Gå til innhold

Kjøpe digitalkamera. Hva får jeg for denne summen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal anskaffe meg ett digitalkamera nå.

Jeg har 1700 kroner, og stiller ikke VELDIG store krav til kameraet.

 

Det vil for det meste satt casual bilder. Har ingen planer om å ta noen motiver etc.

 

Derfor lurte jeg på hvilket digitalkamera, til denne prisen, gjerne billigere, som er bra nok til normalt bruk.

 

Stikkord: Skiturer, Biltreff, +++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er bare HP jeg har erfaringer med, anbefaler jeg:

 

HP R717

(storebroren til R707) - Anbefaler denne på det sterkeste. Skal jeg kjøpe meg et kamera nå, så blir det denne..

Har ikke vært borti noen som har vært missfornøyd med kameraet..

 

Kan lese omtaler på R707 kameraet etc her:

HP R707

(stikk innom din lokale forhandler(elkjøp,expert eller.no for pris)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

A520 får du til 1300 på Elprice i januar, og for denne prisen kan jeg ikke finne noe som er i nærheten hverken når det gjelder bildekvalitet eller muligheter (alt manuelt, dersom du vil, både fokus, lukker og blender). Du får også 4 x optisk zoom, de fleste andre har 3 x.

 

Jeg har tatt noen actionbilder med min innendørs i dårlig lys (ridestevne) med blenderforvalg til største blender, og med ISO låst til 400 ble disse utrolig bra til å være kompaktkamera. Eneste ulempe jeg har opplevd er at autofokus kan være treg på tele.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Siden det er bare HP jeg har erfaringer med, anbefaler jeg:

 

HP R717

(storebroren til R707) - Anbefaler denne på det sterkeste. Skal jeg kjøpe meg et kamera nå, så blir det denne..

Har ikke vært borti noen som har vært missfornøyd med kameraet..

 

Kan lese omtaler på R707 kameraet etc her:

HP R707

(stikk innom din lokale forhandler(elkjøp,expert eller.no for pris)

5454309[/snapback]

 

Tror nok jeg heller ville valgt Canon (eller et annet merke som har kompetanse på foto) når man kan få det for samme pris, HP bør nok holde seg til skrivere og datamaskiner.

 

Ps. Ser foresten at 47% av dine innlegg er i kategorien skrivere, da er det ikke rart du er fornøyd med HP som fabrikat. Siden de lager veldig gode skrivere.

 

pss. Etter å ha lest innleggene dine og sett den nederste linja på brukeren din ser jeg at du jobber for HP. Reagerer litt på at du driver å anbefaler HP produkter uten å nevne at du tilfeldigvis også er ansatt i HP.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Tror rubbish jobber i support'en til HP. Han har i alle fall antydet at man kanskje treffer ham når man ringer til dem. Nå er det vel slik at HP også lager anstendige kameraer (har i alle fall lest noen positive tester), men dette lukter litt snikreklame. Kanskje ikke bevisst, men likevel.... :ermm:

 

Edit: Forandret ham til dem.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Tror rubbish jobber i support'en til HP. Han har i alle fall antydet at man kanskje treffer ham når man ringer til ham. Nå er det vel slik at HP også lager anstendige kameraer (har i alle fall lest noen positive tester), men dette lukter litt snikreklame. Kanskje ikke bevisst, men likevel.... :ermm:

5465564[/snapback]

 

Nå lager vel egentlig alle merker anstendige kameraer, desuten hvilke kameraer får ikke bra karakter i Akams tester.

 

Men i daglig bruk tror jeg nok man vil merke, at Kameraer utviklet av en kameraprodusent (ikke et altmulig konsern) har enkelte fordeler i forhold til andre. Ville i hvertfall ikke anbefalt de HP modelene fremfor Canon A520, siden det er et kamera hvor man får utrolig mye for pengene hvis ikke fancy design er veldig viktig. Dette kameraet er et bedre kamera enn Ixus modellene som koster mye mer, der man betaler veldig mye for designen.

 

Tror foresten det i høyeste grad er bevisst, siden så å si alle innleggene til Rubbish handler om HP produkter, det er vel heller ikke utenkelig at HP betaler mennesker for å sitte på forum og skryte opp produktene. Ser foresten at Rubbish på eldre innlegg har anbefalt uorginale blekkpatroner, men finner nyere innlegg hvor han sier at disse kan ødelegge skriveren. Kan det ha noe med at han har begynt å jobbe for HP i mellomtiden.

 

Er fullt klar over at Akam/Amotor/Amobil/HW er eid av et stort mediekonsern og synes ikke det er noe galt med det. Men selv om dette er en kommersiel side håper jeg at det kan være et klart skille, mellom hva som er reklame, hva som er journalistikk og hva som er diskusjoner. Ingen bør vel skrive noe som kan være reklame i forumet.

 

Ting i forumet bør heller ikke sees på som journalistikk som redaktøren behøver å stå inne for har desverre vært saker hvor mediabedrifter har måttet stå til ansvar for hva folk har skrevet på forumene dems. Blir ganske kvalm når folk anklager VG for å støtte opp om diverse ting bare fordi folk snakker om disse tingene på forumet deres, av den grunn har de fleste aviser måttet legge ned forumene sine, så firkanta bør det vel heller ikke være?

(var vist bare en liten digresjon)

Endret av modin
Lenke til kommentar

Takk for det Covcon og PMnormal

 

Synes enkelte har mer interesse av å kommentere meg enn å gi denne personen som er ute etter tips/anbefalinger hjelp..

 

Er som jeg sier at det er bare HP jeg har erfaringer med, og derfor er det dem jeg kjenner best.. Og var også noen her som antydet at jeg er "hyret" her av HP, det er 100% feil..

 

Jeg er bare den personen som liker å hjelpe folk, og er aktiv på å hjelpe folk og evnt gi dem anbefalinger om dem ønsker det.. Såh, må bare beklage det at det kan vinkles annerledes..

 

Har nå skjønt det, og skal ikke anbefale produkter til noen. (selv om det er mine egne erfaringer, prøving og testing.. )

 

Så, la nå denne personen få den hjelpen med valg av et kamera, enn å diskutere hverandre..

Lenke til kommentar

Beklager hvis vi såret deg, men det er jo litt artig at du har så mye peiling på HP. Regner med at folk tar dine råd på alvor når det gjelder printere (det gjør i alle fall jeg), og du gav jo ingen dårlige råd mht kamera. Du er likevel ekstremt opptatt av HP, men det er greit. Snevert kompetanseområde er nyttig nok det :yes:

Sikker på at du ikke driver telefon-support for HP? :p

Lenke til kommentar

Var "positivt" ment til deg og Covcon, bare så det ikke missforståes ;)

 

Tips/anbefalinger er det nok bare HP jeg kan gi tips/anbefalinger på, samt hardware problemer på dem.

Software/windows "feil" er derimot samme feilsøking på alle merker vil jeg nok tro..

 

Sitter på telefonsupporten ja;), men var noen her som antydet at jeg var "hyret" på forum osv for å reklamere for dem. Er bare MIN EGEN interesse å hjelpe folk, for blir selv blir glad for å få tips/anbefalinger når man selv trenger det..

 

MenMen... ;)

Lenke til kommentar
Jeg er bare den personen som liker å hjelpe folk, og er aktiv på å hjelpe folk og evnt gi dem anbefalinger om dem ønsker det.. Såh, må bare beklage det at det kan vinkles annerledes..

 

Har nå skjønt det, og skal ikke anbefale produkter til noen. (selv om det er mine egne erfaringer, prøving og testing.. )

5467720[/snapback]

 

Jeg syns absolutt ikke du skal slute å anbefale HP-produkter du har erfaring med! Kompetanse på HP-kamera er mangelvare her på forumet, og de har da virkelig hatt flere modeller som har kommet bra ut i test!

 

De fleste skjønner at en som jobber på HP-supporten ikke har noen stor økonomisk egeninteresse i å anbefale HP-produkter, så om noen fyrer seg opp av den grunn så er nok en liten luftetur å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
Var "positivt" ment til deg og Covcon, bare så det ikke missforståes ;)

 

Tips/anbefalinger er det nok bare HP jeg kan gi tips/anbefalinger på, samt hardware problemer på dem.

Software/windows "feil" er derimot samme feilsøking på alle merker vil jeg nok tro..

 

Sitter på telefonsupporten ja;), men var noen her som antydet at jeg var "hyret" på forum osv for å reklamere for dem. Er bare MIN EGEN interesse å hjelpe folk, for blir selv blir glad for å få tips/anbefalinger når man selv trenger det..

 

MenMen... ;)

5467885[/snapback]

 

Nei var vel litt hard der og det må jeg bare beklage, men selv ville jeg nok aldri kjøpt et HP kamera. Men skriverne deres er fantastiske tror vi kjøpte en HP skriver hjemme, i steinalderen 1993 eller noe sånt. Den går fortsatt like godt, eneste grunnen til at jeg ikke kan bruke den er at jeg ikke finner noen XP driver for den. Det er noe annet en Canon sine greier i knirke plast, så HP lager svært gode produkter. Jeg tror også HP har forandret seg til det bedre hva angår kamera, husker bare så altfor godt den tiden alle HP's kameraer hadde fast fokus som skulle være tilnærmet skarp fra 1.2 meter til uendelig. Alikevel vil jeg holde fast på at nevnte powershot kamera er bedre en HP modelene, da dette har programhjul og god bildekvalitet, men etter min mening er Powershoot A kameraene de kameraene du får definitivt mest for pengene hvis du kjøper. Så egentlig kan ingeting måle seg med deres pris\kvalitetsforhold jeg har brukt det selv på jobben.

 

ps. Den store svakheten i HP's kameraer er fotsatt opptikken, som er levert av KonicaMinolta, men nå som KonicaMinolta har kuttet ut foto kan vi jo håpe at HP vil finne seg en ny leverandør som vil lage levere bedre opptikk.

Endret av modin
Lenke til kommentar
De fleste skjønner at en som jobber på HP-supporten ikke har noen stor økonomisk egeninteresse i å anbefale HP-produkter, så om noen fyrer seg opp av den grunn så er nok en liten luftetur å anbefale  :thumbup:

5467951[/snapback]

 

Meget sant og godt sagt ;)

 

modin: Har heller aldri sagt at HP er "beste i verden" osv, selv om det kan virkes sånn her:P

 

(Siden jeg sitter på supporten, hvor dem ringer når dem har problemer med en "enhet" så spør jeg kundene enkelte ganger om dem er fornøyd, og der tar jeg også endel erfaringer ifra+låner for testing)

 

Og en annen ting (som skulla ha vært på et annet forum): Om du vil få opp skriveren, prøv å legg den til med Deskjet 990C driveren.. Trenger hjelp? fyr opp en PM.. :D

Endret av rubbish
Lenke til kommentar
Og en annen ting (som skulla ha vært på et annet forum): Om du vil få opp skriveren, prøv å legg den til med Deskjet 990C driveren.. Trenger hjelp? fyr opp en PM.. :D

5468036[/snapback]

 

Skal prøve det hadde hvert greit da jeg trenger en printer, selv om den ser ut som en gammel traktor da (den er svær og tung, kvalitet vet du) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...