Areido Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Heisann! I går instalerte jeg et trådløst nettverk i blokken min hvor jeg bor for at jeg skulle kunne dele linjen min med naboen som bor under meg. Vi kjøpte et D-Link AirPlus G 54 sett, med fulgte en trådløs mottaker (USB) og en router med 4 porter. Det jeg har gjort er å instalere alt etter manualen og kryptert nettverket med et lite passord. Ettersom meg og naboen har hver sin trådløse mottaker (USB) så burde begge få internett. Problemet er at bare jeg får internett, mens naboen for signaler men BEGRENSET tilgang, altså ingen internett på han. Men når jeg slår av pcen min får han automatisk internett, og når jeg slå pcen på igjen mister han det igjen. Eller har jeg 2500/600 linje fra NGT. Hjelp meg! Mvh. Areido Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Begrenset tilgang skyldes som regel at nettverkskortet i maskinen ikke får tildelt ip-adresse av routeren. Årsakene til at routeren din ikke vil gi ut mer enn 1 ip av gangen vet jeg ikke, men rot litt rundt i instillingene til den, eller evt prøv å tildele statisk ip til usb-dingsene deres. Lenke til kommentar
Areido Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Hvordan gir jeg dem statiske IPer? Vil ikke det komme i konflikt med DHCPen i ruteren? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) HER er en bra guide på hvordan men setter opp statisk ip. Har ikke opplevd noen problemer med dette selv, og hvis du / dere skal drive med nedlasting er statisk ip mest praktisk med tanke på "port forwarding". Edit: Skriveleif Endret 18. januar 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå