du alle portene til ip-adressen på linksys-WAN og på Linksysen forwarder du til de ip-adressene du har på maskinene som du skal forwarde til. 5453594[/snapback] Jeg fikk det til før med bare Linksysen, men vanskeligere på NGT pga finner ikke hvor IP'n skal inn. Men nå har jeg bare den å forholde meg til, så da skal jeg nok ordne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå