Gå til innhold

Hvordan blir det med frekvens minne:hk med lga775?

Doffer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hjelper en kamerat med å årne ny pc, også lurte jeg på om minne som står oppgitt til 533MHz, f.eks. denne vil kjøre 1:1 med et hovedkort som støtter 1066MHz busshastighet, eller om det er den maksimale frekvensen slik at minne:hk blir 1:2.

Mulig jeg er helt på jordet nå, men ble bare veldig usikker :whistle: Men det er vel den effektive frekvensen som bestemmer dette?:hmm:

Hovedkortet er forresten dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FSB kjører (sannsynligvis) på 200 MHz (effektivt 800 MHz), og hvis minnet kjører 1:1 med FSB, kjører det da på DDR400.

Det som er vanlig på LGA775, er å kjøre FSB:RAM 3:4, slik at FSB blir 200 MHz (effektivt 800 MHz), mens RAM kjører på 266 MHz (DDR533). Det er dette som er den beste løsningen for kameraten din hvis han ikke overklokker.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Ja, originalt gjør den vel det. Blir nok en Intel 6.50 prossessor. Men målet var nå å få ram og cpu til å kjøre 1:1, og tanken var da også å overklokke systemet en god del tror jeg, iallfall så busshastigheten blir 1066MHz, og kanskje mer hvis rammen er villig..

Så hvis jeg forstår deg rett vil systemet med fsb 266MHz, og ram frekvens 266MHz kjøre 1:1 med effektiv frekvens 1066MHz når man overklokker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...