Gå til innhold

min mening

Anbefalte innlegg

Hei!

Synes dette er et vanskelig tema å snakke om, fordi det er så mange meninger FOR og mange meninger MOT!

Men helt ærlig synes jeg at homofile skal ha alle rettigheter som et "vanlig" menneske har!

De er av kjøtt og blod, har egen personlighet, er et menneske som du og jeg, men har funnet ut at de blir mer tiltrukket av sitt eget kjønn. Og da spør jeg; hva er galt i det?

hvorfor har noen kirker så imot homofile? er det fordi Adam og Eva var av forskjellig kjønn, og da må ALLE følge dem?

Skal vi da gå nakne også?

ærlig talt! Ekte mennesker, med følelser og lengsler som hetrofile.. La de være ifred.. La de få akkurat de samme rettighetene som oss andre.. og la de ALDRI bli plagd.. Min mening

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg mener også at homser skal ha like rettigheter som alle andre. Men jeg mener ikke at å "menge seg" i ethvert trossamfunn eller frihet fra å høre ubehagelig ytringer er noe noen mennesker her rett på. Verken homser eller andre.

Dersom en kirke ikke ønsker mennesker over 180 og preker at slike mennesker er guds styggedom, så vil ikke jeg kjempe for innpass i denne kirken.

Lenke til kommentar

Er enig med Jblack, alle mennesker (og dyr imo) burde ha nøyaktig like mye rettigheter, men ikke nødvendigvis SAMME rettigheter ettersom grupper er forskjellige og burde da få forskjellige fortrinn/goder som er tilpasset den gruppen, det gjelder både homser,lesber, kvinner og menn (og dyr) synes jeg.

F.eks, det er liten vits å gi dyr stemmerett, siden vi ikke klarer å forstå hva dyr formidler har det liten nyte for seg, men derimot må vi kompensere for den manglende rettigheten med noe annet, som f.eks å sørge for at de får EKSTRA beskyttende rettigheter med andre ting nettopp fordi de IKKE KAN snakke for seg, og sånn er det somregel også, f.eks det er neppe straffbart å la din 15 år gamle sønn/datter vente i bilen i 10 timer midt på sommeren, men det er straffbart å gjøre det samme med bikkja di ettersom den ikke har mulighet til å hverken komme seg ut eller åpne vinduet hvis det blir farlig varmt.

Samtidig er det forbudt for en 15 åring å bevege seg ute etter kl 22.00 i Las Vegas, mens katter har lov til å bevege seg stort sett hvor de vil og når de vil ute, også i Las Vegas.

Der har man to eksempler på to helt forskjellige grupper som har like mye rettigheter, bare veldig forskjellige rettigheter for nettopp å tilpasse det til den gruppens behov.

Når det er sagt, må man ha retten til å ekskludere noen fra f.eks et trossamfunn osv. MEN - hvis den tingen/konseptet/samfunnet man eksluderer dem fra er en majoritet i samfunnet, dvs. noe de FLESTE faktisk benytter sin tilgang til, da blir det feil å nekte en minoritet adgang mener jeg.

Dvs. driver noen en privat klubb, hvor bare folk med grønt hår har tilgang, for all del, ettersom den private klubben ikke er en majoritetsdel av resten av samfunnet og der ekskluderer man jo majoriteten.

Men noe så spredt og omfattende som statskirken f.eks er så innbakt som majoritet i samfunnet at de burde ikke ha rett til å ekskludere en eller annen majoritet imo.

Isåfall må jo statskirken stort sett ekskludere alle medlemmene sine hvis man skal gå strengt etter bibelen vil man finne en synd alle medlemmer har gjort en eller annen gang som sikkert er utilgivelig ett eller annet sted i bibelen, inklusive prestene. Jeg er sikker på om man leter lenge nok vil man finne et sted i Bibelen det står at det er forbudt å spise en viss type mat, å danse på en spesiell måte, ha sex på en spesiell måte er sikkert forbudt inni der et sted også, og blandt alle de sære spesielle tingene som er en synd i følge Bibelen har nok de aller fleste mennesker gjort en eller annen gang, og ikke bare homser.

Selvom jeg synes det er galt å ekskludere homser fra en religion, synes jeg homser burde heller bruke tiden på å lage en religion selv med den samme guden, hvor ALLE har tilgang uansett, så slipper de å ydmyke seg for gamle slitne ensporede prester lenger i sine forsøk på å få komme inn i "varmen". Hvis man virkelig tror på GUD, så burde man forstå at veien til GUD er ikke gjennom kirken og prestene, og dermed burde man heller ikke la seg stoppe av de eller si seg villig til å følge dems regler.

En annen ting: Jeg respekterer homser 100% på linje med meg selv, derfor, siden jeg vet at jeg er hetero, prøver jeg meg heller ikke på en homse. Jeg synes homser burde respektere heterofile på samme måte og ikke prøve seg på folk de VET er heterofile, noe jeg har opplevd flere ganger: at homser prøver seg selvom jeg har sagt klart og tydelig at jeg er hetero. Akuratt det punktet synes jeg homser burde bli mye flinkere på, respekt går begge veier.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig.

I min klasse er alle muslimene homofobe. Det skulle tilfeldigvis ikke stå i en viss bok at homofili er galt?

Om det gjør det, så har jeg mistet all respekt jeg noensinne har hatt for Islam som religion.

Angående kristne homoekteskap, synes jeg ikek dette er greit, med mindre presten synes det. Ingen prest burde være pliktig til å vie to homofile om han/hun ikke synes dette er greit selv. For det kristne ekteskapet er jo faktisk en pakt mellom mann og kvinne, med mindre man tolker det anderledes.

Men homofile kan jo gjerne gifte seg human-etisk, f.eks. :)

Lenke til kommentar
Hei!

Synes dette er et vanskelig tema å snakke om, fordi det er så mange meninger FOR og mange meninger MOT!

Men helt ærlig synes jeg at homofile skal ha alle rettigheter som et "vanlig" menneske har!

De er av kjøtt og blod, har egen personlighet, er et menneske som du og jeg, men har funnet ut at de blir mer tiltrukket av sitt eget kjønn. Og da spør jeg; hva er galt i det?

hvorfor har noen kirker så imot homofile? er det fordi Adam og Eva var av forskjellig kjønn, og da må ALLE følge dem?

ærlig talt! Ekte mennesker, med følelser og lengsler som hetrofile.. La de være ifred.. La de få akkurat de samme rettighetene som oss andre.. og la de ALDRI bli plagd..  Min mening

5453426[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at kirken ikke har noe imot homofile som personer, men de liker ikke at folk (og staten) presser homo-giftemål inn i kirken, siden dette strider mot deres tro.

Lenke til kommentar

ærlig talt! Ekte mennesker, med følelser og lengsler som hetrofile.. La de være ifred.. La de få akkurat de samme rettighetene som oss andre.. og la de ALDRI bli plagd..  Min mening

5453426[/snapback]

Religion mener de har absolutte svar på hva som er rett og galt. Slik er naturen til religion, og det er fint lite vi kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig.

I min klasse er alle muslimene homofobe. Det skulle tilfeldigvis ikke stå i en viss bok at homofili er galt?

Om det gjør det, så har jeg mistet all respekt jeg noensinne har hatt for Islam som religion.

Du mener at alle må få lov til å tenke fritt og være som de vil og ha samme rettigheter, men likevel respekterer du ikke muslimer pga deres tanker rundt et emne?

Lenke til kommentar
Du mener at alle må få lov til å tenke fritt og være som de vil og ha samme rettigheter, men likevel respekterer du ikke muslimer pga deres tanker rundt et emne?

Nei.

Homofiles rettigheter går ut på at de får rettigheter som angår dem selv.

Når muslimer rakker ned på andre så angår det andre. Det går negativt ut over andre. Dermed respekterer ikke rasjonelle mennesker slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...