aslat Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har prøvd å få windows-fildeling til å fungere over trådløst nettverk en stund nå, men det oppstår stadig problemer med filrettigheter og maskiner som henger pga når filene ikke blir funnet. I tillegg er jeg ikke er helt komfortabel med å ha delte mapper på de bærbare maskinene siden disse også brukes i nettverk utenfor hjemmet. Et videre problem er at jeg strengt tatt ikke aner hva som foregår og at det synes å være ganske mye å sette seg inn i før en kan slappe av med at alt er under kontroll. Jeg lurer derfor på om det finnes et alternativ til windows-fildeling. Det jeg kunne tenke meg var et program som kjører på hver enkelt maskin som gir en konfigurabel tilgang til filene på de øvrige maskinene. Jeg har prøvd å finne noe slikt uten hell. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Martin78 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 En mulighet kan være å kjøre (s)ftp servere på maskinene. Hvis du har brannmur i ruteren burde det kunne fungere ganske sikkert. Men husk å skru av ftp når du er i andre nettverk... Lenke til kommentar
z10an Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 ja ftp . GOogle: Bulletprooft ftp server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå