Haien Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ja... altså - ifølge noen kamerater skulle det være mulig å stille fsb'en bare ved å gå inn i bios'en og konfigurere den der. Men neida. I bios'en min får man såvidt gjort noen ting, ihvertfall ikke noe med denne front side bus'en. Har prøvd å finne BIOSoppdatering, men har ikke fått det helt til. Jeg trenger en hel del tips, :smile: Jeg ville vært veldig glad for et svar på dette. [ Denne Melding var redigert av: Haien på 2002-09-11 17:30 ] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hvilket hovedkort? PC100 sdram eller PC133 sdram? Det er riktig at p2-350 kan klokkes opp noe. Du kan hvis du har god nok ram ofte klare å sette fsb til 133 mhz, hvilket med en multiplier på 3,5 vil tilsvare 466mhz. Dette krever at chipsettet er av litt nyere dato, f.eks nyere revisjon av BX chipsettet, slik at det takler en "overklokking" til 133mhz fsb. Når det er sagt så er ofte L2 cachen begrensningen på både p2-333, p2-350 og prosessorene som kom før, men er du heldig har du samme L2 cache som 500mhz prosessorene (veldig mange steppinger av p2-333/p2-350 fikk samme L2 cache som p3-500, hvilket muliggjør kraftig oc) For å finne ut hva som stopper deg kan du også dissable "L2-cache" fra BIOS (sett at du har denne funksjonen seff). Jeg gjorde dette selv på min tidligere p2-333. Uten L2 cache gjorde den 500mhz. Med L2-enabled var max oc 420mhz, hvilket altså tilsier den dårlige typen L2-cache... Finn nå hvertfall ut hvilket hovedkort du har før jeg tar helt av her. DrE Lenke til kommentar
Haien Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Jeg brukte SiSandra til å finne opplysninger om hovedkortet, og hvis jeg ikke tar helt feil, er det følgende informasjon du trenger(ihvertfall noe av det :razz:): System Mainboard Model: Intel Corporation SE440BX-2 System Chipset Model: Intel Corporation 82443BX/ZX 440BX/ZX Håper dette kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hvis du har en "ferdig data", så får du ikke stilt p å fsb'en i bios. Med "ferdig data" så mener jeg IBM Compaq Targa HP osv. Disse maskinene har en form for sperre i bios, som gjør at du ikke får stilt på noe nesten, med andre ord helt umulig og klokke opp. Fredrik Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 det kan hende at du har noen "jumpere" på hovedkortet som du kan sette opp multiplier'n og/eller fsb'en Lenke til kommentar
Haien Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Jeg har en ferdigdata, Brick Computers(noe sånt). Menneh, hva er "jumpers" da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå